سمپادی‌ها دوباره آزمون می‌دهند؟

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مقرره تبعیض‌آمیز بین دانش‌آموزان عادی و استعدادهای درخشان مبنی بر پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان را باطل کرد و بر این اساس دانش‌آموزان سمپاد باید آزمونی دوباره دهند که این طرح مخالفان و موافقانی بسیاری دارد.

به گزارش ایمنا، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هر ساله به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست‌های اصولی وزارت و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آزمون ورودی دبیرستان‌های دورە اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان را برگزار می‌کند.

در دفترچه راهنما و شرایط شرکت در آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان آمده است که دانش‌آموزان پایە نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل کل خردادماه پایە هشتم و نوبت اول پایە نهم آنان حداقل ۱۸ باشد، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی پایە دهم، مجاز به ادامه تحصیل در دبیرستان‌های دورە دوم استعدادهای درخشان خواهند بود، پذیرش قطعی این قبیل دانش‌آموزان، منوط به احراز شرایط مادە ۱۶ آیین‌نامە مدارس استعدادهای درخشان است.

اما چند وقت پیش؛ دیوان عدالت اداری اعلام کرد که به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش و درخواست ابطال بند ۵ بخش (د) دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شماره ۵۰۱/۱۰۴ تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ مبنی بر پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی دستورالعمل یادشده را مصداق تبعیض ناروا و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را ابطال کرد.

سمپادی‌ها دوباره آزمون می‌دهند؟

جزئیات رأی دیوان عدالت اداری درباره سمپاد

در این رأی آمده است: «بر اساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و مطابق اصل نوزدهم قانون اساسی، مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخور دارند و به موجب اصل بیستم قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

بنا به مراتب فوق و نظر به اینکه ردیف ۵ از جز «د -۱) ضوابط و شرایط ثبت نام» ذیل بند (د) دستورالعمل آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (موضوع ابلاغیه شماره ۱۰۴/ ۵۰۱ تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) با عنوان ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان دایر بر امکان ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان بدون شرکت در پایه دهم، مصداق تبعیض ناروا و عدم ایجاد امکانات عادلانه برای آحاد ملت است. بنابراین با بند ۹ اصل سوم و اصول نوزدهم و بیستم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد و مستند به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود».

سمپادی‌ها دوباره آزمون می‌دهند؟

مذاکرات سمپادی‌ها برای بازگشت رأی دیوان عدالت اداری

آن‌گونه که الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرده است که اعتراض خود را برای ابطال پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان اعلام کرده‌ایم و اکنون در حال مذاکره هستیم تا برای این موضوع تصمیم مجدد گرفته شود. این تصمیم را درست و به مصلحت سمپاد و کشور نمی‌دانیم، اما به هر حال رأی دیوان عدالت اداری یک تصمیم قضائی است و برای ابراز اعتراض خود از ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم.

وی درباره اجرای این طرح اعلام کرده است که آزمون امسال برگزار نمی‌شود و سال آینده قرار است که برگزار شود؛ بنابراین تا آن زمان برای انجام مذاکرات مهلت داریم، براساس این تصمیم حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز هر سال باید امتحان دهند، در حال مذاکره هستیم؛ اختلاف نظری در این زمینه وجود دارد که باید حل شود و هرچند در این زمینه تصمیم گیرنده نیستیم، اما تلاش می‌کنیم تا ابعاد این موضوع را تشریح کنیم، مهم‌ترین افرادی که از اجرای این تصمیم سود می‌بردند، مؤسسه‌های تست‌زنی هستند که بازار سنگینی را برای خود ایجاد می‌کنند، دانش‌آموزان در جریان پیگیری‌ها، تلاش‌ها و افت و خیزهای این موضوع هستند و می‌دانند که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان همه تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

سمپادی‌ها دوباره آزمون می‌دهند؟

رأی دیوان عدالت اداری برای آزمون دوباره دانش‌آموزان سمپاد تغییر نمی‌کند

در همین راستا طی پیگیری خبرگزاری ایمنا، درباره اجرای طرح مبنی بر پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان یک منبع آگاه اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته چنانچه دانش‌آموزی معدل بالاتر از ۱۸ و نمرات دروس آنها پایین‌تر از حد معین و سایر شرایط را دارا باشند به طور مستقیم می‌توانند بدون آزمون از پایه نهم به دهم برای تحصیل در این مدارس وارد شوند، اما اکنون با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری باید دانش‌آموزان سمپادی با وجود معدل بالاتر از حد مشخص با دیگر دانش‌آموزان خارج از سمپاد که تصمیم به تحصیل در آزمون‌های این مدارس شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امروز _ششم آبان ماه_ بسیاری از دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و خانواده‌های آنها در اعتراض به ابطال مصوبه سمپاد توسط دیوان عدالت اداری و برگزاری آزمون ورودی پایه دهم تجمع کرده‌اند، گفت: این رأی توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که یک دستگاه فرادولتی بوده صادر شده است و با اعتراضات یک‌هزار تا سه‌هزار خانواده‌ها به هیچ‌وجه رأی خود را تغییر نمی‌دهد، چرا که دیوان عدالت اداری معیارهای اصلی و قانونی خود را دارد و به احتمال زیاد رأی مصوبه تغییر نخواهد کرد.

این منبع آگاه با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان امروز در تهران نیز طی اعتراض به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر آزمون مجدد سمپاد اجتماع کردند و خواستار لغو این رأی شدند، اضافه کرد: طی روزهای گذشته رأی دیوان یک بار با انتشار در روزنامه ابلاغ شد، اما دوباره برای تجدید نظر به دیوان عدالت ارجاع شده است و هنوز زمان قطعی برای برگزاری آزمون اعلام نشده است.

سمپادی‌ها دوباره آزمون می‌دهند؟

خواستار لغو رأی دیوان عدالت اداری هستیم / ‏‬ شرایط باید عادلانه باشد

در همین ارتباط یکی از والدین دانش‌آموزان سمپادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ما جمعی از والدین دانش‌آموزان سمپاد هستیم که در اعتراض به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر آزمون مجدد اعتراض داریم و خواستار لغو این رأی شدند.

وی افزود: اعتراض ما این است که چرا باید از دانش‌آموزانی که یک بار در این آزمون پذیرفته شده‌اند و مشغول تحصیل در این مراکز هستند، دوباره آزمون گرفته شود؟ در حالی که آزمون تکمیل ظرفیت پایه نهم به دهم وجود دارد.

این فرد می‌گوید: والدین معترض نسبت به حذف آزمون ورودی مدارس “سمپاد” عقیده دارند با اجرای برنامه وزارت آموزش و پرورش عدالت اجتماعی لطمه می‌خورد و دسترسی دانش‌آموزان مستعد مناطق متوسط و محروم به خدمات آموزشی باکیفیت قطع می‌شود، همچنین این تصمیم با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مغایرت دارد.

در این باره، یکی از والدین موافق با طرح رأی دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا این‌طور روایت کرد: بچه‌های بی‌بضاعت توان پرداخت هزینه‌های هنگفت مدارس غیرانتفاعی را ندارند، مدارس سمپاد محلی برای کشف استعدادهای دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌بضاعت هم است که شرایط عادلانه‌ای را برای کشف استعدادهای آنان ایجاد می‌کند، زیرا با درآمدهای فعلی خانواده‌ها نمی‌توان انتظار داشت که سالانه چندین میلیون تومان هزینه تحصیل برای دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی شود.

در نهایت؛ مخالفان و موافقان طرح آزمون دوباره دانش‌آموزان سمپاد، منتظر نظر نهایی دیوان عدالت اداری هستند.

