به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فخرالسادات خامسی در صحن علنی شورا اظهار کرد: عدم قطعیت شماره تلفنهایی که با آن هزینههای عوارض نوسازی به مالکان اعلام میشود، موجب مشکلاتی برای شهروندان شده است.
وی گفت: گاهی اطلاعات دو یا چند ملک به اشتباه برای یک نفر ارسال میشود و در مقابل مالک، اطلاعات بدهیهای ملک یا املاک خود را دریافت نمیکند.
عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برای رفع این مشکل و با توجه به لزوم ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین به شهروندان یزدی، پیشنهاد میشود «سامانه صحتسنجی شماره شناسایی ملک» برای پرداخت عوارض شهرداری راه اندازی شود.
خامسی افزود: با توجه به راه اندازی سامانه جامع مدیریت هویت و اعتبار شهروندی تحت عنوان «سهیم» (سامانه هوشمند یزد من) در شهرداری، میتوان سامانه صحت سنجی شماره شناسایی املاک را به عنوان یکی از سامانههای اقماری سامانه سهیم تعریف و در اختیار شهروندان قرار داد.
وی گفت: در این صورت، شهروندان جهت پرداخت عوارض شهرداری از جمله نوسازی، مدیریت پسماند، کسب و کار و پیشه و … میتوانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر استعلام بدهی و آگاهی از میزان عوارض، اطلاعات ملک خود را مشاهده نمایند.
عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: اطلاعات املاک میتواند شامل عرصه ملک، شماره طبقات، شماره واحد و نام مالک باشد. برای این کار کافی است شهروندان شماره شناسایی ملک که در فیش عوارض نوسازی ملک و خدمات مدیریت پسماند درج شده است در سامانه وارد نمایند.
خامسی تاکید کرد: از این شماره شناسایی ملک، علاوهبر استعلام مالیاتهای شهری میتوان در استعلام طرح تفصیلی هم استفاده نمود.
نظر شما