سیدمحسن واعظیفر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای خط دو متروی اصفهان بهطول ۲۴.۷ کیلومتر، ۲۳ ایستگاه طراحی شده و در حال احداث است و ۴۲ رام قطار نیاز دارد.
وی با بیان اینکه طبق برنامهریزیها، هفت سال زمان برای احداث خط دو پیشبینی شده بود، اما تلاش این است که زودتر از این زمان مورد بهرهبرداری قرار گیرد، افزود: مباحث مالی، احداث قطار شهری را تا حد زیادی تحتالشعاع قرار میدهد و برای کاهش زمان احداث خط دو، دستگاه حفار مکانیزه (TBM) در دو جبهه شامل جبهه غربی با قطر ۹.۵ متر و دو دستگاه جبهه شمال با قطر هفت متر فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: دستگاه حفار مکانیزه (TBM) شرقی جبهه دارک (شمال) روز هفدهم دی به ایستگاه طوقچی رسید.
واعظیفر با بیان اینکه دستگاه حفار خط دو متروی اصفهان در حال حاضر حدفاصل ایستگاههای خلجا و امام حسین (ع) در حال حفاری است و روز بیستوچهارم بهمن به ایستگاه امام حسین (ع) میرسد، گفت: این ایستگاه بزرگترین و عمیقترین ایستگاه خطوط متروی اصفهان با بیشترین عرض سکو است و عمیقترین تراز ریل نیز از آن عبور میکند.
وی با اشاره به سایر ویژگیهای خط دو متروی اصفهان تاکید کرد: پیچیدهترین روش اجرا شامل ترکیب تمام روشهای متداول و نوین در اجرای ایستگاهها و استفاده از روشی خلاقانه و مبتکرانه در اجرا در ایستگاه امام حسین (ع) که نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد، از جمله این موارد است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: خاصترین ایستگاه از نظر موقعیت مکانی در قلب شهر تاریخی اصفهان و نخستین ایستگاه تبادلی شبکه خطوط مترو نصفجهان از دیگر ویژگیهای ایستگاه امام حسین (ع) خط دو متروی این کلانشهر است.
نظر شما