سردار رضا طلایینیک در حاشیه بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انتخابات چون ماهیت اجتماعی سیاسی و عمومی دارد به شدت به شبکه رسانه متکی است، در واقع بدون ارتباط رسانهای آحاد مردم با مجموعه سازوکارهای انتخابات امکان مشارکت و رقابت و تحرک انتخاباتی نخواهد بود.
وی افزود: بنابراین نقش رسانهها در انتخابات یک نقش اساسی است و اصولاً بدون رسانه امکان برگزاری انتخابات ناممکن است چرا که اطلاعرسانی و آگاهیبخشی از نامزدها، همچنین چگونگی حضور در شعب اخذ رأی و اطلاعاتگیری از رقابتها، برنامهها و شعارهای نامزدها مستلزم شبکه رسانهای است.
سخنگوی وزارت دفاع ادامه داد: رسانه نقش اول در انتخابات را دارد و در ایران سالمترین و مردمیترین شبکه رسانهای را در مقایسه با رسانههای دیگر کشورها داریم. جامعه رسانهای ایران شامل رسانههای رسمی و شبکههای اجتماعی، از سلامت و عمق مردمی خوبی برخوردار است.
سردار طلایینیک تاکید کرد: رسانه نقش پیشگامی در حضور مردم در انتخابات و شکلگیری رقابت سالم و سازنده دارد.
وی افزود: اصل انتخابات برای شکلگیری دو رکن نظام یعنی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است و اصولاً ارکان نظام نقش ساختاری و راهبردی برای پیشبرد امور کشور را دارند، بنابراین اصل حضور در انتخابات و منتخبان با هدف امید به آینده است.
سخنگوی وزارت دفاع تصریح کرد: ارتقای وضعیت موجود در حوزههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امور عمومی جامعه مستلزم انتخاب نامزدهای اصلح است که خود پایه امید به آینده است و امید بخشی به جامعه با اتکا به انتخابات نهادینه میشود و تحقق پیدا میکند.
نظر شما