صدور مجوز برای بیش از ۲۵۰ مورد سقط جنین قانونی در کردستان

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: سال گذشته توسط پزشکی قانونی استان ۱۷۲ مورد پرونده سقط جنین قانونی مورد تأیید قرار گرفت و امسال نیز ۸۲ مورد تأیید شده که در مجموع ۲۵۴ مورد بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهتاش خانی‌آباد، امروز _دوشنبه سیزدهم آبان_ در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۱۸۴ مورد درخواست سقط جنین قانونی در استان کردستان به پزشکی قانونی ارجاع شد که ۱۷۲ مورد آن مورد تأیید قرار گرفت و ۱۲ مورد رد شد.

وی به مقایسه آمار هفت ماهه سال گذشته و امسال نیز پرداخت و افزود: در هفت ماهه سال گذشته ۱۱۸ مورد درخواست سقط جنین به پزشکی قانونی ارسال شد که امسال در مدت مشابه ۹۲ مورد بوده و ۲۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: طی هفت ماهه سال گذشته ۱۱۱ مورد مجوز سقط قانونی توسط پزشکی قانونی استان صادر و هفت مورد رد شد که در مدت مذکور امسال ۸۲ مورد درخواست تأیید شده و ۱۰ مورد آن رد شده است.

خانی‌آباد با بیان اینکه صدور مجوز سقط قانونی مستلزم پرونده پزشکی و بررسی‌های لازم است و اینکه سن جنین نباید بیشتر از چهار ماه باشد، افزود: جمع‌آوری آمار سقط‌های غیرقانونی در جامعه امکانپذیر نیست و جلوگیری از فعالیت مافیای سقط‌های غیرقانونی بسیار سخت شده است.

سقط قانونی بیش از ۲۰۰ جنین در کردستان از سال گذشته تاکنون

فرزام بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۰۸ مورد و امسال تاکنون ۹۷ مورد سقط جنین قانونی در استان کردستان صورت گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) توسط بسیج جامعه پزشکی استان پیگیری شده و ما هم اعلام آمادگی کرده‌ایم تا امکانات لازم را در اختیار آنها بگذاریم که فعالیت خود را شروع کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: ۲ مورد گزارش سقط غیرقانونی در مطب‌های پزشکی استان به ما ارجاع داده شده که در کمیسیون ماده ۱۱ در حال بررسی است.

بیدارپور خاطرنشان کرد: یک مورد گزارش سقط غیرقانونی نیز در بلوط زایمان یکی از بیمارستان‌های استان داشته‌ایم که مسئول مربوط جابجا شد.

کد خبر 709307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.