انواع لوگو کسب و کار اینترنتی که باید بشناسید

لوگو تصویری است که نماد کسب و کار شماست، ولی اما آیا می­‌دانستید که لوگوها انواع مختلفی دارند؟ اگرچه همه آنها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند، اما هر نوع لوگو حس متفاوتی به برند شما می­‌دهد.

با توجه به اینکه لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان اینترنتی می‌بینند، باید مطمئن باشید که آن را به درستی انتخاب کرده‌اید. برای اینکه بیشتر با انواع لوگوها آشنا شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

۷ سبک طراحی لوگو برای کسب و کارهای آنلاین

طراحی لوگو سبک‌های مختلفی دارد و هر یک از این سبک‌ها بخش خاصی از هویت برند شما را برجسته‌تر می‌کند. در حال حاضر ۷ سبک طراحی لوگو وجود دارد که بیش از سایر روش‌ها مورد توجه کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته است. در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

لوگو مونوگرام

لوگوهای مونوگرام، لوگوهای ساده‌ای هستند که از چند حرف یا حروف اول نام تجاری تشکیل شده‌اند. لوگوهای IBM، CNN، HP، HBO و… نمونه‌ای از همین سبک طراحی لوگو هستند. لوگوی مونوگرام خیلی ساده است و به راحتی به خاطر سپرده می‌شود. به علاوه اینکه نام برند شما را هم به مخاطب یادآوری می‌کند. اغلب کسب و کارهایی که می‌خواهند هویت قدرتمند و مستقلی از خود به نمایش بگذارند، لوگوی مونوگرام را انتخاب می‌کنند.

با توجه به اینکه در سبک طراحی لوگو مونوگرام تمرکز روی حروف است، باید فونتی را انتخاب کنید که با هویت کسب و کار شما همخوانی داشته باشد و در صورت چاپ روی کارت ویزیت یا سایر اسناد اداری شرکت، خوانایی کافی داشته باشد. در این سبک لوگو می‌توانید نام کامل کسب و کار خود را زیر لوگو اضافه کنید تا مشتریان راحت‌تر شما را بشناسند.

لوگو تایپ

لوگو تایپ یک لوگوی مبتنی بر فونت است که فقط روی اسم برند تمرکز دارد، مانند لوگوی Visa یا Coca cola. این سبک طراحی لوگو برای برندهایی که می‌خواهند یک لوگوی مختصر، واضح و ساده داشته باشند، بهترین انتخاب است. لوگوی گوگل نمونه خوبی از یک لوگو تایپ حرفه‌ای است. کلمه گوگل به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است، ولی زمانی که طراحی لوگوی آن با تایپوگرافی قوی ترکیب می‌شود، به ایجاد شناخت قوی از برند کمک می‌کند.

اگر نام تجاری شما طولانی است، اگر یک کسب و کار جدید هستید، اگر اسم برند شما متمایز و خاص است و اگر حروف اسم برندتان قابلیت طراحی گرافیکی و ایجاد تصویری جذاب را دارد، حتماً لوگو تایپ را انتخاب کنید. چون به راحتی باعث وجه تمایز شما نسبت به رقبا می‌شود. کاری که گوگل، کوکاکولا و برندهایی که لوگو تایپ را از سایر برندها متمایز کرده، همین است.

لوگو تصویری

لوگوی تصویری نمادی از برند یا کسب و کار شماست. این سبک لوگو یک طرح یا تصویر مرتبط با هدف برند یا کسب و کار است، به عنوان مثال نماد پرنده در لوگوی توییتر یا نماد دوربین در لوگوی اینستاگرام. این سبک لوگوها بسیار ساده و قابل فهم هستند. نکته مهمی که در انتخاب این نوع لوگو برای یک برند وجود دارد، انتخاب تصویری است که روی لوگو درج می‌شود. باید به دنبال تصویری باشید که معنای عمیق و کاملاً مرتبطی با هدف کسب و کار یا حوزه محصولات و خدمات شما داشته باشد.

بنز و اپل نمونه‌های موفق دیگری از طراحی لوگوی تصویری هستند. هدف این سبک طراحی، مفهومی سازی لوگو و تاثیرگذاری روی مخاطب است. اگر نام برند یا حرفه شما می‌تواند نماد یا سمبل داشته باشد، حتماً از این سبک طراحی لوگو استفاده کنید.

