محمد وحیدنیا در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم از طراحی و بهروزرسانی تحلیل سامانه جامع درآمد خبر داد و اظهار کرد: سامانه درآمد در گذشته با توجه به نیازهای جدید، پاسخگوی امور نبود.
وی افزود: به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم پیشنهاد شد تا با طراحی سامانه جامع درآمد و اتصال به مرکز داده شهرسازی، فرایندهای مالی را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه بخش چکها از مهمترین و اصلیترین بخشهای این سامانه است، خاطرنشان کرد: ثبت چک بخش بسیار مهم و پرچالشی بود که از دی سال ۱۴۰۲ این بخش اجرا شد و بخشهای دیگر این سامانه همچون بخش بودجه، کمسیون ماده ۷۷، عوارض شغلی و صنفی و سایر بخشها برای اجاره در حال راهاندازی است.
وحیدنیا مهمترین بخشهای این سامانه را اصناف، مشاغل و چک دانست و عنوان کرد: در حوزههای پسماند نیز اقداماتی انجام شده و سازمان مدیریت پسماند نیز به این سامانه متصل شده است.
وی با تاکید بر اینکه اتصال به سامانه سرای ۸ و شهرسازی انجام و تکمیل شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا سه ماه آینده شاهد بهرهبرداری کامل از این سامانه باشیم و بتوانیم به بخشهای دیگر شهرداری و دیگر فرایندهای مالی متصل شویم.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه با بهرهبرداری از این سامانه دیگر کار به صورت دستی انجام نمیشود و همهچیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، گفت: بخش دیگر مربوط به شهروندان است، برای مثال در بخش اصناف و مشاغل قبض صادر میشد، اما در حال حاضر به صورت الکترونیکی در بازههای زمانی خاص برای مودیان ارسال میشود.
نظر شما