علی نیک در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم نظارت و بازرسی را یکی از عوامل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان عنوان و اظهار کرد: در گذشته بازرسی سازمان اتوبوسرانی با استقرار ناظرانی در دو سوی خطوط صورت میگرفت، اما امروز دیگر بازرسی سنتی در این سازمان نداریم.
وی افزود: با توجه به بهکارگیری سامانه الکترونیکی AVL در سیستم، نیاز به حضور نیروی انسانی در ایستگاههای مختلف مسیر نیست، زیرا بازرسی بهصورت آنلاین و از طریق مانیتورینگ اجرا میشود و از لحظه ورود خودرو به مسیر تا زمان خروج بهصورت لحظهای رصد میشود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: این سیستم از تخلفهایی مانند توقف طولانی در مسیر، سرعت غیرمجاز برای رسیدن در سرفاصله خطوط جلوگیری کرده است که این امر در زمان بازرسی انسانی امکانپذیر نبود.
قرارگاهی برای اتوبوسهای فرسوده قم
نیک با اشاره به توقفگاههای اتوبوسها اضافه کرد: در حال حاضر دو توقفگاه در شهر قم داریم، بهطوری که در توقفگاه مرکزی عمده اقدامات از جمله فرایندهای نظارتی و اداری صورت میگیرد.
وی ادامه داد: توقفگاه شهید زینالدین در حال حاضر صرفاً توقفگاه است که در بلوار غدیر وجود دارد و ۲۰ درصد خودروهای فعال در آنجا توقف دارند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ۶۴ دستگاه اتوبوس مربوط به دهه ۸۰ که در توقفگاه شهید زینالدین وجود دارد و قابلیت بازسازی ندارد در دستور فروش قرار دارند.
نظر شما