کد خبر 699714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 212
  • نظرات در صف انتشار: 44
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    این رای باید لغو شود کسانی که این رای را داده اند کاملا از سمپاد و تیزهوشان نا آگاه هستند و نمیدانند دانش آموز سمپادی سرمایه ی این مملکت است اگر به جای حمایت او را سرخورده کنید باعث فرار مغزها خواهید شد
    • فرهنگی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      32 52
      همچین میگی سمپادی و تیزهوش .....مگر آقای رحمان رستگار که تو کنکور از یک روستای دورافتاده رتبه ۱ تجربی را آورده بود استعداد درخشانی نداشت؟ تازه اونم بدون امکاناتی که جنابعالی دارید و پزشم میدید اگر لیاقت دارید بدون امکانات استعدادهاتون به مرحله اجرا دربیاریییییید...خیلی از بچه های مناطق محروم استعدادشون هزار برابر بهتر از سمپادو...هست ولی افسوس که هیچ کس به دادشون نمیرسه با امکانات به جایی رسیدن عرضه نمیخواد اوناییکه بدون امکانات با تلاش خودشون به جایی رسیدن قابل تقدیر هستن....التماس تفکر
    • امیرحسین IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      31 42
      اگر دانش آموزی در سطح سمپاد باشه می‌تونه دوباره قبول شده و قطعا مسأله ای نخواهد داشت. حتی این باعث میشه که داشت آموزان سمپاد خودشونو آماده کنند و خیالشون از ۶ سال تحصیل تو سمپاد راحت نباشه ممکنه دانش آموزی برای ورودی ششم به هفتم مسأله ای داشته باشه و اگر این مصوبه اجرا نشه یک جورایی باعث میشه که استعداد های درخشان واقعی پدیدار نشن
    • معلم IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      28 38
      توهم برداشتید. مغز کجا بود! یک دهم اون بچه ها شاید تیزهوش باشند، بسیار بچه ها هستند که سرمایه اند و امکان شرکت در آزمون را ندارند. مخصوصا در پایه ششم که بچه حتی برای رفتن به مدرسه وابسته به والدین است و هزینه سرویس هم زیاد است. دقیقا به همین دلیل باید در پایه نهم به دهم آزمون سراسری برگزار شود.
    • عباس IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      26 46
      دوستان عزیز سلام. این رای کاملا عادلانه هست. دوستان سمپادی سه سال تو بهترین امکانات و شرایط بودن! شما اگه خودتم مثل من توی مدرسه ای درس می خوندی که حتی پروژکتور نداره اون وقت دوباره میومدی بگی ناعادلانه هست؟! منی که فقط در روز دوساعت می خوابم و همش درس می خونم و سرم تو کتاب حق ندارم امتحان سمپاد بدم. خیلی ها میگن با شایستگی قبول شدین اصلا قبول، خب حالا دوباره امتحان بدین چی میشه شما که ادعا می کنید بهترین هستیدو زحمت کشیدید.... امیدوارم که این رای بر نگرده چون ما بچه های عادی هم حق توی ورودی ششم فقط برای یک آزمون قبول نشدیم، حالا حق نداریم دوباره شانسمون رو امتحان کنیم!
    • بیتا IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      22 40
      آدم از کی تا حالا با شرکت کردن توی یه آزمون هوش سرمایه شده که شما دومیش باشید؟
    • ناشناس IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      21 35
      درسته سمپادی ها سرمایه کشورن اما اگر نتوانند یک ازمون نهم ساده رو قبول نشن دیگه نمیشه اسمشونو بزاریم سرمایه کشور... و بهتره به همه دانش اموزان بگیم سرمایه کشور چون دانش اموزانی که در تیزهوشان درس میخوانند سخت کوش هستند تا تیرهوش. بهتره همه رو به یک چشم نگاه کنید
    • دانش آموز عادی PK ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      27 41
      سلام جای تعجب داره که دانش آموزان سمپادی برای یک آزمون چند ساعته 6 ماهه توی همه ی سایت ها کامنت میزارن و اتلاف وقت میکنن و بعد میگن ما اونقدر فشرده میخونیم که وقت آزمون رو نداریم!!!! سمپاد باید آزمون مجدد برگزار کند حتی شده برای یکسال هم باید آزمون مجدد برگزار کند و اگر آمار به نفع دانش آموزان عادی تغییر کرد یعنی چندین ساله که ورود مستقیم دانش آموزای سمپادی تبعیض آمیز بوده. از دیوان عدالت اداری هم برای رسیدگی از این موضوع بسیار متشکرم.
    • سبحان IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      14 22
      شما که میگین بچه ی من تیزهوشه اگه تیزهوشه دوباره آزمون بده اگه تیزهوشه قبول میشه
    • ایلیا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      25 9
      شما هم میتونستید بخونید هفتم قبول شید و افراد دیگه از هفتمه دارن میخونن و ما کلا 4 ماه بیشتر وقت نداریم عدالتی هم باشه اینه که برای هفتمایی که از سال بعد میان باشه نه ما نهم ها . شما هم که میگید ما با یه تست با هوش نیستیم و بقیه باهوش ترن و... تو همون مدارس بخونن ما نمیتونیم
    • طاها IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      9 22
      اصلا خیلی هم خوبه و شما آگاهی نداریم که حق ما کسایی که ششم رو قبول نشدیم و الان می خواهیم نهم رو امتحان بدهیم خورده میشه.
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    25 36
    سلام ببخشید برای نهم های امسال بالاخره آزمون هست یا خیر ؟
    • 4272116967 IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      خیلی هم عالی.تازه عدالت برقرار می شه.
    • زهرا IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      9 11
      سلام در متن خبر نوشته امسال برگزار نمی‌شود الان دارن تلاش میکنند برای سال بعد
  • ایرانی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    چرا نگرانید دانش آموز درسخوان باز هم قبول می‌شود. تصمیم و رای کاملا به جاست
    • محیا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      32 19
      نگرانی نداره؟یکسال تمام وقت برای این آزمون درس خواندن باز مجدد یکسال وقتشون بذارن بخاطر کسی که آرنهم یادش اومده درس بخونه؟؟بچه های ما فدای یه عده دانش آموزی تازه بیدار شدن میکنن
    • .... IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      35 13
      متاسفم شما درک استرس آزمون رو ندارید همچنین نهم های امسال برای شش سال ثبت نام کردن ، درست نیس که یهویی نظر عوض بشه
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      27 6
      شما هنوز نمی دونید که درس خون بودن ربطی به سمپاد رفتن نداره
    • . IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      27 3
      احیانا احیانا این موضوع رو در نظر نمیگیرید که مسئله وقت هم هست؟ افرادی که از کلاس هفتم برای تیزهوشان مطالعه کردن با نهمی هایی که هدفشون امتهان نهایی هست ، یکیه؟
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      38 13
      بله قطعا قبول میشن اما بهتره اینو در نظر بگیرید در مدارس تیزهوشان‌آموزش ها پژوهش محوره بچه ها چند کتاب بیشتر از کتاب های وزارت مبخونن . سطح دروس بسیار بالاتره. ۱۰ ساعت در هفته آموزش های اضافه دارن و عملا هیچ اوقات فراغتی ندارن . با چنین شرایطی چرا باید ذهنشون رو درگیر آزمون های هوش کنن؟ گرفتن معدل ۱۸ در این مدارس خیلی سخت تر از داشتن معدل ۲۰ در مدارس عادیه . دلیل اعتراض خانواده های سمپاد اینه بچه ها برآب گذران یه دوره ۶ ساله اقدام به شرکت در ابن آزمون کردند و اگر میدونستند قراره فقط ۳ سال دوره اول رو در ابن مدارس باشن قطعا فقط برای دوره دوم اقدام‌میکردن
  • لونا IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    خیلی هم عالی شاید یکی که تو سمپاد نبوده بخاطر کمتر بودن ظرفیت نمیتونست قبول بشه الان بهتره و این تبعیض برداشته میشه
    • سحر IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      27 17
      بچه هاي ما قبلاً يكبار براي ورود به اين مدارس زحمت زيادي كشيدن و دو دوره ي اول متوسطه هم خيلي بيشتر از دانش آموزان ساير مدارس تحت فشار درسي هستند ، منصفانه نيست مجدداً آزمون بدن. اگر قرار هست آزمون مجدد بگيرن بايد اين قانون رو براي ورودي هاي ششم به هفتم از سال بعد اعمال كنند كه خوانواده ها با عمل به آزمون مجدد در پايه ي نهم به دهم بچه هاشون رو به اين مدارس بفرستن.
    • موز🍌 IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      15 9
      بشین تا آسون تر بشه تازه سخت تر هم میشه براتون
    • دانش اموز سمپاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      32 13
      من مخالف اين قانونم اينكه بگيم دانش اموز تيز هوشه دوباره قبول ميشه خيلي مسخرست بله هوشش رو داره ولي ايا فقط هوش كافيه ؟! بچه بايد دو سال از عمرش رو از دست بده و شب تا صبح بخونه و اين بي عدالتيه وقتي يه بار ازمون داديم براي چي بايد دوباره ازمون بديم و دوباره همون وضع كسايي كه تو اين مدرسه نبودن و نظر ميدن يه سوال از ازمون رو هم نميتونن حل كنن اگه ميخواين راجب اين موضوع نظر بديد لطفا بريم سوالاي ازمون نهم به دهم سال قبل رو برداريد و از ده سال گذشته يكيش رو حل كنيد دانش اموزاي مدارس عادي نصبت به ما خيلي وقت بيشتري دارن و ميتونن مداوم تو كلاسا شركت كنن ما هيچ وقت ازادي براي كلاساي هوش و ...نداريم اين كاملا بي عدالتيه
    • الهه IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      26 8
      عزیزم چشم حرفت درست ولی این در صورتی بود که تو دفترچه می نوشتن و بچه ها و خونوادهاشون با چشم باز انتخاب میکردن که امتحان بدن یا نه اینا تو دفترچه‌گفتن یکبار امتحان هستش و اگر معدل بالای هجده باشه می تونه بره دوره دوم یک نوجوون با استرس یه مرحله قبول میشه سه سال درسهای سخت رو میخونه تا این معدل رو کسب کنه اگر قانونی هست باید از یک سالی باشه که تو دفترچه این بندها حذف شده باشه نه حالا با این شرایط هونواده ها هزینه های سنگین شهریه رو تحمل کردن بچه ها استرس کشیدن بگن بکدفعه حذف این بند
