اهمیت توجه به دوران کودکی و نقش آن بر شخصیت آینده کودکان

مشاور و برنامه‌ریز تحصیلی درباره نقش حیاتی آموزش‌وپرورش در تربیت کودکان و دانش‌آموزان کنجکاو و جویای علم گفت: مدارسی که بر آموزش کودکان حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و روی این نسل سرمایه‌گذاری می‌کنند، نتیجه مثبت آن را در آینده‌ای نه‌چندان دور نظاره‌گر خواهند بود.

فرشاد فروتن‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اهمیت دوران کودکی در تعیین سرنوشت زندگی هر فرد اظهار کرد: دوران کودکی از مهم‌ترین دوران زندگی افراد است که نقش بسزایی در تعیین مسیر شغلی و تحصیلی آن‌ها دارد و اهمیت و تأثیر آن بر زندگی آینده فرد و جامعه بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه شخصیت انسان‌ها در دوران کودکی شکل می‌گیرد، افزود: رفتار والدین و معلمان با کودکان بسیار در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تأثیرگذار است، همچنین بروز و تشخیص اختلال‌های شخصیتی و رفتاری از دوران کودکی آغاز می‌شود.

مشاور و برنامه‌ریز تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان با اشاره به اینکه هر فرزند باید در دوران کودکی، کودکی کند و از این دوران بیشترین بهره را ببرد تا در آینده دچار حسرت و پشیمانی نشود، ادامه داد: بازی از عناصر مهم دوران کودکی است که والدین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فروتن‌فر در خصوص نقش آموزش‌وپرورش در رشد و تربیت کودکان عنوان کرد: آموزش‌وپرورش نقش بسیار مهم و حیاتی در تربیت کودکان و دانش‌آموزان کنجکاو و جویای علم دارد و مدارسی که بر آموزش کودکان حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و روی این نسل سرمایه‌گذاری می‌کنند، نتیجه مثبت آن را در آینده‌ای نه چندان دور نظاره‌گر خواهند بود.

وی افزود: در مدارس سطح کشور نیز به همت آموزش‌وپرورش، معلمان و والدین، تلاش‌های مناسبی برای تربیت دانش‌آموزان و کودکان در ساحت‌های گوناگون تربیتی صورت گرفته است، اگرچه هنوز جای رشد و پیشرفت دارد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و فعالیت منسجم‌تر دانش‌آموزانی کنجکاو و پرسشگر در حد مطلوب تربیت کنیم.

این مشاور و برنامه‌ریز تحصیلی با اشاره به تأثیر مثبت کتب تألیف شده مدارس در تربیت چندجانبه دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: فراگیری محتوای کتب درسی مدارس برای دانش‌آموزان از اهمیت بسیاری برخوردار است و تا به حال سعی شده که محتوای کتب به‌صورت کاربردی تألیف شود، اما با این حال نیاز است علاوه‌بر بهبود کیفیت محتواهای درسی، آموزش‌هایی برای معلمان در نظر گرفته شود.

فروتن‌فر در خطاب به دانش‌آموزانی که به‌دنبال کاربرد و اهمیت دروس مدارس در زندگی آینده هستند، اضافه کرد: دروسی که در مدارس به‌ویژه دوران ابتدایی آموزش داده می‌شود، دروس پایه و مهمی برای زندگی آینده دانش‌آموزان است، چراکه انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان وابسته به مطالعه و آشنایی با همین دروس فارسی، ریاضی، علوم، هنر و دیگر دروس است.

وی گفت: دروس ریاضی، علوم، زبان انگلیسی و کامپیوتر از آن دسته دروس اصلی است که هر فردی در هر رشته تحصیلی و شغلی با آن سروکار دارد و نیاز است سعی بر فراگیری آن‌ها داشته باشد، همچنین این دروس منطبق با روح و جسم انسان بوده و شخصیت انسان را کامل‌تر می‌کند.

کد خبر 745068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.