به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرداری سیدنی در حال همکاری با اپراتورهای دوچرخه اشتراکی است تا با تشویق مردم به پارک کردن در مناطق خاص و مواجه شدن با پرداخت هزینه یا جریمه بیشتر در صورت تخطی، به کاهش شلوغی خیابانها کمک کند. شهر هماکنون در حال اجرای آزمایشی مناطق پارکینگ تعیینشده جدید در سراسر منطقه ۱۹ شهر پیرمونت است.
طرح آزمایشی پارکینگ دوچرخه اشتراکی
کاربران دوچرخههای اشتراکی در طرح حاضر تنها باید در مکانهای تعیینشده در اپلیکیشن اپراتور پارک کنند، علائمی نیز برای تقویت پیام روی زمین ترسیم شده است. اگر شخصی دوچرخه خود را در خارج از این مناطق پارک کند، اپراتور دوچرخه اشتراکی سفر را تکمیل شده تشخیص نمیدهد و با احتساب هزینه بیشتر برای کاربر ادامه میدهد. متخلفان مکرر همچنین با جریمههای بیشتری روبهرو میشوند.
منطقه پیرمونت از آن جهت انتخاب شده است که محبوبیت بالایی میان دوچرخهسواران دارد و جوامع ساکن در آن با نگرانیهای بسیاری در زمینه پارک دوچرخه مواجه هستند. این شهر در طول طرح آزمایشی بر رعایت قوانین پارکینگ نظارت خواهد کرد تا برنامههای مشابهی را در مناطق دیگر با تردد زیاد دوچرخهسواران معرفی کند.
دوچرخههای اشتراکی نقش مهمی در فعال کردن نحوه سفر بیشتر افراد دارند، اما میتواند بر سایر افراد جامعه بهویژه عابران پیاده تأثیر میگذارد. به این ترتیب سیدنی در حالی که دستورالعملهایی را برای کمک به اپراتورهای دوچرخههای اشتراکی برای برآورده کردن انتظارات جوامع ایجاد کرده است، شوراها کنترل نظارتی بر اپراتورها ندارند و شهر معتقد است که دولت ایالتی بهترین موقعیت را برای ایجاد قوانین و مقررات واضحتر دارد.
سیستم دوچرخههای اشتراکی در سراسر مرزهای شورا فعالیت میکنند و شهر ساکنان را تشویق میکند تا مشکلات را بهطور مستقیم با اپراتورهای این دوچرخهها گزارش کنند، زیرا در بهترین موقعیت برای پاسخگویی سریع هستند.
پیشبینی میشود که بازار اشتراک دوچرخه در استرالیا ۲.۷۸ درصد (۲۰۲۸-۲۰۲۴) رشد کند که منجر به حجم بازار ۷۶.۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۸ خواهد شد.
نظر شما