  • امیر NL ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    این عادلانه نیست ما یک سال زحمت کشیدیم قبول شدیم چرا دوباره باید ازمون بدیم
  • یزدان IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    باسلام هر قانونی که مصوب میشود نباید حق آنهایی که در حال حاضر جزو قبول شدگان هست را ضایع کندقانون دیوان باید برای ورودیهای جدید باشد وگرنه اگر با این رای به دنبال اجرای عدالت باشند حقی را از عدالت انداختند
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      دقیقا من هم موافقم،باید برا ورودی های سال ۱۴۰۳ببعداین قانون گذاشته شود تا خانواده ها و دانش آموزان تصمیم بگیرند برا هفتم یا برا دهم آزمون بدهند،مطمانن هیچ کسی حاضر نیست دوبار آزمون بدهد.دیوان عدالت ما اگر واقعا عدالت داشته باشد حتما به این نکته اهمیت خواهد داد تا هیچ دانش آموزی متضرر نشود
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    62 96
    سلام واقعا درستش این هست که فرصت به همه دوباره داده بشد وواقعا نیاز برای هر ورودی جدید دوباره ازمون گرفته رشد
    • طاها IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      3 18
      واقعا همینه
  • دایمی IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    بب عرض سلام به نظر من این آزمون مجدد فقط به نفع کسانی که از این راه پول پارو می‌کنند مثل کلاس های تیز هوشان و کسانی که کتب اون را می‌فروشند چون دانش آموز تیز هوش تیز هوش هست و شرایط معدل هم مناسبه چون درسای آنها به اندازه کافی سخت هستش از طرفی باز هم کسانی در این آزمون پذیرفته می‌شوند که کتاب های مختلف و کلاسهای زیادی ثبت نام کردن در مقایسه با دانش آموز بی بضاعت که استعداد یکسان با هم دارند پس باز دانش آموز بی بضاعت آسیب میخوره.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      43 97
      اصلا این طور نیست همش نیاین صورت مسئله را با بردن فکر ها به سمت سودجویان پاک کنید از دید بچه ها نگاه کنید باید فرصت برای همه یکسان باشد .
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      15 3
      به نظرم کاملاً حق با شماست این وسط فقط این موسسات مختلف برگزاری آزمون و چاپ کتاب و کلاس های خصوصی هستند که یه باب تازه ای براشون برای کسب درآمد جدید باز میشه جالبه که بعد این همه سال از تاسیس سازمان سمپاد، تازه دیوان عدالت به وجود بی عدالتی در اون پی برده
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      18 3
      کاش امتحان فقط در پایه نهم برگزار میشد وبچه های بیچاره در سن کم وکلاس چهارم وپنجم وششم اینهمه تحت فشار درس خواندن برای تیز هوشان نبودن . امتحان مجدد برای قبولیها ظلم ست به آنها وبهتر است که کلا امتحان در یک مرحله وپایه نهم برگزار بشه
  • مسعودی زاده IE ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    سلام..مخالف برگزاری مجدد ازمون هستم بچه های در حال تحصیل سمپاد با شرط معدل و دوره ی ۶ ساله وارد سمپاد شده اند و کاملا بی عدالتی می باشد اگر بخواهند ارمون مجدد بدهند..در ضمن تکمیل ظرفیت رو برای همین گذاشتن افرادی که میخواهند قبول بشن.در تکمیل ظرفیت شرکت میکنن..مگه جای اونا رو گرفتن؟
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      9 20
      به نظر من الان عادلانه هست که ظرفیت بیشتری برای دانش اموزان برای ورود به مدارس سمپاد در نظر گرفته میشه، یک دانش اموز مثل دختر من سر ازمون حالش بد. شده بود و متاسفانه قبول نشد با اینکه تونایی و هوش کافی برای ورود به مدارس تیزهوشان رو داره
  • محسن IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    75 33
    تو این کشور یه عده مسول تا بلد گذاشتن سر یه کار مهم بجای این که مسیله رو حل کن صورت مسیله رو پاک میکنن ‌بجای اینکه مشکل مدارس دولتی رو حل کنن .برای این مدارس مشکل درست میکنن .آخه آدما به ظاهر عاقل اگه بخوان دوباره امتحان بدن چه دلیلی داره برا پایه هفتم امتحان میگیرین که هم خانواده هم دانش آموز درگیر امتحان و تست میکنین .یه خورده موقع تصمیم گیران که به کلی آدم لطمه میزنید فکر کنین
  • ناشناس IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    باید آزمون دوباره برگزار بشه و حق همه ی دانش آموزان رعایت بشه . مگه کسانیکه کارشناسی برای دانشگاه دولتی پذیرفته میشن برای کارشناسی ارشد دوباره آزمون نمیدن . چون با بچه های سمپاد به جای آموزشی پروهشی کار شده همه ی دانش آموزان سمپاد ی ها و مسولینش میترسن که آبروریزی بشه بخاطر اینکه بچه های دولتی و غیر دولتی فقط آموزش درسی بوده نه پروهش و سمپادی ها در این ۳ سال زحمتی نکشیدن و منتظر هلو بپر گلو شدند و اینکار که از سال ۹۲ اجرا شده و از آزمون دوباره خبری نیست باعث شده نخبه ها کمتر بشه و متروپل ها و .پزشک های...به دست این اشخاص باشه که ضرر زیادی رو کشور متحمل شده .
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      10 4
      این بچه های در حال تحصیل مجدد قبول میشن، واقعا متفاوت هستند.. مگر اینکه خودشون نخوان . از طرفی چه امتحان بدن چه ندن راه ازمون بچه های دیگه که قطعا خیلیهاشون در حد بالایی از توان علمی هستند هم بازه. هر چند در این بازه ساله که سمپادیها گذروندن، با اون ازمونهای داخل مدرسه ای و ازمونهای جامع ( که سالی دو بار هم برگزار میشه) خیلی پرتوان تر شدن. اما ببینید در کل، این ازمون به نفع چه گروهی تموم میشه؟؟ موضوع فقط پول هست. دقت کنید به عمق قضیه. اینقدر ظاهر مطلب رو نگاه نکنید.
    • DE ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      28 3
      چه ربطی داره همه چیزو با هم قاطی میکنی دانش آموزانی که در کلاس ششم تو این آزمون شرکت کردن و قبول شدن بعدشم تو مدارس سمپاد هر سال شرط معدل هست کسانی که کشش ندارند اخراج میشن و بعدشم طرف یک سال زحمت کشیده قبول شده این کجاش عدالته که دوباره بیاد آزمون بده بعدشم اگه کسی واقعا تیز هوشه خوب آزمون تکمیل ظرفیت هست بره شرکت کنه اینکه بچه های سمپاد دوباره رقیبشون بشن که کارشون سخت تر هم میشه پس الکی نگو عدالت برقرار میشه
    • امیر ناظمی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      7 1
      بنده خدا پس بچه هایی که پزشکی و دندانپزشکی قبول میشن و از مقطع دیپلم تا پایان فارغ التحصیلی مدرک دکترا میگیرن باید سایر رشته ها شاکی بشن،نه عزیزم این همیشه بودبالاخره کسی که بیشتر تلاش کرده باید یک تفاوتی داشته باشه.
    • . IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      11 4
      شمایی ک میگی منتظر هلو بپر تو گلو بوده میفهمی ما چه استرس و فشاری رو تحمل میکنم ب هر امتحان سخت یا پیاپی که اعتراض میکنیم چیزی جز اینکه شما تیزهوشانی هستی و باید اول انتخاب میکردی بعد میومدی نشنیدیم الان که تا اینجا اومدیم و ۲ سال خیلی سخت رو گذرونیدم حقمون نیست که با مدارس عادی که سطح درس ها رو حد متوسط بوده و میتونستن در تایم های ازاد استعداد تحلیلی کار کنن ازمون بدیم ما تمام وقتمون رو توی امتحانات و ازمون ها و پژوهش ها گذاشتیم اینهمه مقام های کشوری همه براب سمپادی ها بود شما میگی هلو بمر تو گلو؟ متاسفام براتون از طرفی ماهایی ک نهمیم باید دوباره هشتمم بخونیم اخه با این سطح سخت گیری ما چجوری هم هشتمو بخونیم هم استعداد تحیلی هم به درسای خودمون برسیم یکم منطقی باشین لطفا
    • DE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      6 3
      لطفا به دو نکته توجه کنید . اول اینکه محض اطلاع شما بگم که در مقاطع تحصيلات تکمیلی هم نفرات برتر و استعدادهاي درختان بون آزمون وارد مقطع بالاتر میشن . و دوم اینکه امیدوارم اگر آزمون هم برگزار شود براساس سرفصل‌های سمپاد باشه که اون موقع مزه هلو توگلو را خوب احساس کنید.
    • مریم IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      5 14
      بله من هم کاملا موافقم..اگه این طور بود برای کارشناسی ارشد هم باید بدون کنکور میرفتن حق بچه های عادی که واقعا خیلیشون با استعدادن داره ازبین میره...تو مدترس تیزهوشا ن خیلیشون معلوم نیست چه طور وارد شدن
  • فاطمه زمانی US ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    99 48
    این رای کاملا بی خردانه ست.پسر من سمپادیه و امسال نهمه.اینو گفتم بدونید این رای دیگه شامل پسر من نمیشه .ولی تجربه خودمو میگم.دانش اموز سمپاد طی سه سال دوره اول در مسابقات متنوع کشوری شرکت میکنه.زبانهای مختلف برنامه نویسی یاد میگیره.بعضا هوش مصنوعی یاد میگیرن. در کارسوق های علمی متعدد شرکت میکنند.بعضا کلاسهای المپیاد رو پشت سر میزارن..حال اگر دانش اموز طی این سه سال مدام فکر این باشه که یک امتحان دیگر برای ورود به دور دوم در پیش داره مسلما تمرکز لازم برای به دست اوردن این موفقيت ها رو نداره.و نخبه پروری اینگونه دچار مشکل میشه.این دانش اموزان یکبار تمتحان داده ونشان داده اند که تیزهوشند.این امتحان دوم در واقع باید فرصتی باشد برای ان دسته از دانش اموزانی که در امتحان دور اول نا کام مانده اند .
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      11 4
      گرفتن دوباره ازمون کاملا بی عدالتیه مگه این دانش اموزان موقع قبول شدن با شرط اینکه با معدل بالادوباره حق ادامه تحصیل در دوره دوم رو داشته باشن نبود حالا چی شده
