به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استانها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در مشهد اظهار کرد: یکی از برنامههای دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش، بازیابی شاخهها و رشتههای تحصیلی است که مورد مطالبه و اولویت ما در بدو ورود به معاونت بوده است و وزیر نیز تحقق این موضوع را پیگیر هستند.
وی با اشاره به اهمیت پایش رشتهای با رویکرد آمایش سرزمینی، افزود: کیفیتبخشی و تقویت آموزشی علوم انسانی یکی دیگر از برنامههای ما در معاونت است و اگر میخواهیم به تولید علم در رشته انسانی بپردازیم، باید دانشآموزان قوی جذب کنیم.
معاون آموزش متوسطه با اشاره به توانمندسازی مدیران و معلمان گفت: طرح شهید کاظمی آشتیانی، بهبود و ارتقای کیفیت مدیران و معلمان را به ارمغان میآورد.
وی تصریح کرد: با قولها و پیگیریهای وزیر، منابع و اعتبارات کیفیتبخشی زین پس تخصیص مییابد و مسئله همیشگی حوزه آموزش که منابع و اعتبارات کافی نداشته حل میشود.
کاظمی بیان کرد: معلمانی که جدید استخدام شدهاند، نیاز به آموزش دارند و گروههای آموزشی باید تلاش کنند تا عملکرد این معلمان ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه عدالت آموزشی اولویت اول و اساسی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: طرح پویش جوان علمی میتواند زمینه ارتقای کیفیت عملکرد معلم و دانشآموز باشد.
معاون آموزش متوسطه گفت: طرح شهید فخریزاده با محتوای ارتقای مهارت در بحث مهارتهای دیجیتال در هفته گذشته در دستور کار قرار گرفته است که با همکاری وزارت ارتباطات اجرا میشود.
وی با بیان اینکه در این طرح رویکرد آموزش دیجیتال و رویکرد برنامه نویسی و هوش مصنوعی به وقوع میپیوندد، گفت: برای مهارتآموزی دانشآموزان متوسطه دوم، نظری در طرح خاتم که قالب محتوای حاکم بر آن خانواده، آموزش، تلویزیون و مهارت است و از ظرفیت شبکه آموزش بهرهگیری شد.
کاظمی خاطرنشان کرد: ستاد فنی و حرفهای در سطح استان باید تشکیل داده شود و از طرحهای مهم و مورد نظارت جدی موضوع مهارت است که پیگیری و با سازمانهایی که با زمینه اشتغال و مهارت رابطه دارند جلسه برگزار میشود.
نظر شما