به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد شهرداری قم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: با به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد، بخش ملی، شهرسازی و حوزه پسماند به این سامانه متصل شده است.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم از طراحی و به‌روزرسانی تحلیل سامانه جامع درآمد خبر داد و اظهار کرد: سامانه درآمد در گذشته با توجه به نیازهای جدید، پاسخگوی امور نبود.

وی افزود: به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم پیشنهاد شد تا با طراحی سامانه جامع درآمد و اتصال به مرکز داده شهرسازی، فرایندهای مالی را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه بخش چک‌ها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های این سامانه است، خاطرنشان کرد: ثبت چک بخش بسیار مهم و پرچالشی بود که از دی سال ۱۴۰۲ این بخش اجرا شد و بخش‌های دیگر این سامانه همچون بخش بودجه، کمسیون ماده ۷۷، عوارض شغلی و صنفی و سایر بخش‌ها برای اجاره در حال راه‌اندازی است.

وحیدنیا مهم‌ترین بخش‌های این سامانه را اصناف، مشاغل و چک دانست و عنوان کرد: در حوزه‌های پسماند نیز اقداماتی انجام شده و سازمان مدیریت پسماند نیز به این سامانه متصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتصال به سامانه سرای ۸ و شهرسازی انجام و تکمیل شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا سه ماه آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این سامانه باشیم و بتوانیم به بخش‌های دیگر شهرداری و دیگر فرایندهای مالی متصل شویم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه دیگر کار به صورت دستی انجام نمی‌شود و همه‌چیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، گفت: بخش دیگر مربوط به شهروندان است، برای مثال در بخش اصناف و مشاغل قبض صادر می‌شد، اما در حال حاضر به صورت الکترونیکی در بازه‌های زمانی خاص برای مودیان ارسال می‌شود.

کد خبر 744826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.