    • مامان محمد US ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      5 0
      سلام وقت به خیر شما از کجا مطمئن شدین که نهمی های امسال ازمون نمیدن پسر منم نهم هست امسال
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      4 0
      سلام ببخشید پسر شما کدام مدرسه درس میخونن
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      9 2
      متاسفم برای این طرز فکرت؛دختر من سه ساله داره تو مدرسه ی تیزهوشان درس میخونه اینقدررررر درساشون سنگینه که وقت نمیکنه با ما بیاد بیرون هر روز امتحان و ... برو بیشتر فکر کن بعد حرف بزن
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      11 13
      کاملا رای دیوان عادلانه است اگر دانش آموز تیزهوش است در آزمون مجدد هم قبول می شود
  • فاطمه زمانی US ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    38 5
    این رای کاملا بی خردانه ست.پسر من سمپادیه و امسال نهمه.اینو گفتم بدونید این رای دیگه شامل پسر من نمیشه .ولی تجربه خودمو میگم.دانش اموز سمپاد طی سه سال دوره اول در مسابقات متنوع کشوری شرکت میکنه.زبانهای مختلف برنامه نویسی یاد میگیره.بعضا هوش مصنوعی یاد میگیرن. در کارسوق های علمی متعدد شرکت میکنند.بعضا کلاسهای المپیاد رو پشت سر میزارن..حال اگر دانش اموز طی این سه سال مدام فکر این باشه که یک امتحان دیگر برای ورود به دور دوم در پیش داره مسلما تمرکز لازم برای به دست اوردن این موفقيت ها رو نداره.و نخبه پروری اینگونه دچار مشکل میشه.این دانش اموزان یکبار تمتحان داده ونشان داده اند که تیزهوشند.این امتحان دوم در واقع باید فرصتی باشد برای ان دسته از دانش اموزانی که در امتحان دور اول نا کام مانده اند .
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      4 1
      باسلام و عرض ادب درسته که شاید خارج از محیط سمپاد بچه های مستعد و باهوش زیاد داریم ولی آنها به هر دلیلی نخواستند و یا نتوانستند در آزمون دوره اول قبول شوند حال سمپادیها باید جور آنها را بکشند !پس اگر اینطوره کنکور دوره ما باید دوباره برگزار بشه چون من اونموقع مشکل داشتم و حالا میخوام پزشک یشم.
  • ستایش IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    این رای کاملا به جاست چون انگیزه ای برای سایر دانش آموزان خواهد شد که دوباره همه به طور مساوی حق خواهند داشت و انگیزه ای برای دانش آموزان سمپاد است واگه دانش آموز توانمند و باهوش باشد حتما دوباره قبول خواهد شد
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      35 61
      کاملا درسته
    • سحر IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      10 3
      عزیزم این رای چطور بجاست؟ تکمیل ظرفیت اسمش روشه.بنظرم عادلانه اینه که اینجوری فکرکنیم که اون بچه که سال ششم و یکسال زمان گذاشته و وارد شده باید با کسی که این یک سال رو ترجیح میده دیرتر شروع کنه و وقت بذاره برابر نباشه.درسته؟! بعد از سه سال بچه و خانواده یادشون اومدن یه مدرسه ای هست که بچه های دیگه سه سال توش جون کندن و وقت گذاشتن و مهارت پروری شدن،حالا شما بدو بدو بریم جلو بگیم پس بچن ی من چی؟ درسته که یه تعداد افراد مستعد ششم قبول نشدن و الان توی تکمیل ظرفیت وقت مجدد نشون دادن خودشون هست. دیگه قبول کنین از اون تعداد ظرفیت که سال ششم گرفته شد اون فرزند جلوتر نبوده که.الان بسم الله بیاد و توی تکمیل ظرفیت به بچه ها اضافه بشه.
    • محمد IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      11 4
      میدونید این آزمون تمرکز ۹۰ درصد دانش آموزان سمپاد رو به هم میزنه
  • زهرا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    51 74
    تصمیم درستی است مثل اینکه بگویید ی بار کنکور دادیم قبول شدیم و باید تا مقطع دکترا در دانشگاه دولتی باشیم .
    • فاطمه DE ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      11 4
      نخیرررر مثل این میمونه شما دانشگاه مقطع کارشناسی پیوسته قبول بشی ، یهو وسط کار بگن نه عادلانه نیست شما هم باید کنکور کاردانی به کارشناسی بدی ! یا اینکه شما ازمون استخدامی دادی شدی کارمند بانک و بگن عادلانه نیست و هربار که از بقیه ازمون میگیرن برای تکمیل ظرفیت ، همه رو اخراج کنن که دوباره آزمون بدن جهت ایجاد عدااااالت !
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      2 0
      کاش اول فکر کنید . مدارس سمپاد شرط معدل دارن بچه ها صرفا بخاطر آزمون ششم اونجا نمیمونن‌ و تمام این سه سالو برای اونجا درس خوندن زحمت میکشن.
  • ناشناس IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    48 76
    اتفاقا عادلانه است من خیلی هارا دیدم برحسب شانس قبول شدن بعدم مگه بچه هاتون تیز هوش نیستند.این آزمون به قول خودتون برای بچه های تلاش گرو از همه چیز گذشته شماچیزی نیست باید آزمون بدن حقی ضایع نشه مثل این که بگن طرف دانشگاه کارشناسی قبول شده برا فوق دیگه آزمون نده این عادلانه نیست
    • سحر ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      9 2
      اونيكه شانسي قبول شده تو اين مدرسه دوام نمياره و مطمئن باشيد شرط معدل رو نميتونه بدست بياره كه بره متوسطه دوم و از مدرسه اخراج ميشه!
    • شایان IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      9 1
      اگر کسی واقعا شانسی قبول شده باشه با توجه به شرط نمره و شرط معدل اخراج میشه پس لزومی به آزمون دوباره نیست
    • کامیار IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      8 1
      به نظرم باید از سال 1403 اینو بگیرند مثلاً من الان نهم هستم نیم سال وقت دارم برای امتحان بخونم و امتحان های مدرسه رو هم دارم ولی اونی که بیرونه از هفتم داره میخونه ما عدالتیه
  • ساحل IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    19 48
    بعضی از قوانین که چند سال قبل وضع شد ، فقط جهت استفاده ی باند بازی ها بود لو رفتن سوالات ووووو آزمون ورودی دهم برگزار شود برای فوق لیسانس و دکترا هم دوباره آزمون برگزار می‌شود دانش آموز بااستعداد باز هم دوباره قبول می شود .
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    33 52
    کانلا عالی عدالت برگزار مشود انهایی که حق ندارند انجا باشند نگراان مشوند نه دانش اموز درس خوان
  • Zahra IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    واقعا ناعادلانست. به عنوان یک دانش اموز سمپادی میگم که تو مدارس عادی دوست هایی داره. ما توی این سه سال به عنوان سوالات عادی سوالاتی رو حل میکنیم که اگر جلوی دانش اموزان عادی بذارن خودشونو از پنجره پرت میکنن پایین. واقعا منطق شما رو درک نمیکنم که چرا دارید موافقت میکنید. اگر بدونید فرزندانتون یا خودتون چقدر باید توی این مدرسه استرس داشته باشید هرگز همچین کاری نمیکنید. هر روز کسانی تو مدرسه هستند که به دلیل استرس امتحانات وحشتناکی که معلم ها میگیرند دچار شوک میشن و حالشون بد میشه. یکی از چیزایی که تو این مدرسه عادیه داشتن حداقل ۲ امتحان هر روزه. چیز هایی که اونجا تدریس میشه و حتی امتحان هم ازشون میگیرن، گاهی اوقات در دبیرستانم تدریس نمیشه و جزو مطالب دانشگاهه. چطور میتونید بعد از اینکه یک دانش‌آموزی که همسن و سالاش دارن خوش میگذرونن رو سه سال اینجا عذاب بدید بعد بیاید بگید امتحان دوباره؟ واقعا نمیتونم درکتون کنم. قیول شدن توی یک امتحان به اندازه کافی وقت و استرس از ما گرفت. لطفا دیگه این کار رو نکنید.
    • فا IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      4 12
      پس چنین دانش آموزانی که روان شان بیمار شده است مدرسه خود را تغییر دهند تا سلامتی خود را به دست آورند
    • انا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      6 10
      ناراحتی؟ اذیت میشی؟ انصراف بده، سمپاد یعنی همین.
    • آریو IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      11 5
      دقیقاً مشخصه سمپادی هستی منم توی استعدادهای درخشان اهواز یعنی شهید بهشتی 1 درس میخونم و درکت میکنم واقعا نامردیه که نهم به دهم دوباره بدیم
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      5 9
      متاسفانه شاهد پدیده هایی در مدارس سمپاد هستیم که ادعاشون گوش فلک رو کر کرده ولی از رقابت با دانش آموزان مدارس دیگر می ترسند!
    • حامد IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      5 9
      عموم تو تیزهوشان ناحیه ۴ تبریز ۳۵ سال درس داده و سرد و گرم تدریس و معلمی رو کشیده . میگه خیلی هاشون شانسی قبول شدند و نمی خونند و نمی دونم ۱۴ می گیرند و فلان و فقط اسم تیزهوشان داشته باشه و بقیه تمام.. و خیلی از معلم های تیزهوشان راضی اند از این قانون .
    • مهدیه IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      4 10
      پس چرا نگرانی؟شما که انقده باهوشی وانواع آموزش‌ها رو دیدی که از دولتی ها جلو افتادی چرا نگرانی پس قبولیت حتمیه ودوباره آزمون بگیرند دوباره شما تیزهوشان قبول خواهین شد پس اعتراضی به آزمون دوباره نداشته باشین
    • امینه IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      6 8
      کاملا موافقم واقعا ظلمه در حق بچه ها
  • حمید IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    48 77
