حضور جوانان در اعتکاف نشان داد جوانان امروز از جوانان دیروز انقلابی‌ و مومن‌ترند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: حضور چشمگیر جوانان در مراسماتی چون اعتکاف نشان می‌دهد جوان امروز از جوان دیروز انقلابی‌تر و مومن‌تر هستند که با حضور خود در مراسم شهادت حضرت شاهچراغ(ع) ارتباط خود را با مقام ولایت از طریق امین ولایت حضرت شاهچراغ(ع) اثبات می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌اله دژکام امروز _جمعه، ششم بهمن_ در خطبه نماز جمعه شیراز اظهار کرد: روز دوشنبه هفته پیش رو، روز شهادت سیدالسادات الاعاظم احمد بن موسی الکاظم (ع) است که افتخار و ولی نعمت ما شیرازی‌ها و اهل فارس است، وجود نازنینی که امروز هم زیر پرچم مقدس این حضرت اقامه نماز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایشان به دست ظالمان دولت عباسی در شیراز شهید شده است، افزود: در روز دوشنبه بعدازظهر تا بعد از نماز مغرب و عشا که مداحان برجسته کشوری خواهند آمد و همه عزیزان، جوانان و نوجوانان همانطور که برای اعتکاف آمدند، در این مراسم حضور داشته و ارتباط خود را با مقام ولایت از طریق امین ولایت حضرت شاهچراغ (ع) اثبات کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: این شهر متعلق به حضرت شاهچراغ (ع) است و خیلی‌ها تلاش داشتند چیز دیگری بشود، اما نشده است.

دژکام با بیان اینکه شلوغ‌ترین جایی که مردم در شبانه‌روز به شیراز می‌آیند و در آن تردد دارند، حرم شاهچراغ (ع) است، اضافه کرد: محور تردد زوار از شهرهای دیگر و حتی خود مردم شیراز و گردشگران خارجی که به شیراز سفر دارند، در محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است.

وی تاکید کرد: در بعد از ظهر روز دوشنبه موکب ۱۵ هزار شهید استان فارس با بر افراشتن پرچم امام رضا (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به سمت حرم حرکت خواهند کرد و ما باید این ویژگی و روز خاص را در شیراز به صورت ویژه بزرگ بداریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اضافه کرد: ما می‌خواهیم مسیر تاریخی دنیا را عوض کنیم و این کار آسان نیست، اما مسیر را به نفع دین و امت اسلامی و به نفع قرآن کریم عوض می‌کنیم و به استقبال حضرت ولیعصر (ع) می‌رویم.

کد خبر 723140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.