فضای کلاس‌های ابتدایی سنتی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با رفع مسائل آموزشی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی مسائل دوره‌های بالاتر حل خواهد شد و دانش‌آموزانی در تراز سند تحول خواهیم داشت‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، معصومه نجفی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش ابتدایی تلاش دارد تا دانش فضای آموزش مدرن ایجاد کند، چراکه با مشاهدات ما فضای کلاس‌های ابتدایی سنتی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین کنشگر در آموزش دانش‌آموزان ابتدایی معلم است، بنابراین تصمیم گرفتیم نگاه معلم را تغییر دهیم تا از حافظه‌محوری فاصله بگیریم.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: در همین راستا متوجه شدیم که تنها توانمندسازی آموزشی و برگزاری دوره‌های چند ساعته ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.

وی بیان کرد: بنابراین تنها راه شبکه‌سازی عظیم در کنار گفتمان‌سازی آموزشی مستمر در جامعه معلمان نیاز است.

نجفی اضافه کرد: با همین سیاست ۱۴۰ هزار معلم در چهار هسته در کشور تاکنون آموزش دیدند که بنا بر شنیده‌هایی معلمان حاضر در این دوره معتقد بودند ذهنیت آنها با حضور در این دوره‌ها متحول شده است.

وی افزود: تلاش ما این بود که معلمان از فضای سنتی کلاس جدا شوند و فرایند یادگیری را شبیه زندگی واقعی برای دانش‌آموز کند.

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: تاکنون ۱۲ دبیرخانه در کشور راه‌اندازی شده که مهم‌ترین آنها از قرار دبیرخانه ریاضی، فارسی، چند پایه، اختلالات یادگیری، آموزش مدیران، علوم، تولید محتوا، آموزش والدین و هدیه‌های آسمانی است.

وی با اشاره به اینکه کنشگر بعدی ما در این مسیر خانواده است، اذعان کرد: اینکه والدین آموزش ببینند با دانش‌آموز پایه اول ابتدایی خود چطور رفتار کنند اهمیت بالایی چه از نظر درسی و چه از نظر تربیتی دارد.

نجفی با تاکید بر اینکه رفع مسائل دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی می‌تواند کار آموزش و پرورش را در دیگر دوره‌های تحصیلی کمتر کند، گفت: معلم باید در کلاس خود الگوی طراحی آموزشی داشته باشد، با این اقدام دانش‌آموز در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول تربیت می‌شود.

کد خبر 708305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.