به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحالوبختیاری، بیش از ۱۰ روز از بهار گذشته است، اما «مرغملک»، روستایی در نزدیکی شهرکرد هنوز سرد است، در ایام نوروز هیچ مدرسهای را که باز باشد، نمیتوانی پیدا کنی و کمتر دانشآموزی را در مدارس میبینی، اما انگار اینجا فرق دارد، همه دانشآموزان آمدهاند و مشتاقانه در کلاسهای درس نشستهاند.
جز محبت و مهربانی یک معلم چیز دیگری نمیتوانند آنان را به کلاس درس کشانده باشد، معلمانی که خستگی برایشان معنا ندارد و با وجود تمام دغدغهها پای اهدافشان ایستادهاند و فقط حرکت در این مسیر میتواند به آنان آرامش دهد، این مسیر زندگی معلمان جهادگری است که در راه خدمت به همنوعان قدم برداشتند و تمام زندگیشان را مدیون حرکت در این راه میدانند.
جلوههای مهر و ایثار معلمان این مرزوبوم کم نبوده و نیست، جهادگرانی که با مجاهدت و مهرورزی، روزنههای روشنایی را در هر شرایطی در ذهن و جان دانشآموزان گشودهاند، اینجا معلمان مشق جهاد میکنند و فداکاری و ایثار را میآموزند.
گروههای جهادی بستری برای تربیت افراد
پوریا حشمتی مسئول گروه جهادی شهید شهرانی اظهار میکند: مشکل دانشآموزان محروم و غیرمحروم کشور در حال حاضر فقط آموزش نیست و توجه به تربیت از جمله مهمترین مباحثی است که متأسفانه تاکنون آن طور که باید به آن توجه نشده است.
وی با اشاره به فعالیت هشت ساله گروه جهادی شهید شهرانی در عرصه آموزش و تربیت، ادامه میدهد: گروههای جهادی یک بستر بسیار مناسب برای تحقق موضوع پرورش و تربیت خواهند بود و گروه جهادی شهید شهرانی در همین راستا تشکیل شد.
مسئول گروه جهادی شهید شهرانی تاکید میکند: مؤلفههایی که سند تحول در راستای تربیت انسان تمام ساحتی مطرح میکند در یک معلم جهادی متبلور است، معلمی که با روحیه جهادی و بدون چشمداشت به خدمت میپردازند.
حشمتی ادامه میدهد: گروه جهادی شهید شهرانی در سال دو نوبت اردو جهادی برگزاری میکند، یکی در ایام نوروز و یکی دیگر در ایام تابستان و در هر نوبت حدود ۴۰ معلم و دانشجو معلم شرکت میکنند.
وی تصریح میکند: در ایام نوروز سالجاری با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان سعی شد این اردو در اطراف شهر شهرکرد و در روستای مرغملک و شهر سودجان برگزار شود که حدود ۴۰۰ دانشآموز از خدمات ۴۰ معلم جهادی بهرهمند شدند.
مسئول گروه جهادی شهید شهرانی اضافه میکند: طی این اردو ضمن برقراری کلاسهای آموزشی برای کودکان و دانشآموزان، برنامههای فرهنگی و مشاورهای خوبی برای اهالی روستا و خانوادهها در حوزه تربیت فرزند، احکام شرعی و سبک زندگی اسلامی و توحیدی نیز برگزار شد.
وی میگوید: هدف از برگزاری اردوهای جهادی در وهله اول، تربیتِ معلم تراز انقلاب اسلامی است، معلمی دغدغهمند، فداکار و ایثارگر که به دنبال تحول بنیادین در آموزشوپرورش کشور است.
تحول با فعل جهادی شکل میگیرد
حسین آرامی، یکی از معلمان جهادی گروه جهادی شهید شهرانی نیز اظهار میکند: حضور یک معلم در اردوهای جهادی میتواند ضمن تزکیه نفس برای یک معلم و احساس آرامشی که به واسطه خدمت به افراد بیبضاعت و کمبرخوردار در او به وجود میآید، تعاملات اجتماعی خود را نیز افزایش دهد، و باعث تغییر نگاه جامعه نسبت به معلم و پررنگتر شدن نقشش شود.
وی میگوید: لباس معلمی توفیقی است که به هر فردی داده نمیشود، اما این توفیق بسیار بزرگ قطعاً تکلیف بسیار بزرگی نیز ایجاد میکند که باید نسبت به این تکلیف حساس بود، این تکلیفی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی برای ما ایجاد میکنند.
این معلم جهادی با اشاره به تحول در آموزشوپرورش میافزاید: تکلیف اصلی معلم بسیجی، نقشآفرینی در تمدنسازی است و تحول نقطه شروع آن است، ما اعتقاد داریم تحول شکل نمیگیرد مگر با فعل و کار جهادی و این اردوها تمرینی برای بالا بردن روحیه جهادی است.
لذت خدمت بدون توقع در اردوهای جهادی چشیدنی ست
الهه رئیسی، یکی دیگر از اعضای گروه جهادی شهید شهرانی در این رابطه اظهار میکند: تجربه خدمت به دیگران بدون داشتن هیچ توقعی، لذتی است که کمتر کسی به آن دست پیدا میکند و میشود این لذت را در اردوهای جهادی چشید.
وی میگوید: نقش معلم در جامعه یک نقش پیامبرگونه، هدایتگری، روشنگری و انسانسازی است و خود معلمان باید در جهت احیای این نقش تلاش کنند و حضور در اجتماع و خدمت به مردم میتواند در این امر مؤثر باشد.
این معلم جهادی تاکید میکند: وظیفهای که بر دوش ماست، همگانی شدن گفتمان جهادی و تلاش برای گسترش حضور عموم مردم به خصوص جوانان و معلمان در جریان فعالیت جهادی است.
به گزارش ایمنا، ۳۴ گروه جهادی در عرصههای پزشکی_درمانی، محرومیتزدایی، آموزشی، عمرانی، فرهنگ و معنویتافزایی، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی، دامپزشکی، خدماتی و توزیع بستههای معیشتی، در مناطق مختلف به ویژه کمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.
نظر شما