به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان آموزش و پرورش، محمود امانی درباره تغییر تقویم آموزشی مدارس در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس اظهار کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی تهیه، در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و نسخه اصلاح شده آن به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ارسال و در این کمیسیون به تصویب رسیده و هم اکنون در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس است.
وی درباره فواید تصویب این طرح افزود: اگر این طرح به تصویب برسد، انعطاف زیادی را با تصمیمگیری در سطوح ملی، استانی، منطقهای و مدرسهای در تنظیم زمان آموزش و متناسب سازی با شرایط محیطی، محلی و برنامههای منطقهای شاهد خواهیم بود.
معاونت مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهریور سال ۱۴۰۰ در گزارش تحقیقاتی مفصلی به موضوع «ضرورتهای بازنگری در تقویم آموزشی مدارس» پرداخت و علت اصلاح تقویم آموزشی را حوادث پیشبینی نشدهای همچون آلودگی هوا در کلانشهرها، بارش سنگین برف، یخبندان، وقوع سیل، زلزله و نظایر آن عنوان کرد.
وی گفت: تقویم آموزشی مدارس از جمله مؤلفههای مهم برنامهریزی آموزشی و تربیتی است که تأثیر زیادی بر کیفیت نظام تعلیم و تربیت میگذارد.
قابل توجه است که در تشریح دلایل توجیهی این پیشنویس بیان شده که تقویم آموزشی مدارس دارای مؤلفههای مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدارس در روزهای سال، شروع و پایان فعالیت مدارس، ساعات شبانه روز و تعطیلات پیشبینی نشده است که اتخاذ تصمیمات متمرکز یکسان در مورد آنها، مشکلات و مسائل متعددی را ایجاد میکند.
نظر شما