ارتقای سیستم مدیریت کیفیت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در نشست رؤسای بیمارستان‌های منتخب استان‌های تهران و البرز که در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: مدیر یک مجموعه حیاتی مانند بیمارستان، باید فرآیندها و نیازها را به خوبی بشناسد تا بتواند با منابع محدود، بهترین خدمات را ارائه کند.

وی افزود: توقع مردم برای دریافت خدمات کیفی بالا و از طرفی، منابع ما اندک و محدود است، بنابراین مدیریت منابع، اهمیت قابل توجهی دارد که باید با شرایط و ظرفیت‌های موجود تنظیم شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما باید ایجاد بیمارستانی در تراز تمدن اسلامی، ایران و جمهوری اسلامی باشد.

عین اللهی تصریح کرد: مولفه‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی، پاسخگویی، ارتقای بهره‌وری، ایجاد شفافیت، پایبندی به اخلاق، معنویت گرایی، رعایت حریم خصوصی بیماران، حضور جهادی و میدانی در صحنه و رعایت استانداردها را از مؤلفه‌های ایجاد بیمارستان در تراز تمدن اسلامی، ایرانی و جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها باید دوستدار خانواده و کرامت انسان‌ها باشند و کرامت مردم باید حفظ و رعایت شود؛ باید مدیریت کیفیت را سرلوحه قرار داد؛ چرا که گاهی با تغییر یک فرآیند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در دوران دفاع مقدس، دشمن در خاکریزها قابل مشاهده بود، اما در حال حاضر و در جنگ نابرابر اقتصادی، هدف‌های دشمن و ابزار آن تغییر کرده است و در چنین شرایطی باید در مقابله دشمن با هوشیاری و درایت عمل کرد.

کد خبر 737611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.