ایجاد ۳ کتابخانه بزرگ مقیاس در شهر شیراز

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: سه فرهنگسرای بزرگ شیراز برای ایجاد کتابخانه های مدرن و به روز اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسین فیروزی در آئین رونمایی از طرح توسعه کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز با اشاره به اینکه این اقدام آغاز تحول در زیر ساخت کتابخانه‌های کلان شهر شیراز است، اظهار کرد: این طرح با همراهی و همکاری دو مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به ثمر می‌نشیند و در سال جاری کتابخانه‌های عمومی به واسطه همکاری و مشارکت بسیار خوبی که با شورای شهر و شهرداری داشته است، بخشی از نتایج آن در قالب اجرایی شدن این طرح شاهد هستیم.

وی افزود: برخی دستگاه‌های دولتی در حوزه کتابخوانی از مردم عقب ماندند و امروز اگر این همدلی شکل گرفت به جهت رفع مشکلات و توسعه کتابخانه‌ها در شهر شیراز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس خاطر نشان کرد: با دستور شهردار شیراز و مساعدت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ۹ کتابخانه عمومی تمدید قرار داد شد. همچنین با توجه به اینکه تأمین زمین احداث کتابخانه مرکزی شیراز بر عهده شهرداری شیراز بود، این اقدام صورت گرفت و طراحی و اجرای فضای کتابخانه مرکزی شیراز در پارک ولیعصر مد نظر است.

فیروزی ادامه داد: توافق دو مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد و حمایت از ۱۱ کتابخانه فعال در مجموعه شهرداری و ایجاد کتابخانه مشارکتی است که نهاد کتابخانه‌ها حمایت خود را در حوزه منابع و رویدادهای فرهنگی خواهد داشت تا علاوه بر برگزاری رویدادهای فرهنگی در این کتابخانه‌ها، رونق کتابخوانی را در این مجموعه‌ها شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: راه اندازی کتابخانه‌های سیار از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر، شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی و توصیه استاندار فارس مبنی بر ارائه این خدمت در مناطق محروم است که در این خصوص با توجه به اینکه در مناطق حاشیه‌ای و محروم شیراز کتابخانه وجود ندارد و خدمات فرهنگی از سوی دستگاه‌ها ارائه نمی‌شود این اقدام در دستور کار است تا یک دستگاه اتوبوس در مناطق حاشیه‌ای خدمات کتابخانه سیار را ارائه دهد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین به ایجاد سه کتابخانه مهم و بزرگ در شهر شیراز در سه فرهنگسرا اشاره کرد و افزود: در این خصوص سه فرهنگسرای حکمت، شهروند و فرهنگسرای بهمن بیگی با توجه به استقبال شهروند برای تخصیص فضای کتابخانه مدرن و فاخر مد نظر است که این اقدام منجر به افزایش شاخصه‌های کلان شهر در حوزه کتابخانه‌ای خواهد شد.

فیروزی تاکید کرد: با انجام این اقدام شاهد رشد ۴۱ درصدی زیر بنای کتابخانه‌های عمومی شیراز، رشد ۳۰ درصدی تعداد کتابخانه‌های شیراز، رشد ۷۱ درصدی تعداد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی، اضافه شدن ۱۵ باب کتابخانه به متراژ ۶ هزار و ۳۷۳ متر مربع که ۴ کتابخانه نهادی، یک کتابخانه سیار و ۱۱ کتابخانه عمومی مشارکتی است، خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: پس از اجرای طرح تعداد کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز به ۶۹ کتابخانه که شامل ۴۰ کتابخانه عمومی و نهادی و ۲۹ کتابخانه مشارکتی و مستقل است، افزایش می‌یابد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه سخنان خود به رشد ۴۰ درصدی حوزه امانت و عضویت در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: می‌توانیم بگویم در جنوب کشور این اقدام بی نظیر است و امید است بتوانیم سال آینده رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی را در شهر شیراز شاهد باشیم.

وی افزود: پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری این ۳ کتابخانه بزرگ شیراز به مرحله بهره برداری برسد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین اظهار امیدواری کرد: دو خودرو در آینده نزدیک به تعداد کتابخانه‌های سیار شهر شیراز اضافه می‌شود.

فیروزی همچنین در پایان خبر داد: به زودی در آرایشگاه‌های کلان شهر شیراز در فاز اول در ۳۰ آرایشگاه و در فاز دوم و سوم در یکصد آرایشگاه سبد کتاب و نشریه نصب می‌شود.

کد خبر 706369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.