    سلام من با رای دیوان موافقم عدالت همین است که فرصت برای همه یکسان باشد شاید بچه ای که سال ششم قبول نشده الان انقدر رشد کرده که بتونه الان وارد بشه ولی اینقدر با وجود بچه های تیزهوشان ظرفیت کم هست که جایی برای اونها باز نیست بچه های سمپاد اگر واقعا تیز هوش باشند نباید از ازمون مجدد نگرانی داشته باشند
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 3
      اون بچه الان رشد کرده بچه ها جلورشدش و
    • فف IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      10 1
      سلام شما توجه داشته باش که کسی که ششم قبول نشده از هفتم تا نهم ۳ سال وقتشو گذاشته خونده. حالا من نهمم و چون وارد سال تحصیلی شدیم برای ما اجرا نمیشه ولی یه کلاس هشتمی بدبخت باید شروع کنه خوندن. و تا قانون تصویب بشه یک سال بیشتر وقت ندارن واسه خوندن. اینکه ما تیز هوشیم و اینا هم درست نیس چون سال ششم وقتی ما درس میخوندیم تا واسه امتحان اماده بشیم شما ها داشتین تو خیابون بازی میکردین!!!!! به نظرتون این امتحان واقعا منطقیه؟؟!
    • سحر ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      8 0
      پس اوني هم كه تيزهوش بوده بايد همون سال اول قبول ميشد، چرا نشده ؟ عجب استدلالي!
    • محمد پارسا IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      4 0
      این چه منطقیه دیگه خب آموزش پرورش مدارس استعداد درخشان رو بیشتر کنه مدارس اضافه فق برای دوره دوم و تکمیل ظرفیت بگیریم یه نفرو شوت کنیم بیرون که جا برای یکی دیگه باز بشه؟
    • م.ع IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      2 9
      واقعا عادلانه هست انشالله تصویب بشه بچه‌های ماهم فرصت شرکت ودرس خوندن دراین مدارسو داشته باشند سمپادی ها نگران نباشن اونا که میگن به ما خیلی سطح بالا درس میدن پس نباید مشکلی تو امتحان دادن داشته باشن
  • اميري IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 1
    آزمون نهم به دهم صرفا جهت تكميل ظرفيت هست آيا اي كساني كه دوره اول قبول نشديد موضوع به اين واضحي را متوجه نمي شويد حقا كه نبايد بازهم در آزمون قبول شويد.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    8 1
    اگر قرار باشد بچه ها دو بار آزمون بدهند، در آنصورت هیچ پدر و مادری قطعا احمق نیست که فرزندش را در استرس قبولی در دور اول قرار دهد یا اینکه اینهمه شهریه برای دور اول بپردازد بدون هیچ آورده ای. قطعا اکثریت قریب به اتفاق فقط برای دور دوم اقدام خواهند کرد که اگر فرزندشان قبول هم نشود چیز مهمی اتفاق نیفتاده، نهایتا هزینه سه سال غیر انتفاعی خوب را پرداخت خواهند کرد که برابر است با هزینه شهریه ۶ سال سمپاد. مافیای پشت پرده و دولت بدانند که با این مصوبات چیزی عایدشان نمی شود و فقط جیب غیر انتفاعی ها پرتر می شود و یا نتیجه اش سمپادی های با آموزش کمتر باشد!
  • a0314747125 IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    9 3
    سلام من موافق نیستم بچه ها کلی زحمت کشیدن که وارد شدن الان بچه های هفتم دارن فیزیک دهم میخونن حجم درسهاشون واقعا زیاده فکر کنین هر روز تا ساعت 3 مدرسه دو یا سه روزش تا ساعت 5 مدرسه روز 5شنبه وجمعه مدرسه هستن ولی تو یه مدرسه عادی اصلا این طور نیست بعد از یه خوشگذرونی که بقیه بچه ها تو مدرسه عادی دارن تازه اومدین این بچه ها را با هم یکی می کنین
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    7 2
    سمپادی باید وقت با ارزش خودش رو صرف اهداف ارزشمندش کنه نه آزمونهای بیخود مافیا.والسلام به امید پیروزی نخبگان
  • Solo IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    5 2
    واقعا شما فکر کردید سمپادی ها اگر دوباره آزمون بدن قبول نمیشن؟ اگر فکر میکنید ما اعتراض داریم چون از آزمون میترسیم، کاملا در اشتباهید. دانش آموزان سمپاد خیلی بیشتر از دانش آموزان دیگر تلاش میکنن و سطح درساشون خیلی بالا تر هست و اگر آزمون برگزار بشه نود درصد به بالا سوپادی ها هستن. تنها چیزی که ما رو اذیت میکنه، هزینه های دوباره و اضافه کاری هست. با این کار دانش آموزان بیشتری بابت کلاس ها هزینه میدن و هزینه ای که بابت ثبت نام در آزمون گرفته میشه نیز بیشتر میشه. پس فکر نکنین اوضاع برای دانش آموزان غیر سمپادی بهتر میشه. اوضاع فقط برای کسانی هزینه دریافت میکنن بهتر میشه.
  • بهروز FR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 1
    خبر دارای تیتر یک طرفه است یک دانش آموز از صبح تا ساعت ۱.۳۰ شب درس می خونه و دانش آموز دیگه بعد اتمام کلاس به تفریح و تلویزیون مهمانی میره و مخلص کلام درس برایش تنها یک بهانه است و ما بیاییم با استفاده از کلمات دلسوزانه مثل عدالت زحمات دانش آموز درس خوان را زیر سوال ببریم ؟ اگر معدل نمی تواند شرط باشد پس چرا در مصوبات جدید برا قبولی در کنکور ۴۰ درصد معدل در نظر گرفته می شود ؟ اگه دنبال عدالت در آموزش هستیم این همه سهمیه برتی کنکور رو جمع کنید
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 2
    معلوم می شود دیوان عدالت اداری پر شده از افراد کم هوش و بی سواد و نابلد که طبق معمول با پارتی سر پستی گذاشته شده اند. اگر توسط نخبگان اداره می شد با اینگونه مسائل غیر کارشناسی و تصمیمات خلق الساعه که نابودی بنیان نخبه پروری را نشانه گرفته مواجه نبودیم.
  • رضا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 8
    جای اعتراض نداره خانواده ای که ادعا داره فرزندش سمپادیه خوب دوباره میتونه قبول بشه پس نباید فرصت را از دیگر خانواده ها گرفت و باید اجازه داد دوباره دانش آموزان رقابت داشته باشند به نظر بنده دیوان تصمیم عادلانه ای گرفته
  • زری IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 2
    آزمؤن ورودی هفتم که سخت نیست فقط یه سری سوال هوش که با چند تا کتاب و تست میشه قبول شد اما در ورودی نهم سوالات انگار از مریخ میان خییییلی سخت ما دو تا از سوالا رو به یک کلاس دهم سمپاد دادیم نتونست حل کنه واقعا این منصفانه نیست که هر پایه دهم فقط یک یا دو نفر ظرفیت داره هر مدرسه بعد هزار و میلیونی شاید شرکت می کنن برا همه یه نفر چرا؟
  • معصومه IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    7 2
    واقعاً تصمیم غلط و نابجاییه دارید با روح و روان بچه های سمپادی بازی می کنید این مدارس خودبخود استرس زا هست شما چرا بیشتر بچه ها رو اذیت می کنید خواهشاً تجدید نظر بفرمایید باید از ورود به پایه هفتم این تصمیم رو می گرفتیدنه وسط سال بگید ، از سال آینده با برگزاری آزمون اعلام کنید پایه دهم باید آزمون بدهند تا عدالت برقرار شود چطوره تا حالا عدالت نبوده این همه دانش آموز درس خوندن
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 2
    کسانی که به رویکرد و اهداف و برنامه‌های سمپاد اشراف دارند به جد مخالف این رأی هستند چون میدونند که کل سیستم به هم میخوره و نتایج فاجعه باری به همراه داره پس تا جایی که ممکنه تلاش کنید این رأی لغو بشه لطفاً
  • امیرحسین IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 8
    رای دیوان عدالت اداری برای آزمون مجدد بسیار منصفانه است و تلاش برای تصویب آن کار خداپسندانه هم هست .چرا که همه به حق خود می رسند.
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    5 1
    این قانون عادلانه نیست، دردفتر چه ثبت نام نوشته دوره 6ساله، اگه امسال این بندرابراداشته ایدپس بایدازورودی های 1403به بعدهم آزمون بگیرید مااگه میدونستیم سه ساله هیچ وقت واردسمپادبااین همه فشار استرس نمیشدیم
  • یلدا IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 2
    اگه همین اعتراض رو به لغو تاثیر قطعی معدل می‌کردید الان این همه ناعدالتی‌ نمیشد یعنی عدالت باید در حق مدارس سمپاد باید اجرا بشه ولی چون ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس عادی هستند حقشون باید پایمال بشه
  • آریا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 7
    منطقی‌ نیست چون یه دانش آموزان در مقطع ششم دبستان که خیلیا به فکر درس نیستند چون هنوز سنی ندارند بخاطر نخوندن قبول نشن و ظرفیت کمتر دهم و تا روز کنکور ناراحت باشند که چرا شیش سال پیش وقتی بچه بودن با زور پدر مادر درس نخوندند قبول نشدند و دهم بخاطر ظرفیت کم و حسرت بخورند، عدالت آموزشی رو زیر سوال میبرید بخاطر یکبار موفقیت یک نفر باید تا شیش سال داخل بهترین مدارس ایران درس بخونه که حتی وجودشون هم پایه ای بر بی عدالتیه ، قانون اتفاقا بهترین قانونه اونایی که اعتراض دارن نکنه از این ترس دارند که بچشون شانس آورده بین بچه های ۱۲ ساله ای که به فکر بازین با زور قبول شده حالا میدونن قبول نمیشه ترسیدن ناراحتن؟ جالبتر اینکه خیلیاشون اصلا سال اول هم قبول نشدن با آزمون تکمیل ظرفیت سال بعد که آزمون مسخره ای برای ورود دانش آموزان اون دوستانی که آشناتر هستند برگزار میشه وارد میشن بعد طلبکارند که بچه ما نخبه هست!؟ نکنه چون یه آزمون خیلی ساده هوش رو قبول شدن نخبه شدن؟؟ فکر نکنم هیچ کشور پیشرفته دنیا ملاک به این سادگی رو سنجش برای باهوش بودن یک فرد درنظر بگیره!
  • زهره IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 8
    من نمیدونم چرا والدین سمپادی نگران هستن فرزند شما بهترین جا در حال درس خواندنه و بهترین امکانات رو داره اگه باهوش باشه که مجددا قبول میشه اگه هم نه که کسی که تلاش کرده به جاش قبول میشه تازه الان داره عدالت برقرار میشه
  • فقط خدا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 8
