همه فرآیندهای انتخابات الکترونیکی انجام شد/ تدوین طرح جامع آموزش انتخابات با ۱۰ نوع برنامه

معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات سال جاری تاکنون همه فرآیندهای انتخابات الکترونیکی انجام شده است که در این زمینه بخشداران باید پیشرو باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا براتی امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در جمع انتخاباتی بخشداران استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد اظهار کرد: بخشداران در کشور دارای مسئولیت مهم و کلیدی هستند؛ از این‌رو لازم است دانش خود را متناسب با پیشرفت‌های علم و فناوری به‌روز کنند.

وی افزود: برای انتخابات سال تاکنون همه فرآیندهای انتخابات الکترونیکی انجام شده است و یک‌هشتم شعب اخذ رأی کشور نیز می‌تواند به صورت الکترونیکی باشد که در این زمینه بخشداران باید پیشرو باشند.

دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: همه بخشداران لازم است به قوانین انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه‌هایی که به‌زودی ابلاغ و به صورت کتابچه در اختیار مجریان قرار می‌گیرد، اشراف داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای دانش علمی و توانمندسازی همه مدیران، کارکنان ستاد انتخابات، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اشاره ادامه داد: در این خصوص ۸۰ هزار ساعت آموزش تخصصی برای کارکنان و مدیران وزارت کشور و ۴۰ هزار ساعت برای اعضای ستاد انتخابات در استان‌ها در نیمه نخست سال جاری برگزار شده است.

براتی بر رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت به عنوان چهار راهبرد اساسی که برای دست‌اندرکاران انتخابات از سوی رهبری تعیین شده و همه باید بر این مدار حرکت کنیم تاکید کرد و افزود: به همین منظور کمیته آموزش و پژوهش در ستاد انتخابات کشور شکل گرفته و آموزش عوامل اجرایی انتخابات و تربیت مدرس انتخابات را تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی برای پنجمین گروه از بخشداران کشور به میزبانی اصفهان اکنون در حال برگزاری است و آموزش به فرمانداران و معاونان سیاسی نیز به‌زودی آغاز خواهد شد، اذعان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امسال برای نخستین بار در دولت سیزدهم توسط مدیران برگزار می‌شود، از این‌رو نیازمند عزم همگانی و آموزش‌های کاربردی برای برگزاری شایسته و سالم این رویداد سیاسی هستیم.

دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: بر اساس تکلیف محوله، طرح جامع آموزش انتخابات تدوین و ابلاغ شده و ۱۰ نوع برنامه مختلف در این طرح پیش‌بینی شده است؛ در همین زمینه کلیپ‌های آموزشی نیز برای مواقعی که اتفاقات پیش‌بینی نشده در فرآیندهای مختلف برگزاری انتخابات پیش می‌آید، تهیه شده است که در اختیار بخشداران و مدیران قرار می‌گیرد.

وی افزود: آزمون برخط در سامانه جام پس از پایان دوره‌های آموزشی با هدف تثبیت یادگیری‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 703801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.