خانه‌ها و باغ‌های دارای استخر پایان کار دریافت نخواهند کرد

استاندار البرز کاهش بارندگی‌ها و محدودیت منابع موجود را یک هشدار بزرگ دانست و از مردم استان خواست مصرف بهینه را در برنامه روزمره خود لحاظ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه مدیریت منابع آب استان که ظهر امروز _چهارشنبه بیستم دی _ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در خشکسالی‌های پی در پی قرار داریم و با توجه به آنچه مشهود است باید مدل مصرف آب در کشور و به تبع آن استان البرز عوض شود.

وی افزود: مدیریت مصرف آب باید برنامه محور و با تکیه بر آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ‌سازی در جامعه دنبال شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی‌ها برای مردم ملموس است، اما باید از محدودیت منابع به واسطه این امر نیز اطلاع پیدا کنیم تا همراهی بیشتری نسبت به مدیریت مصرف داشته باشیم.

عبداللهی تصریح کرد: الگوی مصرف در کشور ما نادرست شکل گرفته و وفور انرژی‌های مختلف با قیمت‌هایی غیرقابل مقایسه نسبت به سایر کشورها این رویه را شکل داده است، اما بر این باور هستم در جایی که مردم از محدودیت‌ها آگاه شوند، همراه می‌شوند.

وی گفت: اصلاح الگوی مصرف در کشاورزی نیز باید با جدیت لحاظ شود، چراکه کشت‌های آب‌بر مناسب اقلیم ما نیست و ضرورت دارد کشاورزی سنتی را جایگزین کشت دانش‌بنیان و گلخانه‌ای کنیم.

استاندار البرز افزود: مدیران مربوطه برنامه‌ای ویژه با قابلیت اجرا برای مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف، ارائه دهند.

کد خبر 718990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.