سیدمحسن واعظیفر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان ۲۴.۷ کیلومتر طول، ۲۳ ایستگاه و ۴۲ رام قطار نیاز دارد.
وی با بیان اینکه طبق برنامهریزیها، هفت سال برای احداث این خط پیشبینی شده بود، اما به این زمان نمیرسیم، افزود: مباحث مالی، احداث قطار شهری را بسیار تحتالشعاع قرار میدهد و برای کاهش زمان احداث خط دو، دستگاه حفار مکانیزه (TBM) در دو جبهه شامل جبهه غربی با قطار ۹.۵ متر و دو دستگاه جبهه شمال هفت متر فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: دستگاه حفار مکانیزه (TBM) شرقی جبهه دارک (شمال) فردا _یکشنبه هفدهم دی_ به ایستگاه طوقچی میرسد.
واعظیفر با بیان اینکه TBM غربی جبهه شمال خط دو روز یکم شهریور به ایستگاه طوقچی رسید، ادامه داد: تا پایان سال جاری حداقل یکی از دستگاههای حفار مکانیزه جبهه دارک به ایستگاه ابنسینا میرسد و در صورت تأمین منابع مالی، دیگر TBM این جبهه نیز به این ایستگاه خواهد رسید.
وی با بیان اینکه دستگاه تیبیام جبهه غربی خط دو متروی اصفهان بین دو ایستگاه خلجا و امامحسین (ع) در حال حرکت و حفاری است، ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز دستگاه حفار مکانیزه جبهه غربی خط دو که از ایستگاه شهید حجازی حفاری را آغاز کرده است، به ایستگاه امام حسین (ع) بهعنوان بزرگترین و عمیقترین ایستگاه قطار شهری خواهد رسید.
نظر شما