به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، قانون جدید نیوجرسی، بازیافت و استفاده مجدد مسئولانه از باتریهای خودروهای برقی را الزامی میکند که این اقدام مزایای زیستمحیطی و اقتصادی بسیاری به همراه دارد. این ایالت در اقدامی پیشگامانه برای حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع پایدار به آخرین ایالتی تبدیل شد که دفع باتری خودروهای الکتریکی را در محلهای دفن زباله غیرقانونی اعلام کرده است.
قانون دفع سبز باتریهای خودروهای برقی
نیوجرسی با تصویب قانون مدیریت باتری خودروهای الکتریکی و هیبریدی، قانون مسئولیت تولیدکننده گسترده (EPR) را معرفی کرد که تولیدکنندگان باتری را وادار میکند تا روشهای پایداری برای استفاده مجدد، بازیافت و دفع مناسب باتریهای دور ریختهشده خودروهای برقی را ابداع کنند. این ابتکار با هدف تقویت یک اقتصاد دایرهای با پرداختن به اثرات زیستمحیطی خطرناک باتریهای خودروهای برقی مانند آتشسوزیهای احتمالی و ورود مواد شیمیایی در منابع آب و خاک انجام میگیرد.
قانون پیشگامانه جدید طیف گستردهای از نهادهای درگیر در بازار باتری خودروهای برقی از جمله تولیدکنندگان، واردکنندگان و نهادهایی را هدف قرار میدهد که مجوزهای برند یا علامت تجاری دارند. این امر شرکتها را موظف میکند که برنامههای جامعی را تدوین کنند که شامل جمعآوری، حملونقل، تولید مجدد، استفاده مجدد، بازیافت و دفع باتریهای برقی مستعمل میشود.
موضع پیشگیرانه نیوجرسی در مورد بازیافت باتری تنها مورد موجود نیست و پیش از این در کلمبیا، کالیفرنیا و ایالت واشنگتن نیز اجرا شده است. با این حال تقویت تعهد نیوجرسی به مدیریت پایدار باتریهای خودروهای برقی از ژوئن سال گذشته با حضور ۱۲۳ هزار و ۵۵۱ خودروی الکتریکی ثبتشده در این ایالت، نشاندهنده بازار رو به رشد و نیاز فوری به زیرساختهای بازیافت قوی است.
مزایای قانون دفع باتریهای خودروهای برقی
این قانون نه تنها از نظارت بر محیط زیست حمایت میکند، بلکه نویدبخش مزایای اقتصادی قابلتوجهی نیز هست و راه را برای نوآوری و ایجاد شغل در بخشهای در حال رشد بازیافت هموار میکند. برای تقویت این پتانسیل اقتصادی نیز همکاریهای گستردهای میان تویوتا و شرکت بازیافت باتری نیوجرسی شکل گرفته است که مزایای صرفهجویی در هزینه لجستیک بازیافت باتری کارآمد را برجسته میکند.
دولت فدرال علاوه بر تقویت این ابتکار، مشوقهایی مانند اعتبار مالیاتی تولید باتری و مواد معدنی حیاتی، همچنین اعتبار مالیاتی تولید باتری و خودروهای الکتریکی را معرفی کرده است که هدف آنها حمایت مالی از شرکتهایی است که در بازیافت باتریهای برقی، همچنین تهیه مواد معدنی ضروری و اجزای فنآوری مورد استفاده در تولید باتری فعالیت میکنند.
جدول زمانی اجرای این قانون از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ است و یک مسیر ثابت را برای تغییر شیوههای دفع باتری خودروهای برقی تعیین میکند؛ به این ترتیب که تا ژانویه ۲۰۲۵ تمام تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی باید در دپارتمان حفاظت از محیط زیست نیوجرسی (DEP) ثبتنام کنند و مقررات کامل قانون تا ژانویه ۲۰۲۷ اجرایی میشود. این قانون نقطه عطفی در سفر نیوجرسی به سمت مدیریت منابع پایدار و محیط زیست است که در همسویی کامل با تلاشهای ملی و جهانی گستردهتر برای مبارزه با تخریب محیط زیست و تقویت اقتصاد سبزتر قرار دارد.
نظر شما