به گزارش خبرگزاری ایمنا، اینجا حرم حضرت زینب (س)، اختالرضا (ع) است و اهالی رسانه اصفهان برای رقابتی پرشور در جام رسانهای امید دور هم جمع شدهاند؛ با پایان یافتن اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر، مدیران و مسئولان روابط عمومی تعدادی از دستگاههای اجرایی و خدمترسان سطح استان به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.
پس از اقامه نماز در حرم مطهر حضرت زینب (س) اختالرضا و صرف ناهار متبرک حرم، سوت آغاز جام رسانهای امید به صدا در آمد و تیمهای رسانهای که از قبل برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده بودند، هرکدام دور یک میز جمع شدهاند.
سراغ هر میزی که بروی، همه سر در تلفن همراه و سیستم دارند و در تکاپو برای تولید محتوای مرتبط با جام رسانهای امید هستند.
تیم سه نفره نسل فردا به شدت مشغول فعالیت هستند، سمیه عزیزیان یکی از اعضای تیم مشغول تهیه پوستری با موضوع جهاد تبیین است و دو عضو دیگر گروه نیز محتواهای دیگری تولید میکنند.
نوجوانانی از شهرضا نیز در این رویداد رسانهای شرکت کردهاند که در گوشهای از سالن به شدت مشغول تکاپو هستند؛ سجاد رحمتی یکی از اعضای گروه لوگو خبرگزاری پانا و نشریه شهرضای زیبا را نشان داده و میگوید اعضای گروه مشغول تهیه محتوای جشنواره هستند.
امیرحسین صرامی یکی از شرکتکنندگان تیم روابط عمومی سپاه است که برای لحظهای سرش را از روی سیستم بلند کرده و جوابگوی سوالات ما میشود.
او در بخش طراحی پوستر مشغول تولید محتواست و امیدوار است در فرصت کوتاهی که تیمها در اختیار دارند، محتوای قابل توجهی تولید شود.
محمدوحید حکیم فعال نیز سرپرست تیم اصفهان زیباست که عنوان تیمشان را پیام کست عنوان کرده و میگوید با اعضای گروه مشغول همفکری برای تهیه پادکست ویژه جشنواره هستند.
نگین عبدالهی از تیم گلدسته خمینیشهر در رویداد جام امید شرکت کرده و به همراه اعضای تیم مشغول تهیه یک کلیپ هستند.
اعضای تیم امید و رسانه نائین که به واسطه بارش برف در این شهرستان و مشکلاتی که بر سر مسیر حضورشان پیش آمده، دیر به محل برگزاری مسابقات رسیدند، امیدوارند یک موشن خوب برای رقابت آماده کنند.
محسن شکیبفرد، رئیس سازمان بسیج رسانه اصفهان که در رویداد سنگین را در یک روز برگزار کرده در حاشیه برگزاری جام رسانهای امید در گفتگو با خبرنگار ایمنا توضیح این رویداد رسانهای اظهار میکند: اصحاب رسانه در این رویداد در قالب تیمهای سه تا چهار نفره در حال رقابت هستند.
وی با یادآوری اینکه تیمهای برتر این رویداد به مرحله کشوری راه پیدا میکنند، ادامه میدهد: در ابتدای این رویداد مدیران روابطعمومیِ دستگاهها هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه اخبار و اطلاعات امید آفرین و خدماترسان خود را ارائه دادند و در حال حاضر تیمهای شرکتکننده دریک رقابت ۲۴ ساعته جذاب به تولید محتوا و انتشار آن میپردازند.
به گفته شکیبفرد، جهاد تبیین (روایتِ اولِ صادقانه)، جهاد خدمترسانی و جهاد امیدآفرینی از موضوعات این رویداد است.
شکیبفرد با اشاره به قالبهای این رویداد نیز بیان میکند: تیتر، عکس، گزارش مکتوب، ایدهپردازی، یادداشت، پادکست، پوستر، اینفوگرافیک و کلیپ موبایلی از قالبهای این رویداد است که بر اساس تعداد انتشار، کیفیت محتوایی آثار، تعداد بازدیدها، تعداد اشتراکگذاری محتوا و میزان بازخورد و عکسالعمل مخاطبان ارزیابی خواهد شد.
به نزدیک غروب میرسیم و با اینکه چند گروه محل برگزاری رقابت را ترک کردهاند، دیگر تیمها پرتلاش مشغول به تولید محتوا هستند تا به سهم خود در امیدآفرینی به جامعه ایرانی نقش ایفا کنند.
نظر شما