    اولیا محترم سمپادی ...خب شما که میدونین بچه هاتون با استعداد و نخبه هستن چرا از ازمون مجدد استرس دارین؟مثل اولیا محترم آقای رستگار رحمان باشید که از مناطق محروم رتبه ۱ تجربی را اورد سازمان سنجش دوباره ازش ازمون گرفت بار دوم مثلا شیمی را که ۹۰درصد زده بود ۱۰۰درصد شد .....پس این همه صعری کبری واسترس برا چیه خب نخبه نخبه است....تمام
  • مینا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 2
    بسیار عالی
  • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 6
    آزمون باید واسه همه باشه پسرم هفتم تتونست بره واسه آزمون ولی این دفعه حتما آزمون میده مطمینم از خیلی از تیزهوشانیا قویتره با اینکه مدرسه دولتی درس میخونه واسش ریاصی تکمیلی گرفتم سوالاتشو حل میکنه اکثرا هم درس میزنه
  • معلم IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 7
    اتفاقا باید دوباره آزمون بدهند و اولین بار است که رای درستی داده شد. سالی که دختر من آماده شرکت بود و صد در صد قبول میشد چون ترازهای آزمونهای آزمایش اون خیلی خوب بود یهو وزیر کلا مدارس تیز هوشان و نمونه رو منحل کرد و اونم اواخر سال تحصیلی، وقتی روحیه بچه ها داغون شد و اعتراضات زیادی شد گفت حالا امسال آزمون میگیریم ولی فقط هوش و اونم انواع هوش و..... آخر تابستون یه آزمون گذاشت چهل تا سوال تست هوش کپی شده از کتاب بنظرم آیکیو بودعینا بدون تغییر و حتی از یک آزمون اون کتاب که تو اینترنت هم عینا همون رو می‌آورد، کلاه سر بچه های درسخون واقعی گذاشتند دختر من که تست هوش کلامی و املایی و..... بلد بود قبول نشد اونی که زده بود اینترنت و همون اولین نمونه رو دیده بود قبول شد. درس رو هم کلا حذف کردند. این تستهای هوش در دنیا منسوخ شده. بیش از نصف اون بچه ها ضعیف بودند و از همون سال ششم به هفتم فقط تست هوش تکراری و منسوخ به بچه ها میدن. من خودم دبیرم میدونم واقعا حق بیشترشون نیست وگرنه باید براحتی بتونن از بچه های مدارس عادی سبقت بگیرند. یک شیوه نادرست باید یکروز جمع بشه. مگه کنکور رو یکباره با تاثیر
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 7
    بسیار هم عادلانه است کسانی که درسخوان هستند پس نیاز به نگرانی نيست دوباره آزمون بدن وحق بقیه هم ضایع نمیشود
  • ناشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    الان نهمای امسال تکلیفشون چیه
  • یک سمپادی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 7
    به نظر من کاملا عادلانس چون من خودم سمپادیم و دبیرستان هم خیلی ها هستن که از نظر درس ضعیفن و فقط با خوندن استعداد تحلیلی قبول شدن و خیلی ها هم میشناسم که درسشان عالیه ولی نهم به دهم به خاطر کم بودن ظرفیت قبول نشدن و رفتن مدرسه عادی این کاملا عادلانس و اگر کسی واقعا تیزهوش باشه و درسخون و پر تلاش بازم قبول میشه
  • زهرا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 1
    سلام بچه من الان نهم هست آزمون مجدد شامل حالش میشه؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    8 2
    این تصمیم کاملا اشتباه است. کسی چه می‌داند که دانش آموزان سمپادی در طی این سه سال چه سختی ها و دشواری هایی را طی کرده اند؟! کسی چه می‌داند؟! لغو این تصمیم اشتباه حق تمام دانش آموزانی است که این سه سال به اندازه ی تمام زندگی شماهایی که همچین تصمیمی را گرفته اید درس خوانده اند.
  • صالح IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    26 1
    مثل این هست که بگی رتبه ۱ کنکور دوباره میتونه ۱ بشه! ما درس هایی ده برابر سخت تر از شما ها داریم. زیست دهم، فیزیک یازدهم، شیمی در حد دانشگاه و همه این ها رو باید کلاس هفتم بخونیم! حالا میخوام لطفا یکی به این سوال من جواب بده، منی که بین ۳۰۰ نفر در شهرستان قبول شدم و کل خونه و زندگی رو بخاطر مدرسه ول کردیم، باید دوباره آزمون بدم؟ دوباره سختی بکشم و هم زمان درس های مدرسه هم بخونم؟ خواهش می کنم به سوالم جواب بدید.
  • Pariya IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    7 3
    من خودم دانش آموز سمپاد هستم،تو این مدارس یه سطح دیگه از مطالب ارائه میشه و اگه که بچه ها دوباره بخوان آزمون بدن،احتمالا سمپادی ها دوباره قبول میشن چون آموزش گسترده دیدن(مطالبی میدونن که در دسترس بچه های دیگه نبوده).مگه اینکه بچه های غیر انتفاعی بیان جای مارو بگیرن. افرادی که جزو سمپاد نیستن نمیدونن چه فشاری رو بچه ها قرار میگیره،و آزمون نهم به دهم پنجاه درصد تست هوش و پنجاه درصد درسی هست!منم موافقم که اگه کسی خیلی به خودش باور داره میتونه تو تکمیل ظرفیت شرکت کنه...آزمون دوباره خیلی بی مورد هست چون بچه ای که دوره اول تو سمپاد نبوده و آموزش های بیسیک مطالب رو ندیده احتمالا دوره دوم دوام نمیاره،اگر هم بیاره تعداد شون خیلی کم هست:|
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 7
    خیلی هم کار خوبی کردن و ناز شست دیوان اداری بشوم من
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    8 1
    سلام من خودم سمپادی و پایه دهم هستم. اما به نظرم این تصمیم منطقی نیست چرا که بچه های مستعد از همان پایه هفتم شناسایی و تفکیک میشن و آزمون دوباره فقط استرس و اتلاف وقت این دانش آموزان هست..
  • علی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 26
    از اول هم بی عدالتی بود، مثل اینه که بگند اگه کسی لیسانس شریف رو قبول شد فوق ود کتری هم بدون آزمون بره بخونه،تووی دانشگاه شریف😔🤔😩😳
  • زهرا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    10 2
    میدونم این پیام به دست کسی که باید نمیرسه ولی حرف دلمو خلاصه میزنم. از روزای خوش کودکیم زدم و کلی تست حل کردم و وقت گذاشتم و قبول شدم... سال هفتم با معدل 19.95 و هشتم با 20 پا به نهم گذاشتم. من که مطمئنم اگه دوباره امتحان بدم قبول میشم ولی باید از کلاس المپیاد و کارسوق های مختلف بزنم که دوباره تست بزنم و قبول شم... مسلمونید؟ پس بدونین این وقتی که از من تلف میکنید رو هیچوقت حلال نمیکنم
  • آریو IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 6
    این واقعا نامردیه این همه خوندیم تا دوباره آزمون بدیم؟؟؟؟ من خودم همین امسال قبول شدم دیروز یعنی شنبه به نشانه اعتراض کلا 10 تا نهمی اومده بودن و بقیه نیومده بودن واقعا اذیت میشیم اینطوری که بخواهیم دوباره آزمون بدیم. بعد هم لطف کنید شما که سمپادی نیستی هی نگو شما که آزمون هفتم رو دادی نهم روهم بده برات آسونه نه اصلا آسون نیست
  • نوشین IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 7
    امیدوارم رای دیوان برای آزمون مجدد به تصویب برسه تا عدالت در مورد همه دانش آموزان رعایت شود. یک دانش آموز سمپادی نباید بابت دادن آزمون مجدد نگرانی داشته باشه
  • نوشین IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    7 1
    سلام به نظر من هم از سال های بعد باید ازمون باشه چون ما نهمی هاباشرطه ۶سال زیر نظر سمپاد بودن امتحان دادیم و قبول شدیم اگر قرار بر ازمون مجدد باشه باید از سال های دیگه اعلام بشه که دانش اموزان حق انتخاب داشته باشن که با وجود امتحان دوباره ششم به هفتم ازمون بدهند یا نهم به دهم.
  • شمیم IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    5 1
    چرا من سمپادی که میام اعصاب و زمان سلامتی بهترین سالای عمرمو تفریحو خیلی چیزایی که بچه های شما تجربه کردنو پای هدف و درسم بزارم کلی سختی بکشم بعد تو زمانی که تازه راه افتادمو دارن پیشرفت میکنم بیان بهمون همچین شوکی بدن و ما رو از راهمون منحل کنن ایا منی که تلاش میکنم با بچه ی بی خیال و خوش گذرون تو یکیم که حرف عدالت وسط میاری نمی تونین بفهمین که خیلی چیزایی که حقم بود مثل نوجوانی فدای سمپاد کردم
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 2
    دوستان توجه کنید دانش آموزان سمپاد نگران آزمون دوباره نیستند و استرسشون به دلیل منحل شدن از راه و هدف خود و بی راهه رفتنه چون بجای تمرکز روی المپیاد و خوارزمی و پژوهش و... باید وقتشونو برای تست زنی تلف کنن و این باعث پَسرفت علمی کشور میشه
  • یه سمپادی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 2
    دوستان لطفاً یک طرفه نظر ندید .. بزارید با یه مثال براتون بگم شما مقداری آب کثیف دارید و می خواهید اون رو از صافی رد کنید... مقداری آب بیرون میاد... دفعه بعد که شما دوباره اونو از صافی رد کنید اون آب قبلی رو باهاش قاطی نمی کنید!!!! درک می کنید این موضوع رو ... الان مثلاً ما دوباره آزمون بدیم به جاش شما می تونید قبول شید؟؟؟ مطمئنم باز شما همون ۱۰ نفر قبول می شید که همین حق تونه.. دانش آموزی که این سه سال با طرز کار سمپاد آشنایی نداشته باشه عمرا نمی تونن تو دوره دو موفق بشه .. اینا همش نشون دهنده یه سری پدر و مادر عقده ای که آرزو هاشون رو به بچه ها شون تحمیل می کنند ... وقتی مسئله ای اثبات میشه هیچ ریاضی دانی دنبال یه اثبات دیگه ش نمی گرده چون هیچ فایده ای نداره ... شرم سارم برای هر آدمی که موافقه این قانون هست
  • ناشناس IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 5
    اتفاقا طرح خوبیه وخداکنه آزمون مجددبرگزارشه، اونایی که مخالفن وفرزندسمپادی دارن چرامیترسن ازآزمون اگه واقعاً بچه تون تیزهوشه که نبایدترس ازآزمون داشته باشیدچون مجددقبول میشه پس جای نگرانی وجودنداره درثانی آزمون گرفته بشه بهتره چون سمپادیا ازنظروضعیت علمی افت کردن پس بهتره اونایی که افت تحصیلی دارن بااین آزمون ریزش کنن وجاشون کسایی بیان که سطح بالاتری دارن