انواع لوگو کسب و کار اینترنتی که باید بشناسید

لوگوی انتزاعی

لوگوی انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است که به جای یک تصویر قابل تشخیص از یک شکل هندسی انتزاعی برای نماد سازی استفاده می‌کند. لوگوی نایک، آدیداس و پپسی از همین سبک لوگوها است. کاری که لوگوی انتزاعی انجام می‌دهد، خلق یک لوگوی منحصر به فرد است. مزیت طراحی لوگو انتزاعی این است که می‌توانید هدف، محصول یا خدمات کسب و کارتان را به صورت نمادین و بدون تکیه بر یک تصویر خاص یا مفاهیم به مخاطب منتقل کنید.

جالب است بدانید که رنگ‌ها و اشکال هندسی نقش مهمی در لوگوهای انتزاعی دارند. به عنوان مثال، لوگوی نایک را در نظر بگیرید. مفهوم پنهان در این لوگو حرکت کردن، آزاد بودن و زندگی است که با علامت Swoosh نایک به خوبی منتقل شده است. لوگوهای انتزاعی پیچیده هستند و همین طراحی پیچیده است که آنها را جذاب‌تر می‌کند.

لوگو ترکیبی

سبک دیگری از طراحی لوگو که طرفداران زیادی هم دارد، لوگوی ترکیبی است. لوگوی ترکیبی، تلفیقی از تصویر و لوگو تایپ است. این سبک لوگو انسجام و هماهنگی بیشتری دارد و در صورت انتخاب صحیح لوگو تایپ، می‌تواند فوق العاده تاثیرگذار و جذاب باشد. برندهایی که دوست دارند تاثیرگذار، برجسته و تخصصی دیده شوند، معمولاً به سراغ لوگوهای ترکیبی می‌روند.

لوگوهای Locoste، Doritos و Burger King نمونه‌های معروفی از لوگوی ترکیبی هستند. بخاطر سپاری و تشخیص این سبک لوگوها آسان‌تر از سایر مدل‌ها است. لوگوی ترکیبی این قابلیت را دارد که در شکل‌های مختلف و برای انتشار در فضاهایی مانند اینستاگرام، فیس بوک یا سایت از نظر نوع چیدمان یا سایز تغییر داده شوند.

انواع لوگو کسب و کار اینترنتی که باید بشناسید

لوگو سه بعدی

سبک جدیدی از طراحی لوگو که پس از توسعه نرم افزارهای گرافیکی سه بعدی بوجود آمد، لوگوی سه بعدی یا 3D بود. این نوع لوگوها دقیقاً مناسب استفاده در شبکه‌های مجازی و سایت هستند. چون از مرزهای لوگوهای کلاسیک عبور کرده‌اند و برای مخاطب جذابیت دارند. لوگوی مرورگر Fire Fox یا لوگوی شرکت‌های Universal، XBOX 360 و AT&T نمونه‌های موفق لوگوی سه بعدی هستند. اغلب کسب و کارهای جدیدی که در حوزه تکنولوژی، IT یا فناوری‌های پیشرفته فعالیت می‌کنند، این سبک لوگو را انتخاب کرده‌اند.

لوگو مسکات یا Mascot

این سبک لوگوها جزو جذاب‌ترین طراحی‌هایی هستند که بر مبنای شخصیت پردازی و طراحی کاراکتر برای برند خلق می‌شوند. معمولاً سبک شاد و کارتونی دارند، از رنگ‌های متنوع در آنها استفاده شده است و یک شخصیت انسانی، حیوانی یا یک کاراکتر تخیلی، محور اصلی آنهاست. به عنوان مثال لوگوی چی توز، ایران رادیاتور و چاکلز جزو همین سبک لوگوها در داخل ایران هستند.

همه سبک‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، جزو ترندهای طراحی لوگو در دنیا هستند. آنچه که در مورد انتخاب سبک طراحی لوگو برند خود باید بدانید، این موضوع است که کدامیک می‌تواند هویت برند شما را به شکل واضح‌تر و موثرتری برای کاربران نمایش دهد. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک تیم طراحی لوگو حرفه‌ای مشاوره بگیرید.

کد خبر 713441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام DE ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام، ممنونم از مقاله خوبتون درباره انواع لوگو کسب و کار اینترنتی که باید بشناسید، من برای کسب و کارم در استودیو مونس خواه طراحی لوگو و هویت بصری سفارش دادم فکر کنم گزینه مناسبی کسب و کار های اینترنتیه