موفقیت بلیت ۴۹ یورویی آلمان با وجود اعتصابات

بلیت Deutschlandticket موسوم به بلیت ۴۹ یورویی با وجود اعتصابات مداوم در آلمان محبوبیت و موفقیت خود را به خوبی نشان داده است زیرا باعث افزایش ۱۶ درصدی مسافران شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سفر با قطار در آلمان به دلیل اعتصاب‌های منظم در ماه‌های اخیر به تدریج به یک کابوس تبدیل شده است. حتی در آن دوره‌هایی که کارمندان راه‌آهن کار خود را تحریم نمی‌کنند، خطر اعتصاب همچنان در حمل‌ونقل هوایی وجود دارد.

با این وجود، طبق گزارش اپراتور حمل‌ونقل دویچه‌بان (DB) آلمان، تعداد مسافران در واقع نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است. دلیل این پدیده غیرمعمول واضح است زیرا برنامه نوآورانه بلیت ۴۹ یورویی، با یارانه‌ای عمومی به مسافران عادی این فرصت را می‌دهد تا از تمام شبکه‌های حمل‌ونقل محلی در منطقه خود با یک قیمت ثابت ماهانه استفاده کنند.

ظاهراً حدود ۶۰ درصد از مسافرانی که از حمل‌ونقل عمومی یا خدمات منطقه‌ای دویچه‌بان استفاده می‌کنند، دارندگان بلیت Deutschland هستند. در واقع این مسافران شیفته دسترسی حمل‌ونقل عمومی با قیمت‌های جذاب شده‌اند و این هدف مقامات فدرال و ایالتی بود که پس از مذاکرات طولانی تصمیم گرفتند قیمت را تا پایان سال حفظ کنند.

موج جدیدی از اعتصابات سراسری

دور تازه اختلافات صنعتی بین کارگران و اپراتور راه‌آهن در مورد تقاضای افزایش حقوق به مدت ۳۵ ساعت ادامه خواهد داشت. این امر بر خدمات راه دور، قطارهای منطقه‌ای در تمام ایالت‌های آلمان تأثیر خواهد گذاشت.

کارگران اعتصابی از روز گذشته از کار خود دست کشیده‌اند تا برای مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی، خواهان دستمزد بهتری شوند. اعتصاب یک‌روزه سراسری راه‌آهن در سراسر کشور حدود ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۷ میلیون دلار) در تولید اقتصادی هزینه دارد.

اعتصاب یک‌روزه سراسری راه آهن در سراسر کشور حدود ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۷ میلیون دلار) در تولید اقتصادی هزینه دارد. در سال ۲۰۲۳، آلمان به علت اعتصابات کاهش ۰.۳ درصدی ارزش اقتصادی را تجربه کرد.

کد خبر 734148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.