نوآوری‌های الکترونیکی باید رایج شود

دبیر اجرایی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی گفت: هدف از برگزاری این رویداد رایج شدن نوآوری‌های الکترونیکی است تا زمینه‌ای برای اساتید فراهم شود که از تجارب یکدیگر بهرمند شوند و آموزش‌های خود را نیز ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اعظم اسفیجانی پیش از ظهر امروز _شنبه پنجم اسفند_ در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی اظهار کرد: این کنفرانس به صورت سالانه طی ۱۷ دوره متوالی برگزار شده و دانشگاه‌های همچون امیرکبیر، خواجه‌نصیر، کردستان، زنجان، سیستان و بلوچستان و تهران میزبان آن بوده‌اند، همچنین سایر مؤسسه‌های عالی همچون مهر البرز نیز پیش از این میزبان این کنفرانس بوده‌اند.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد رایج شدن نوآوری‌های الکترونیکی است تا زمینه‌ای برای اساتید فراهم شود که از تجارب یکدیگر بهرمند شوند و آموزش‌های خود را نیز ارائه دهند. سال جاری این کنفرانس با انجمن یادگیری ایران و بنیاد علمی اکو به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد و علاوه بر آن حامیان مادی و فرهنگی بسیاری همچون دانشگاه فرهنگیان، انجمن فناوری و آموزش ایران، انجمن برق و کنترل و دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه امام خمینی (ره) و دانشگاهشهید چمران اهواز جزو برگزارکنندگان این رویداد هستند. ضمن اینکه یکی از حامیان خوب ما دانشگاه علوم‌پزشکی است و این کنفرانس نیز در تالار زیتون این دانشکده برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس با اشاره به جزئیات برگزاری کنفرانس تصریح کرد: این کنفرانس هشتم اسفند از ساعت ۱۴ و در تالار زیتون علوم پزشکی اصفهان برگزار خواهد شد. پس از ثبت‌نام و افتتاحیه، پروفسور لیچارد و پروفسور مک لارن از آمریکا سخنرانی خواهند کرد، پس از آن برگزاری پنل تخصصی با موضوع یادگیری ارتقا یافته به کمک فناوری در دستور کار قرار دارد که به صورت تخصصی به پروژه یونیتل می‌پردازد، این پروژه تحت حمایت اتحادیه اروپا و دانشگاه اصفهان یکی از ۹ دانشگاه فعال ایرانی در این پروژه به شمار می‌رود، همچنین مدیران پروژه یونیتل از ایران و ایتالیا خواهند بود.

در روز دوم نشست‌های موازی ارائه مقالات به شکل فیزیکی و الکترونیکی برگزار خواهد شد. پس از نشست‌های موازی، روز چهارشنبه سخنرانی کلیدی توسط پروفسور ناصر مزینی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد و وی در خصوص هوش مصنوعی و نقش آن در آموزش توضیح خواهد داد. دومین سخنرانی کلیدی در این روز توسط دکتر علی درجه از دانشگاه استرالیا با محوریت متاورس و فناوری‌های مشابه آن برگزار می‌شود، همچنین پنل تخصصی با موضوع هوش مصنوعی، چالش و مزیت‌های آن در آموزش است.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های همزمان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: همچنین سخنرانی کلیدی پنجم با موضوع مدل‌های توسعه آموزش عالی توسط پروفسور مارتین ولر از انگلستان و برگزاری سخنرانی کلیدی ششم نیز در خصوص آینده آموزش در عصر دیجیتال با حضور دکتر امیر نوروزی از دانشگاه هلند برگزار خواهد شد. روز سوم نیز با سه نشست موازی ارائه مقالات و برگزاری آخرین پنل تخصصی تحت عنوان یادگیری ارتقا یافته به کمک فناوری و تجارب کشورهای عضو اکو در رابطه با این رویکرد یادگیری به پایان خواهد رسید.

اسفیجانی با اشاره به آمادگی دانشگاه اصفهان برای برگزاری جلسات به صورت هیبریدی خاطرنشان کرد: به طور منظم به صورت هفتگی جلسات هیبریدی برگزار شده است و تمهیدات لازم برای سهولت کار سخنرانان کلیدی اندیشیده شده است، همچنین بسیاری از شرکت‌کنندگان معلمان هستند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت هوش مصنوعی طی چند ماه گذشته و تغییرات متفاوتی که شاهد آن بودیم، رویکرد کارگاه‌های ما معرفی فناوری حاصل از هوش مصنوعی است. سه کارگاه ما برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در آموزش است و مخاطبان آن افرادی هستند که در حیطه آموزش فعال هستند.

دبیر اجرایی کنفرانس در رابطه با محورهای اصلی این رویداد اضافه کرد: محورهای هفت‌گانه کنفرانس مشخص شده است و شامل هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته در یادگیری الکترونیکی، رویکردهای آموزشی نوآورانه در یادگیری الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی و آموزش‌های غیررسمی، هوش مصنوعی زایشی و یادگیری الکترونیکی، ابعاد روان‌شناختی، حقوقی، اجتماعی و اقتصادی یادگیری و تجربه‌های موفق یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌ها و ارزشیابی بهبود کیفیت در یادگیری الکترونیکی می‌شود.

وی بیان کرد: در ایام شیوع کرونا اتفاق بسیار خوشایندی در دانشگاه اصفهان افتاد، چراکه به دلیل آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های غیرحضوری، آغاز آموزش در بستر الکترونیکی بسیار سریع اتفاق افتاد و دوره‌های آموزش مختلف برای اساتید در جهت آشنایی با این بستر برگزار شد.

اسفیجانی ادامه داد: در دوره شیوع کرونا، آموزش به صورت الکترونیکی با استانداردهای مشخص نبود و آموزش به صورت اورژانسی انجام شد تا کمبودها برطرف شود، به‌طور طبیعی این رخداد نتایج مطلوبی در بر نداشت؛ چراکه چالش و منابع متعددی به چشم می‌خورد. تنها مشکل ما بستر فنی ضعیف نبود و مسائل فرهنگی نیز دخالت داشت.

کد خبر 730579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.