مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت

پس از حمله تنبیهی که جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد، بسیاری از حساب‌های کاربری وابسته به رژیم صهیونیستی در سیاستی هماهنگ، اقدام به انجام عملیات روانی و کم‌ارزش نشان دادن این حمله کردند که در ادامه به معرفی این تکنیک‌ها خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بامداد یکشنبه، بیست‌وششم فروردین ۱۴۰۳ جهان شاهد اتفاقی بی‌نظیر در عرصه جنگ بود؛ کشور ایران با تکیه بر توان موشکی و پهپادی خود حملات گسترده‌ای علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی انجام داد و با وعده صادق، پاسخی پشیمان‌کننده به این رژیم کودک‌کش داد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که سامانه گنبد آهنین نتوانست این حملات را دفع کند و یک شکست نظامی در کارنامه این رژیم به ثبت رسید.

پس از این حمله تنبیهی، بسیاری از اکانت‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در سیاستی هماهنگ، اقدام به انجام عملیات روانی و کم‌ارزش نشان دادن این حمله انجام دادند که در ادامه به معرفی این تکنیک‌ها خواهیم پرداخت.

۱- جنگ روایت‌ها

در جنگ روانی کسی برنده است که اولین روایت را داشته باشد، در همین راستا اسرائیل بلافاصله پس از شروع حمله ایران از توان دفاعی خود در مقابله با تهدیدات سخن گفت.

مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت

۲- برجسته‌سازی

در این تکنیک، پروپاگاندیست تلاش می‌کند موضوع فرعی را به‌جای موضوع اصلی برجسته کند تا موضوع اصلی کم‌رنگ شود؛ به‌طور مثال در تصویری که مشاهده می‌کنید (توییت اکانت اسرائیل به فارسی) ضعف صنعت خودروسازی مهم‌تر از صنعت دفاعی نشان داده شده است.

مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت

۳- تحریف

در تکنیک پروپاگاندیست، با تقطیع یا در کنار هم قرار دادن دو گزاره سعی در انحراف افکار عمومی دارد؛ به‌طور مثال تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، با توسل به حساسیت‌های مذهبی و استفاده از تصاویر مسجدالاقصی در تلاش است حمله ایران را مبارزه با مقدسات جلوه دهد.

مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت

۴- دروغ بزرگ

در این تکنیک، پروپاگاندیست یک دروغ بزرگ را به دفعات زیاد تکرار می‌کند تا این تلقی در ذهن مخاطب ایجاد شود که مگر می‌شود کسی دروغ به این بزرگی بگوید؟

مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت

۵- توسل به جهل

در این تکنیک، پروپاگادیست از جهل مخاطب نسبت به موضوع در راستای اهداف خود استفاده می‌کند؛ به طور مثال در تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، مخزن جدا شده از موشک به‌جای لاشه موشک منهدم شده نشان شده است.

مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت

۶- تحقیر

در این تکنیک، پروپاگاندیست با تمسخر و تحقیر دشمن سعی در کوچک نشان دادن دستاوردهای دشمن دارد؛ به‌طور مثال در تصویری که در ادامه می‌بینید، با استفاده از کلمات «عرزشی» و «عقب افتاده» سعی در تحقیر نیروهای انقلابی دارد.

مروری بر سناریویی که رژیم جعلی در فضای رسانه‌ای دست گرفت

کد خبر 744727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.