به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، خیرالله خادمی امروز شنبه بیستم آبان در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت روند احداث و پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی راه آهن رشت_کاسپین و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰۷ کیلومتر طول ریل گذاری این پروژهها است که با خطوط فرعی نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر میرسد که دو برابر مسیر ریلی است که هر ساله ایجاد میشود.
وی افزود: با توجه به آنکه متوسط ریلگذاری سالانه کشور زیر ۲۰۰ کیلومتر است امسال بیش از دو برابر مسیر ریلگذاری شده در هر سال به بهره برداری میرسد به این ترتیب سه مرکز استان به شبکه ریلی کشور میپیوندند.
معاون راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون از این چهار پروژه دو طرح راه آهن بستان آباد - تبریز و خط ریلی کردستان - سنندج در مجموع به طول ۱۹۵ کیلومتر به بهرهبرداری رسیده است و خط آهن رشت- کاسپین سومین پروژه امسال است که ظرف دو ماه آینده به انجام بهرهبرداری میرسد.
خادمی تصریح کرد: تلاش بر آن است چهارمین پروژه ریلی کشور را تا پایان امسال در استان اردبیل بهرهبرداری برسانیم که این اقدام کار بزرگی در راستای توسعه شبکه ریلی کشور در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
وی در مورد خط آهن رشت-کاسپین نیز گفت: باوجود آنکه طول این پروژه بسیار کم به نظر میرسد اما به دلیل خاکی و گلی بودن زمینهای کشاورزی و شرایط آب و هوایی نامناسب عملیات خاکریزی به سختی انجام شد اما با تکمیل راه آهن رشت- کاسپین دریا جنوب را به دریا شمال متصل خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: این خط آهن آخرین قطعه از کریدور شمال جنوب است که بنادر جنوبی را به بنادر شمال و غرب کشور متصل میکند.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، عملیات ریل گذاری این پروژه مراحل پایانی خود را طی میکند و طرف دو روز آینده ریل گذاری مسیر از ۲ سر یعنی ابتدا و انتهای آن آغاز میشود.
خادمی با بیان اینکه پیش بینی ما برای تحویل این پروژه حداکثر ظرف دو ماه آینده است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار متر مکعب از عملیات خاکریزی این پروژه باقی مانده که رقم کمی است اما به دلیل بارندگی و گل آلود شدن زمین کار اندکی با کندی پیش میرود.
وی یکی از گرههای این پروژه را پل ۲۶۳ متری بزرگراه رشت - انزلی دانست و تاکید کرد: دغدغهای که برای اتمام این خط ریلی وجود داشت اکنون به پایان رسیده و پل آماده ریل گذاری است.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور و اعضای شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه با همراهی استاندار گیلان از کل مسیر خط ریلی رشت بندر کاسپین، از مبدا ایستگاه راه آهن رشت در جیرده تا ایستگاه پیر بازار به وسیله «درزین» و در ادامه به صورت میدانی تا انتهای این پروژه در محل بندر کاسپین (منطقه آزاد انزلی) بازدید به عمل آورد.
نظر شما