تسریع دیجیتالی شدن خدمات عمومی در کی‌یف

دیجیتالی شدن خدمات عمومی در کی‌یف از جمله در بخش برنامه‌های جدید سلامت روان در حال گسترش است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر کی‌یف در میان سخت‌ترین شرایط نیز همچنان به سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های شهری پیشرفته ادامه می‌دهد و حتی تحت شرایط حکومت نظامی، همچنان درصدد پیشگام بودن در ارائه خدمات دیجیتالی حیاتی به شهروندان خود است که به‌طور ویژه شامل دیجیتالی کردن خدماتی می‌شود که نیازهای فوری ساکنان پایتخت را از نظر سلامت روان و تاب‌آوری شهر برآورده می‌کند.

به این ترتیب خیریه بلومبرگ و کی‌یف با وارد شدن اوکراین به سومین سال درگیری، برای تسریع فرآیند دیجیتالی شدن خدمات عمومی در حال همکاری با یکدیگر هستند. این همکاری به تقویت خدمات دولتی در دوران درگیری منجر می‌شود و به نیازهای حاد بهداشت روان ساکنان رسیدگی می‌کند. به‌دنبال این همکاری کی‌یف به شهری راحت‌تر و امن‌تر با سیستم مدیریت شهری کارآمدتر تبدیل خواهد شد.

تحول دیجیتالی در کی‌یف

بیش از ۸۰ درصد از ساکنان ۱۸ سال یا بیشتر کی‌یف، علائمی را گزارش کردند که با اختلال استرس پس از سانحه مرتبط است و بیشتر آن‌ها اظهار کردند که درگیری‌ها تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت روان آن‌ها داشته است. به این ترتیب شهر به همکاری جدیدی با خیریه بلومبرگ پرداخته است که ظرفیت کارکنان و توانایی فنی شهر را برای ایجاد، تنوع‌بخشی و مقیاس‌بندی پیشنهادهای آنلاین از جمله برنامه‌های جدید سلامت روان برای افرادی که تحت‌تأثیر درگیری‌های جاری قرار گرفته‌اند را افزایش می‌دهد.

تسریع دیجیتالی شدن خدمات عمومی در کی‌یف

سرمایه‌گذاری خیریه بلومبرگ که مورد حمایت مجموعه نوآوری دولت سازمان و برنامه تیم نوآوری جهانی (i-team) قرار دارد، به پیشبرد تلاش‌های تحول دیجیتال کی‌یف برای دیجیتالی کردن بیشتر خدمات شهری، تقویت انعطاف‌پذیری دولت محلی و ارائه بهتر خدمات کمک خواهد کرد.

کی‌یف از زمان آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، فناوری‌های دیجیتالی را به‌عنوان راه نجاتی برای حفظ ارتباط اعضای جامعه با اطلاعات عمومی و منابع حیاتی دولت به کار گرفته است. برجسته‌ترین نمونه محلی این اقدام نیز برنامه کی‌یف دیجیتال محسوب می‌شود؛ یک برنامه پیشگام که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط مقامات کی‌یف برای گنجاندن ویژگی‌های ایمنی عمومی در زمان درگیری اقتباس شد و از ارائه هشدارهای حمله هوایی گرفته تا شناسایی مکان‌های پناهگاه بمب، مواد غذایی و پزشکی در دسترس، هم‌اکنون به ۲.۷ میلیون نفر، یعنی ۸۳ درصد از جمعیت شهر، با ۲۵ خدمات منحصربه‌فرد رسیده است.

همکاری جدید نیز افراد متخصص در فناوری اطلاعات، نمونه‌سازی‌ها، بینش‌ها و توسعه سریع خدمات و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را به شهر کی‌یف خواهد آورد و یک طراحی محصول‌محور و انسان‌محور، تفکر سیستمی و مدیریت و پیاده‌سازی پروژه را به برنامه کی‌یف دیجیتال وارد می‌کند.

کد خبر 729954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.