رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه عصر تلویزیون به سر نیامده است، گفت: میزان مخاطبان ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته بود، البته که رقابت سنگین در این زیست‌بوم، تغییر مصرف رسانه‌ای و ذائقه‌های مختلف، کار را سخت‌تر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در آئین تجلیل از برنامه‌سازان نوروز و ماه مبارک رمضان، رضایت و استقبال گسترده مردم از برنامه‌های رمضانی و نوروزی صدا و سیما و تقدیر رهبر معظم انقلاب را مایه افتخار رسانه ملی توصیف کرد و با اشاره به اینکه که رسانه ملی در مدتی کوتاه دو مرتبه مورد تفقد و تحسین رهبری قرار گرفت، اظهار کرد: رسانه ملی دو رویداد را با سربلندی رقم زد، نخست اقدام بی‌سابقه در راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و دوم ویژه‌برنامه‌های ایام نوروز و رمضان بود که تلاش کردیم در تراز رسانه محبوب مردم، ایفای نقش کنیم و در نتیجه آن‌، رسانه ملی هم مورد توجه مردم و هم مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: بررسی میزان مخاطبان ما در دو مناسبت ویژه امسال امیدبخش بود و به‌مثابه تلنگری برای مدیران، برنامه‌سازان، هنرمندان و حتی منتقدان است که جایگاه، نقش و موقعیت منحصربه‌فرد صداوسیما را جدی‌تر بگیرند: اینکه تک‌قسمت‌هایی از برخی برنامه‌های ما می‌توانند ده‌ها میلیون بار در فضای مجازی دیده شوند، گواهی بر همین گفته است.

قدر چهره‌ها، ستاره‌ها و عناصر درخشان رسانه‌ملی بدانیم

رئیس رسانه ملی گفت: باید چهره‌ها، ستاره‌ها و عناصر درخشان رسانه‌ملی را قدر دانست. جایگاه هنرمندان برای تبیین مسئولیت‌های اجتماعی و نقش هدایتگری آن‌ها برجسته است.

وی از مشارکت نهادها و مؤسساتی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و … در ساخت برنامه‌ها به ویژه در این ایام قدردانی کرد و با اشاره به ویژگی‌های متفاوت برنامه‌سازی برای عید نوروز که با ایام ماه مبارک رمضان مقارن شده بود، تصریح کرد: با افتخار و با عزم و جدیت برنامه‌سازان و همکاران، میزان مخاطبان ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته بود، البته که رقابت سنگین در این زیست‌بوم، تغییر مصرف رسانه‌ای و ذائقه‌های مختلف، کار را سخت‌تر کرده است و تولید برنامه‌های کیفی باید در بالاترین سطح اتفاق بیفتد تا مخاطب ماندگار باشد.

از تحول رسانه ملی یک قدم کوتاه نمی‌آییم

جبلی تاکید کرد: بر تحول در رسانه ملی پافشاری می‌کنیم، نه یک قدم کوتاه آمدیم و نه یک قدم کوتاه خواهیم آمد؛ سند تحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرچم تحول ما دو رنگ؛ «هویت» و «عدالت» دارد، اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ و ادبیات و شعر، باورها و اعتقادات عمیق و راسخ دینی، اقوام متنوع ایرانی، پاره فرهنگ‌ها و آداب و رسوم شیرین مناطق مختلف کشورمان، لهجه‌ها و سنت‌ها، باور به قرآن و ائمه (ع)، احساس تعلق امتی و تأثیرگذاری جهانی، انقلاب اسلامی و شهدا و هنر انقلاب و… عناصر هویتی ما هستند و از همین رهگذر، مصمم بودیم در برنامه‌های مختلف به خوبی به این عناصر توجه کنیم.

جبلی گفت: پرداختن تام‌وتمام به عناصر هویت ایرانی سرلوحه اقدامات ما در حوزه هویت محوری است و به عنوان نمونه، اگر به شعر می‌پردازیم برای آن است که از هویت قومی و ملی‌مان غفلت نکنیم. همچنین بر خودمان فرض می‌دانیم که اگر به گوشه‌ای از خاک ایران توجه می‌کنیم، از گوشه دیگر غافل نشویم. همچنین توجه به قرآن و عترت و معارف اسلامی جزئی مهم از هویت ایرانیان است که در برنامه‌های موفق قرآنی و آئینی به آن توجه شد.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که رسانه ملی در این دوره با برنامه‌های قرآنی و اعتقادی موفق و فاخر شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: قرآن حجت را بر ما تمام کرد چرا که با برنامه‌ریزی مناسب و توجه همزمان به محتوا و رویکرد و سازوکار رسانه ملی موفق شد برنامه‌ای قرآنی را در شمار پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها قرار دهد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به بازدیدهای چند صد میلیونی محتواهای تولیدی رسانه ملی در فضای مجازی افزود: اینکه گمان کنیم عصر تلویزیون به سر آمده است درست نیست و اگر ما پرچم هویت و عدالت را برافراشته نگه داریم و همزمان به محتوا و قالب جذاب توجه کنیم، می‌توانیم جلوتر از همه رقبای دیگر بایستیم.


کد خبر 745844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.