به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، امیر یقطین امروز _چهارشنبه، هجدهم بهمن_ در آغاز عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز اظهار کرد: اجرای عملیات حفاری خط ۱ و ۲ مترو کلانشهر شیراز با تی بی ام ۶ متری که متعلق به شهرداری شیراز بود، انجام شد.
وی با اشاره به اینکه هماکنون اغلب کلانشهرهای کشور از دستگاه تی بی ام ۹ متری برای اجرای تونل مترو استفاده میکنند، افزود: دستگاه تی بی ام ۹ متری در مقایسه با دو تی بی ام ۶ متری حجم خاکبرداری آن ۱۲ درصد بیشتر است و سگمنتگذاری انجام شده و پوسته تونل ۹ متری ۳۳ درصد کمتر از دو تونل شش متری است.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: با توجه به گرانی مصالحی همچون بتن و میلگرد و عملیات ساخت سگمنت هزینه بردار است اجرای عملیات یک تونل ۹ متری با تولید سگمنت کمتر، اقتصادیتر خواهد بود.
یقطین ادامه داد: به دلیل اینکه در شهرهای سنتی عرض معابر کم است، در تونلهای ۶ متری ناچار به ایجاد ۱۸ متر فاصله در تونلها هستیم؛ این در حالی است که در تونل ۹ متری این فضا ایجاد نخواهد شد.
وی تاکید کرد: تأثیرات تونل ۹ متری بر سازههای اطراف به بافت مسکونی و تجاری کمتر خواهد بود.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: برای اولین بار اجرای تونل ۹ متری در خطوط مترو کلانشهر شیراز صورت میگیرد.
یقطین در ادامه با اشاره به مشخصات خط ۳ مترو شیراز، افزود: حفاری مکانیزه این خط به طول ۱۰ کیلومتر و دارای ۸ ایستگاه است که به عنوان توسعه غربی خط ۱ نیز محسوب میشود در راستای شرقی غربی قرار گرفته است و با عبور از مسیرهای میدان میرزای شیرازی، بولوار میرزای شیرازی، میدان صنایع، بولوار دکتر حسابی به ایستگاه راه آهن شیراز میرسد.
وی اضافه کرد: با اجرای خط ۳ مترو توسعه غربی خط یک مشکل رفت و آمد ساکنین شهرکهای غرب شیراز را تا حدود زیادی رفع خواهد کرد.
شیراز در مسیر تمدن سازی نقش اصلی و اساسی داشته است
در این مراسم سیدابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروز شهر شیراز در مسیری قرار دارد که زمینهساز رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم کرده است.
وی افزود: در مجموعه شورای اسلامی شهر شیراز در دو جمله ارتباط کاری خود را با شهرداری با عناوین نگاه بلند و کار بزرگ خلاصه کرده و آثار آن را امروز در شهر شاهد هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در راستای نگاه بلند چهل سالهای که به کلان شهر شیراز مد نظر بود، اقدامات میانمدت در قالب برنامه شیراز ۱۴۰۴ و برنامه بیستساله و برنامه جامع سومین حرم اهل بیت (ع) و بازنگری در برنامه بیستساله شهر مقدس شیراز در دستور کار است.
حسینی ادامه داد: بنای شورای اسلامی شهر شیراز در همکاری و همراهی با شهرداری بر این است که شیراز به جایگاه واقعی خود یعنی سومین حرم اهل بیت (ع) ارتقا یابد؛ چرا که همواره شیراز در مسیر تمدنسازی نقش اصلی و اساسی داشته و بنا بر آن است تا این کلانشهر نقش اصلی خود را در ۴۰ ساله دوم انقلاب ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: شیراز تمدنساز است و باید این زمینه فراهم شود تا این کلانشهر از جمیع جهات در تمام زیرساختها به جایگاهی ارتقا یابد و به عنوان یک الگو مطرح شود که این کار، انجام شدنی است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری طی دو سال گذشته نشان دادند که توان انجام کار را دارد و این اقدام با مشارکت همگانی، انجام میشود.
حسینی گفت: معتقدیم سرمایه اصلی ما و نظام جمهوری اسلامی مردم است و رضایتمندی مردم حرف اصلی و اساسی را میزند.
به گزارش ایمنا، عملیات اجرایی دستگاه حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز در محل ایستگاه گلستان با دستگاه تی بی ام با قطر ۹ متر با اعتباری بالغ بر ۳,۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد و اجرای تونل خط ۳ مترو شیراز به روش تک تونل و پیش بینی متوسط حفاری ۳۰۰ متر در ماه روزانه ۱۰ متر خواهد بود.
خط ۳ مترو شیراز به دنبال توسعه غربی خط یک است و پیشبینی میشود این خط جابهجایی ۱۸ هزار نفر مسافر در ساعت در جهت شرقی غربی را داشته باشد و به گفته پیمانکار شرکت اجرایی، زمان اجرای پروژه ۴۸ ماه خواهد بود.
نظر شما