سیدمهدی سجادزاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق درخواست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، برای معرفی سامانه اصپاک و آموزش مجدد فرهنگ شهروندی در حوزه جداسازی پسماند خشک از تر، پنج طرح طراحی کردیم که دو طرح آن راهکار بوده و در سامانه اصپاک ثبت شده است.
وی افزود: چند ماه است که سامانه اصپاک راهاندازی شده و شهروندان میتوانند این اپلیکیشن را روی تلفن همراه خود نصب کنند یا با شماره آن تماس بگیرند تا فعالان این سامانه در سریعترین زمان ممکن بازیافت را به صورت تخصصی درب منزل تحویل گیرند.
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تاکید کرد: یکی از بخشهای مهم این سامانه، موضوع امتیازدهی است و شهروندان با تحویل بازیافت، امتیازاتی را دریافت میکنند.
سجادزاده گفت: در اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان یکی از مهمترین موضوعات در حوزههای مرتبط با خدمات شهری، تفکیک زباله توسط شهروندان در کمترین زمان ممکن است.
وی ادامه داد: در بعضی موارد شهروندان پسماند را تفکیک میکنند، اما فرصت تحویل این پسماند به ایستگاههای بازیافت را ندارند، از اینرو با ایجاد سامانه اصپاک، بازیافت در منزل دریافت میشود.
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در چند ماه گذشته، قراردادن زباله خارج از زمان جمعآوری بوده آن است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بخش این فرهنگسازی آن است که نگاه جدیتری به موضوع تفکیک زباله داشته باشیم و تا حد امکان از گذاشتن پسماند در خارج از ساعت جمعآوری پسماند توسط حوزه خدمات شهری خودداری کنیم.
سجادزاده گفت: یکی از مهمترین موضوعات تابلوهای شهری، استفاده سایر افراد از پسماند است که جلوه شهری را نازیبا میکند و با این فرهنگسازی در حال ترغیب کردن مردم به تفکیک پسماند و استفاده از سامانه اصپاک هستیم.
نظر شما