عباس افرادی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل اجرای ماده ۲۲ قانون پیش فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹ و بند «د» ماده «۱» آئیننامه اجرایی آن مصوب ۱۳۹۳، شهرداریها باید برای هر واحد، شناسنامه فنی جداگانهای صادر کنند.
وی افزود: با توجه به این قوانین، شهرداری اصفهان برای جاریسازی آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی خدمت جدیدی را در اختیار شهروندان قرار داده است تا با مراجعه به سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) و با استفاده از فایلهای راهنمای بارگذاری شده، گواهی مربوطه را دریافت کنند.
قائممقام شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان پس از دریافت گواهی فنی ساختمان، به مهندسان طراح و ناظر ساختمان مراجعه و پس از دریافت تاییدیه نهایی رئیس اداره شهرسازی منطقه، برای تنظیم سند پیش فروش به دفاتر اسناد رسمی مراجعه میکنند.
افرادی با اشاره به اینکه شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه اصفهان من، با استفاده از لینک قرار داده شده در سربرگ اصلی شهرسازی، خدمت «شناسنامه فنی ساختمان» را انتخاب و گردش کار و نحوه انجام آن را مشاهده کنند، گفت: شهروند پس از ورود به سامانه، ثبت درخواست اولیه انجام میدهد و با درج کد نوسازی پلاک و طی مرحله اعتبارسنجی سامانه، اجازه عبور از گام کد نوسازی به شرط اینکه پلاک دارای پروانه معتبر از حیث زمان باشد را پیدا میکند.
وی ادامه داد: پس از این مرحله مالک بعد از دریافت گزارش شناسنامه فنی ساختمان و تکمیل فرم، با مراجعه به مهندسان طراح و سپس ناظران پروژه (برق، مکانیک و سازه) یا مهندس ناظر هماهنگکننده خود، به رئیس اداره شهرسازی منطقه مراجعه میکند و پس از دریافت تائیدیه و ثبت گواهی در دبیرخانه، میتواند به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند پیشفروش آپارتمان مراجعه کند.
نظر شما