به گزارش خبرگزاری ایمنا، جمشید لقایی امروز _سهشنبه بیستودوم اسفند_ در نشست هماندیشی با محوریت ارائه راهکارها برای کاهش آلایندهها و پیشگیری از اثرات مخرب آن روی سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: تدبیرهای مختلفی برای مشکلات موتور سیکلتها وجود دارد و چندین جلسه برای جایگزینی این وسایل نقلیه با نوع برقی آن برگزار شد، اما مورد استقبال قرار نگرفت.
وی افزود: سال گذشته چهار میلیارد تومان عوارض آلایندگی به اصفهان رسید و بهرغم قولهای دولت و نقش آن در توسعه حملونقل همگانی، این موارد محقق نمیشود و بیشتر آن بر عهده شهرداری است.
مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حملونقل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هوای آلوده دست شهرداری نیست و انبوهی از صنایع اطراف اصفهان را داریم که هیچکدام تحت کنترل این نهاد شهری نیست.
لقایی با بیان اینکه تلاش میشود استفاده از دوچرخه را در شهر اصفهان داشته باشیم، تاکید کرد: همچنین تسهیلاتی همچون ارائه وام با همکاری بانک قرضالحسنه مهر ایران در نظر گرفته شد و از هر مسیری که بتوانیم تلاش خود را انجام میدهیم.
وی ادامه داد: حوزه کنترل و پایش کیفیت هوای معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در سال ۹۵ بر اساس قانون کاهش آلودگی هوا در هشت کلانشهر کشور راهاندازی شد که از ۱۶ ایستگاه پایش، ۱۳ ایستگاه تحت اختیار شهرداری است و اطلاعات آن روی اپلیکیشن سازمان محیط زیست ارسال میشود.
مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حملونقل شهرداری اصفهان با بیان اینکه همکاریهای زیادی را با دانشگاهها را آغاز کردیم و دادههای خود را در اختیار آنها قرار میدهیم و آمادگی هرگونه همکاری تحقیقاتی را داریم، اضافه کرد: مشکل اصلی اصفهان بارگذاری بیش از اندازه ظرفیت زیست محیطی است و یک روزه نمیتوان این مشکلات را رفع کرد.
لقایی ادامه داد: در اصفهان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳۱۳ خودرو وجود دارد که در سال ۱۳۹۱ این تعداد ۲۲۰ خودرو و در سال ۱۳۷۹، ۱۱۰ خودرو بوده است.
نظر شما