  • حسین IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 7
    بسیار هم عالی اینطور عدالت برقرار میشه. مگر کسی که لیسانس دانشگاه تهران قبول شد میتونه تا مقطع دکترا هم اونجا مشغول تحصیل باشه بدون ازمون دادن؟ بچه های مدارس دیگه هم حق دارن برای کل صندلی های موجود بجنگن
  • جیهند IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 8
    این رای به نفع همه جامعه دانش آموزی واجرای عدالت است
  • مریم IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 6
    نه تنها باید از آنها آزمون گرفته شود بلکه سوالهای سمپادیها از دانش آموزان نهم مدارس عادی پیشرفته تر باشد چون آنها مدارس برتر و معلمان برتر داشته اند. و این عادلانه نیست که با دانش آموزان عادی در یک سطح سنجیده شوند. چون در غیر این صورت بخاطر آموزش های فوق برنامه رایگان در طول سه سال از دانش آموزان مدارس عادی نمره بیشتر خواهند گرفت . اگر سوالات برای همه یکسان هست چرا جبهه می گیرند مگر اینکه بعضی‌ها شون واقعا تو ششم بخاطر هوش نه بواسطه پول قبول شدند
  • فرزانه IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 0
    خواهش میکنم هوای این سربازان نخبه ی کشور که قلمشان سلاحشان هست داشته باشیم و این ها رو دلسرد نکنیم اگه بنا به آزمون دوباره باشه اولین لطمه به المپیاد و کارهای پژوهش محور میخوره و دانش آموزان به جای کارهای پژوهشی به ماشین تست زنی تبدیل خواهند شد و این به ضرر نظام آموزشی ما خواهد بود ،نخبه پرور باشیم نه نخبه سوز،مافیای آموزشی هم این وسط جولان می‌دهند، به خاطر پر پول کردن جیبشان ،وجدانشان را زیر پا می‌گذارند، به قول صائب تبریزی خطر آب زیر کاه از آب بحر هم بیشتر است و من از همواری این خلق ناهموار میترسم روی سخنم با مافیای آ موزشیست
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 5
    بسیار تصمیم درستی گرفتن،دانش آموزایی هستن که به دلیل مشکلاتی تو آزمون ششم قبول نشدن و باید یه شانس دوباره داشته باشن اگه دانش آموزی واقعا تیز هوش هستش حتما دوباره قبول میشه و جای نگرانی نداره
  • سمیه IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 3
    این بزرگترین ظلم به بچه ها هست که هر سه چهار سال یه آزمون سنگین مشابه کنکور را تجربه کنن، در واقع کل زندگیشون استرس آزمون دادن را داشته باشن
  • الهام IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 5
    با احترام به همه دوستان به نظر من کاملا عادلانه است. اگر دانش آموزی به درستی در جایگاه خودش قرار گرفته، چرا باید از آزمون ترس داشت؟ تکلیف امثال فرزند من که در آزمون ششم شرکت نکرده ولی با استعدادتر از خیلی از دانش آموزان سمپادی است، چیست؟
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 0
    من خودم یه دانش آموز سمپادی ام و واقعا برگزاری دوباره آزمون عادلانه نیست چون علاوه بر استرس امتحانات و مطالب زیاد درسی باید استرس دوباره گرفتن آزمون هم تحمل کنیم تو این سه سال ما چندین برابر مطالب درسی که مدارس عادی میخونند می‌خونیم و معمولا به شیوه تست زنی چندان توجه نمیشه و البته کسایی که میگید اگه تیزهوش هستید نباید نگران دوباره گرفتن آزمون باشید پس حتما شما هم تیزهوش نبودید که از آزمون ششم به هفتم قبول نشدید مگر نمیگید هوش یک فرد تیزهوش تغییر نمیکنه پس قرار نیست هوش شما هم تغییر کنه تازه ما حق کسیو نخوردیم تلاش کردیم زحمت کشیدیم تا قبول شدیم آزمون نهم به دهم هم فرصت دوباره ایه برای کسایی که قبول نشدن یا اون زمان شرایطش رو نداشتن نه برای دانش آموزان سمپادی سه سال با عذاب و بدبختی درس خوندن اگر هم قرار بود آزمونی برگزار بشه باید اولش می‌گفتند درضمن شرط معدل هم هست کسایی که پایین ۱۸ می‌گیرند باید دوباره آزمون بگیرند پس هی حرف عدالت عدالت نزنید
  • Messi IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 6
    من سمپادی ام درسته راهنمایی نیستم ممکنه بگین خوب درک نمیکنی ولی کاملا با این رای موافقم مگه ما سمپادی نیستیم چرا باید بترسیم با ما خیلی کار میکنن اونایی که میترسن چون به زور کلاس تست یا شانسی قبول شدن اونی که تیزهوشه که هوشش تغییر نمیکنه
  • حسینی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 5
    قطعا تعداد دانش آموز تیز هوش ذاتی خیلی کمتر از اون تعداد دانش آموزی است که فعلا در نتیجه هزار جور کلاس خصوصی و هزینه های آنچنانی در حال تحصیل در مدارس سمپاد هست. پس واقعا اجازه بدیم اونایی که واقعا مستحق تحصیل در این مدارس هستند وارد بشن و شاید اون دانش آموزی که در پایه ششم هیچ پشتوانه ای نداشته و قدرت درک تحصیلش در اون مقطع پایین بوده در پایه نهم به این درک رسیده باشه و ما این فرصت رو ازش نگیریم. تا با محدودیت ظرفیت در حقش ظلم بشه
  • نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    5 0
    نه بگین ببینم اخه کجای ورودی مستقیم نهم به دهم نا عدالتانه است توی دهم تکمیل ظرفیت میگه شما میگین فلانی باهوش تر از بچه های سمپاد خب دو تا فرصت داره قبول شه قبول نمیشه همه ما باید امتحان بدین یعنی فقط منطقتون
  • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 4
    با سلام اصولا مدارس سمپاد تبعیض آشکار در آموزش و پرورش کشور است دولت امکانات فراوانی در اختیار اینگونه مدارس قرار می‌دهد که سایر دانش آموزان محروم کشور از آن بی بهره اند و این دانش آموزان انتظار دارند تا پایان تحصیل از آنها با همین روش حمایت شود و این امکان را برای سایر دانش آموزان ازبین برود رای دیوان این بی عدالتی را از بین برده و شرایط را برای کلیه دانش آموزان حتی نقاط محروم کشور یکسان می‌کند دانش آموزان سمپاد با امکانات بسیار بهتر و بیشتری که دولت در اختیار آنان قرار داده مسلما اکثر صندلی‌های دانشگاه‌های کشور. ا نیز تصاحب می‌کنند و این واقعا بی عدالتی است و دیوان بدرستی رای صادر کرده تا شاید اندکی از این بی عدالتی کاسته شود با احترام
  • ناشناس IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 0
    واقعا کسانی ک میگن موافق ازمون مجدد هستن قابل درک نیستن....شما تا بحال جای تیزهوشانی ها بودید؟؟درس هایی ک ما میخونیم، ازمون هایی ک میدیم،مطالبی ک حفظ میکنیم همه کافی هستن تا استرس درس رو داشته باشیم اگ کسی نالایق باشه اخراج میش...ازمونی ک برای ورودی دهم میگیرن هوش تحلیلی و مفهومی هست......چیزی ک ما تیزهوشانی ها چون نمیدونستیم ازمون دوباره هست فرصت تمرین و تست زنی برای اون رو از دست دادیم و رو درس های سختمون تمرکز کردیم اون وقت دارین با پرررویی تمام میگین این عدالته؟؟! مخسره است اگ اسم همچین کاریو میزارین عدالت!قطعا شانسمون برای قبولی در ازمون از مدارس عادی خیلی کمتره پس لطفا دیگ اسم این ازمون مجدد رو عدالت نزارید ک واقعا جای خنده داره
  • عباس IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 5
    سلام به تمام دوستان باید بگم که تصمیم گرفته شده کاملا درسته. دوستان سمپادی باید دوباره امتحان بدن. شما متوجه نمیشید که مثلا دانش آموزی مثل من که توی نمونه درس می خونه آرزوش اینه بری سمپاد! دوستان اگه خودتون هم توی مدارس عادی درس می خونیدید درک می کردن اصلا یک بار خودتون رو جای اون کسایی که تو سمپاد نیستن گذاستید!؟ اگه خوتون هم مثل من توی مدرسه عادی درس می خوندید می فهمدید اینکه دوباره آزمون دادن کاملا عادلانه است. دوما به گفته خودتون شما خیلی زحمت کشیدین و خیلی درس خوندین پس امتحان دوباره که ترسی نداره مثل یک تعیین سطح می مونه بعدا یک کسی که توی عادی هم درس می خونده هم فرصت پیدا می کنه. خود من به دلیل عدم آگاهی زمانی که فهمیدم آزمون سمپاد هست از تاریخ رد شده بود نتونستم اصلا آزمون بدم. سوم من توی مدرسه نمونه درس می خونم توی روز فقط دو ساعت می خوابم همش دارم درس می خونم به نظرتون حق ندارم شانسم رو امتحان کنم؟! شما سه سال توی بهترین مدارس با امکانات مدرن دارین درس می خونید بعد مدرسه ما یک پروژکتور نداره! این ناعادلانه است که شما فقط با یک امتحان تا کنکور تو بهترین مواذس باشید. تشکر
  • پارمیس IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 0
    چرا دانش اموزی که سال پنجم و ششم که میتونست تفریح کنه بخونه و قبول شه و بعد دوباره سال هشتم و نهم واسه هدایت تحصیلی و حفظ جایگاهش دوباره دوسال شب و روز بی وقفه مطالعه کنه و از ان طرف متوسطه دوم رو دوباره شب و روز مطالعه کنه
  • علی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 6
    بهترین تصمیم هست باید در دهم فرصت مجدد امتحان در اختیار همه باشه
  • .... IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    واقعا جایز نیست در این زمان که چی ی کمتر از ۶ ماه برای آزمون مانده به دانش آموزان سمپادی خبر بدهند که باید آزمون مجدد برگزار بشه درصورتی که دانش آموزان مدارس عادی سه سال وقت برای آماده شدن و برگزاری آزمون ورودی دهم داشتند
  • سید IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    سلام. این فرصت یکسان در سال ششم برای همه وجود داشت ، بعضی ها پذیرفته شدند و بعضی ها هم نه ، اینکه پذیرفته شدگان رو بندازیم بیرون تا اونی که قبلا قبول نشده بیاد ، عین بی‌عدالتی هست. مثل اینه که اونایی که کنکور قبول نشدن بگن لیسانس ها از سال دوم دوباره باید آزمون بدن و با ما رقابت کنن. قدرت مافیا وقتی با خودخواهی بعضی ها جمع بشه ، چشم و گوش همه رو میبنده تا عدالت به خاک بیفته
