امیر صفیخانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاشها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرضالحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.
وی افزود: پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهمنامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیستوپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسیداران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز میشود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسیهای فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرضالحسنه هستیم.
صفیخانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرضالحسنه کمک کند، به راحتی میتوانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حملونقل عمومی و در راستای بهبود خدماترسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسیها انجام شود.
نظر شما