در موزه تاریخ شهرداری اصفهان با ما «هم‌داستان» شوید

عضو شورای راهبردی موزه تاریخ شهرداری اصفهان و نویسنده سناریوی این موزه گفت: نامی را با عنوان «هم داستان» برای شهروندانی که در پروژه و فرایند بازنمایی و روایت تاریخی شهر مشارکت خواهند کرد، انتخاب کردیم و معتقدیم این موزه تنها برای نمایشگاه دستاوردهای سازمانی شهرداری نیست.

محسن صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موزه تاریخ شهرداری اصفهان یک موزه شهری، تاریخی و روایت‌محور است که به صورت چند رسانه‌ای قسمتی از تاریخ شهرداری اصفهان را به صورت نمایشگاهی دائم روایت می‌کند و در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی افزود: در کنار گالری دائم موزه، گالری‌های غیر دائم و به‌صورت رویداد محور برگزار خواهد شد.

عضو شورای راهبردی موزه شهرداری اصفهان با بیان اینکه اهداف موزه در ادامه گفتمان «اصفهان شهر زندگی» است، تصریح کرد: موزه تاریخ شهرداری اصفهان سناریو و گفتمان خود را دارد، اما در کل قسمتی از گفتمان اصلی اصفهان شهر زندگی است؛ این گفتمان را میز فرهنگ شهرداری در راستای اهداف این سازمان شکل داده و با توجه به گفتمان یاد شده موزه نیز استعاره‌ها، نشانه‌ها و نمادهای همسو با آن را خلق کرده است.

صفوی گفت: از اهداف اصلی این موزه می‌توان به حس تعلق خاطر برای شهروندان، آموزش کودکان و نوجوانان، آلودگی محیط زیست، کم آبی، ترافیک شهری اشاره کرد.

وی افزود: احیای بافت گردشگری و تاریخی چهارباغ بالا یکی دیگر از مهم‌ترین اهدافی است که موزه شهرداری در زمینه گردشگری دنبال می‌کند؛ چراکه موزه تاریخ شهرداری اصفهان در بدن محور تاریخی چهارباغ واقع شده و ظرفیت جذب گردشگران خارجی و داخلی را دارد.

در موزه تاریخ شهرداری اصفهان با ما «هم‌داستان» شوید

عضو شورای راهبردی موزه شهرداری اصفهان با اشاره به مأموریت موزه گفت: کارکرد این موزه به صدا در آوردن حافظه شهری است؛ و برای تحقق این موضوع بر روایتگری سه بخش حافظه شهروندان، شهر و شهرداری متمرکز است.

وی با بیان اینکه عمارت باغ زرشک بر روی یکی از باغ‌های عصر صفوی قرار دارد، اظهار کرد؛ مجموعه کسانی که در حال تأسیس و راه اندازی، برگزار کننده رویدادها یا مدیرت این مکان را برعهده دارند، به‌صورت کامل از اهمیت و مأموریت تاریخی خود آگاه هستند و هویت اصلی این فضا و مکان را به عنوان یکی از باغ‌های چهارباغ مورد توجه قرار داده‌اند.

صفوی ادامه داد: نسل جدید به صورت پیوسته ارتباط زیادی با گذشته شهر نداشته است و گاهی نیز شهرداری به صورت مداوم تلاش نکرده تا گسل‌های نسلی بین شهروند و شهر را کم کند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ تحولات مدیریت شهری اصفهان از سال ۱۲۸۶ «تأسیس انجمن بلدیه اصفهان» تا به امروز موضوع اصلی این موزه است که با وجود موزه می‌توانیم به صورت علمی و مداوم این پیوند تاریخی را بین شهر، شهروندان و شهرداری ایجاد کرد.

در موزه تاریخ شهرداری اصفهان با ما «هم‌داستان» شوید

عضو شورای راهبردی موزه شهرداری اصفهان تصریح کرد: مردم باید به‌عنوان مخاطب فراتر روند و در پروژه بازخوانی تاریخی تحولات شهر اصفهان مشارکت داشته باشند تا شاهد پیشبرد اهداف باشیم.

صفوی با اشاره به اولویت شهرداری در پیشبرد اهداف موزه افزود: نامی را با عنوان «هم داستان» برای شهروندانی که در پروژه و فرایند بازخوانی روایی تاریخی شهر مشارکت خواهند کرد، انتخاب کردیم.

وی گفت: موزه شهرداری اصفهان تنها برای نمایشگاه دستاوردهای سازمانی شهرداری نیست، بلکه موزه‌ای است که جای پای مردم باید در آن حس شود و مردم در آن حضور داشته باشند.

کد خبر 704339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.