حامد خسروی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انجام طرح جامع موتورسیکلت در شهر قم و بررسی این پدیده در حیطههای مختلف ترافیکی اظهار کرد: در تحلیل تصادفات دریافتیم که رشد فوتیها در تصادفات موتورسیکلت با وسایل نقلیه سنگین بیشتر مشاهده میشود و حدود نیمی از تصادفات موتورسیکلت سواران به دلیل ضربه به سر و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.
وی افزود: بیش از ۴۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در تاریکی شب به وقوع میپیوندد پس روشنی معابر و عدم وجود مشکل در چراغهای موتورسیکلت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مدیر دفتر مطالعات حملونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در تصادفات جرحی تصادف سقوط از موتورسیکلت ۱۵ تا ۲۰ درصد و ۵ تا ۱۰ درصد نیز تصادفات بین موتورسیکلت سواران بوده است.
خسروی تاکید کرد: بر اساس تحلیلها بیشترین تصادفات موتورسیکلت در بلوار غدیر، حاج خدا کرم، بلوار امام خمینی، بلوار ۱۵ خرداد و بلوار امام رضا (ع) بوده است که در ادامه راهکارهایی برای حل این معضلات در فرایند مطالعات، تدوین خواهد شد.
نظر شما