ممنوعیت بازدید از پارک ملی بمو شیراز با مشاهده تب برفکی

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش از احتمال شیوع تب برفکی در پارک ملی بمو شیراز خبر داد و گفت: در پی مشاهده چند مورد تلفات در بین بزهای وحشی پارک ملی بمو، منطقه توسط محیط‌بانان طی چند نوبت پایش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان، لیلا جولایی از احتمال شیوع تب برفکی در پارک ملی بمو شیراز خبر داد و اظهار کرد: در پی مشاهده چند مورد تلفات در بین بزهای وحشی پارک ملی بمو، منطقه توسط محیط‌بانان طی چند نوبت پایش شد.

با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، آزمایش‌های آسیب شناسی انجام و احتمال بروز تب برفکی مطرح شد.

وی افزود: به دنبال تشخیص اولیه بیماری، ضدعفونی مجدد کلیه آبشخورها انجام شده است و شناسایی کانون بیماری در دست بررسی است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش پارک ملی بمو شیراز تاکید کرد: بر اساس ضوابط موجود ورود دام به پارک ملی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

جولایی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سرایت تب برفکی به سایر نقاط، تا اطلاع ثانوی مجوزی برای بازدید از پارک صادر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی ویروسی است که نشخوار کنندگان را درگیر می‌کند و نشانه بارز آن زخم‌های ناحیه دهان و لنگش است‌.

کد خبر 740873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.