  • علی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 0
    بچه ها مطابق با قانون و دفترچه شرکت کردند و قبول شدند انشالله سه سال دیگه اونهایی که رشد کردند همان آزمون نهم امتحان بدهند یکدفعه ولی این دلیل نمیشه آزمون تکرار بشه که یکسری هرسال شانس خودشون امتحان کنند اگر خودتون قبول می‌شدید یا بچه هاتون قبول می‌شدند همین نظر و داشتید یکم عادلانه حرف بزنید خدا شاهد نیت تون هست #نه به آزمون مجدد
  • یک معلم IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 3
    با رای دیوان کاملا موافقم چون خیلی از بچه های مستعد وباهاش سمپاد ششم رو ندادند والان باید در یک محیط عادلانه همه ی نهم ها به رقابت بپردازند تا تیزهوشانی که استحقاق دارند قبول شوند بی عدالتی زمانی هست که دوره متوسطه اول رو در تیزهوشان گذرونده وخیلی خود خواهانه می گویند که نباید دوباره سنجش بشویم وچون ششم قبول شدیم پس بدون آزمون استحقاق دوره دوم متوسطه هم داریم (کاملا خودبینی وخودخواهی)شما که ادعای تیزهوشی وانواع آموزش‌ها در سمپاد رو دارین چرا انقدر واهمه دارین با بچه های عادی رقابت کنید؟؟؟؟شما که مطمئن هستین دوباره استحقاق تیزهوشانی دارید
  • Bita IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    یعنی هفتمی ها هم که پارسال امتحان دادند هم باید دوباره بدند؟
  • Bita IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 0
    یعنی هفتمی ها هم که پارسال امتحان دادند هم باید دوباره بدند؟
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    تبریک به موسسات اموزشی، یه بهانه جدید واسه تیغ زدن ملت گیرشون اومد، قدرت مافیا به این میگن
  • .. IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    این واقعا زور داره ما این ۳ سال راهنمایی رو واقعا بیشتر از بقیه زحمت کشیدیم امتحان های خیلی سخت تری دادیم اون وقت بعدش باید دوباره با بقیه آزمون بدیم؟ این عدالته؟!
  • موسوی US ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 1
    حالا که اینجوریه بچه های دهم که امسال به خاطر کمبود ظرفیت قبول نشدند بیان اعتراض کنند که چرا برای ما آزمون مجدد نذاشتید.من خودم چون خبر از ظرفیت کم نهم داشتم از هفتم رفتم.اگر میدونستم این جوریه عمرا می رفتم.مطمئن باشید با این قانون ورودی متوسطه اول از سال آینده کاهش محسوس پیدا می کنه.
  • یه سمپادی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 1
    آزمون دوباره واقعا موج عظیمی از استرس و ناراحتی رو برای سمپادی ها به راه انداخته یعنی چی؟ منی که هفتم خوندم قبول شدم قطعا بیشتر از تو درس خوندم..وقتی تو می‌رفتی مهمونی شادی و... من سر کتابام بودم! و یکبار من و تو سنجیده شدیم و من قبول شدم دیگه چه حرفی باقی میمونه؟ بعدشم کجا شانستون صفره؟ نهم که دوباره آزمون هست برای تکمیل ظرفیت..دختر عمه من ششم به هفتم نشد ولی آزمون نهم به دهم نفر اول شد!! اگه واقعا میخوای قبول شی اینجوری درس بخون..من چرا باید بیام اینقدر استرس بکشم بخاطر سهل انگاری تو🙂
  • آریو IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 5
    افرین بر سازمان. این یعنی عدالت .موافق ازمون مجدد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 3
    باسلام خطاب به دانش آموزان سمپادی و والدین آنها اگر واقعا اینقدر تو استرس و ناراحتی هستید و درس ها برای شما سنگین و اوضاع تو تیزهوشان خوب نیست چرا پس اینقدر پافشاری دارید برای موندن خب انصراف بدید تازه نفس ها بیان آزمون مجدد شما محک میزنه گه آیا این بیت المال که دولت به شما داده واقعا حقشو داشتید یا حرام کردید پس از آزمون دوباره نترسید چون عدالت باید برای همه باشه آزمون ها هم همیشه هست کسی که راه درس خواندن انتخاب کرده نباید از آزمون و خطا بترسه مگر به خودش و دانشش ایمان نداره شما که تو سمپادی چرا فکر میکنید خانواده اکتفا میکنن به مدارس اکثرا فراتر از مدرسه کار میکنن پس #ازمون نهم به دهم تیزهوشان باید برگزار شود
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 0
    در واقع دوره اول متوسطه تیزهوشان شرایط رو فراهم میکنه و دانش آموز رو آماده میکنه برای دوره دوم متوسطه تیزهوشان این رأی دیوان عدالت خودش مصداق بی عدالتی در حق بچه هایه که سه سال زحمت کشیدن دیوان عدالت اداری چرا بدون اینکه نظر کارشناسی سمپاد رو بخاد با طرح شکایت یک آدم مغروض یه همچین رأی داده التماس تفکر......
  • مجید IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 3
    سلام کاملا عادلانه است و باید آزمون مجدد بدهند
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 0
    نه
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    اگه تصویب بشه واقعا، با این حال که الان احتمالش خیییلی زیاده و میگن تصویب شده هس ولی اگه واقعا تصویب بشه واقعا خیلیی ...
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    سلام اگه حق کسی خورده نشه بنظر بنده دانش آموزانی که در دوره اول قبول شدند امتحان تیز هوشان دوباره در دوره دوم ندهند، ولی بچه های ی که در دوره اول قبول نشدن در دوره دوم یعنی در پایه نهم به دهم بدهندیا اگه دانش آموزی که میخواهددر پایه نهم برای اولین بارآزمون سمپاد بدهد
  • ناشناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    جالبه که کامنتا رو می خونم تازه می فهمم برگشت آزمون تاثیریم تو حال ما سمپادیا نداره فرض کن یه آزمون انقدر برات مهم باشه که بخاطرش بری قانون یه کشورو عوض کنی هر چی لقب زشت و ناپسنده روی تمام اشخاصی که اون آزمون رو قبول شدن قرار بدی که البته برازنده خودته بعد ۷ ماه مونده باشه به اون آزمون بیای توی خبرگزاری ایمنا کامنت بذاری که من خیلی آدم باهوش و لیاقتیم و هر کی سمپاد درس می خونه حق منو خورده برادر یا خواهر من شما زیاد خودتو اذیت نکن آزمون برگرده یا برنگرده ۱۰۰ بار دیگه ام آزمون بگیرن شما قبول نمیشی مگر اینکه اون القابی که به ما میدی رو برای خودت پیاده سازی کنی ما اگرم ترسی داشته باشیم قطعا از شما نیست لقب برازنده شما سیاهی لشگره که ادعاش خیلی زیاده🙂
  • ناشناس IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    ما هم برای مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی خیلی اعتراض کردیم گوش شنوایی وجود داشت ؟؟؟!!! این همه گفتیم هزاران دانش آموز با استعداد که حالا در یک برهه معدل بالایی کسب نکردند باید با اهدافشون خداحافظی کنند؟؟ واقعا نمی دونم دیگه چی باید گفت
  • رضوات IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 2
    امیدوارم که عدالت برقرار بشه، وآزمون دوباره بگیرند و افرادی که شانسی بالا رفتند غربال شوند.
  • H IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    شمارو به خدا به این میگن تبعیض من اگه همون پابه هفتم میگفتن باید باز آزمون بدید مگه مریض بودم همون هفتم برم سمپاد
  • بی نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 2
    همه ی دانش آموزان حق دارند که از مدارس سمپاد استفاده کنند . نه فقط کسانی که سه سال دوره ی اول متوسطه را در این مدارس خاص بوده اند . از رای دیوان عدالت اداری سپاسگزاریم . خدا از خورشید بلندترشان کند .
    • امیر IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      1 0
      🤣🤣🤣🤣باشه
  • iu IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 3
    بنده هم با رای دیوان موافق هستم ..
  • US ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 3
    من موافق رای دیوان عدالت اداری هستم چون اگر سمپادی ها واقعا باهوش هستند پس چرا میترسند و نگرانند
  • امینه IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    اینایی که همچین تصمیمی گرفتن واقعا درکی از تیز هوشان ندارن..بچه ی ۱۲ساله ای که توی اوج بچگی کردن تلاش کنه و توی آزمون سخت تیز هوشان قبول شه رو باید بهش بها بدن و ارزش قایل بشن براش نه اینکه بگن تو‌دوباره باید آزمون بدی!!اینجوری کلا بچه توی استرس آزمون سراسری تیز هوشان و کنکور هستش و فشار زیادی روی این بچه ها میاد ...فراموش نکنیم که اینا فقط ۱۲-۱۳سال سن داشتن و قبول شدن...و‌اکه شما بفکر بی بضاعت های نخبه هستین که اینا در هر صورت نمیتونن از پس هزینه کلاس های تست زنی بر بیان ....بچه ای که توی مدرسه تیز هوشان با معدل عالی قبول بشه دیگه چه دلیلی داره که دوباره آزمون بده....یه مشت بی سواد نشستن فقط از الکی میدن ....اگه کشور تیز هوش زیاد داره دال براین نمیشه که قبلی ها رو ندید گرفت و فشار روشون آورد بجای این کار بی فایده تعداد مدرسه تیز خوشان رو‌بیشنر کنید.....فکر نمیکنید جمعیت زیاد شده و نیاز هست که مدرسه رو‌گسترش بدید نه اینکه نخبه ها رو حذف. کنید ..‌‌‌میدونید چه فشاری روی این بچه ها و هم‌خانواده ها میاد !!هم از نظر هزینه های هنگفت هم استرس؟؟؟یه کم تفکر کنید بعد طرح ارایه بدید
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    حالا چه دلیلی داره که بچه ها دوبار امتحان بدن ؟اینحوری باشه دیگه کسی برای دوره اول آزمون نامیده و‌درش تخته میشه در ضمن این سوالایی که بچه های ما برای ورود به تیزهوشان حل کردن رو جلوی همون رییس دیوان عدالت اداری بذاری نمیتونه حلش کنه !!!اندکی تفکر ....
  • سلما IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 0
    وقتی دانش اموزی معدلش ۱۸ شده و نمرات بالایی داره چرا باید دوباره استرس امتحان رو داشته باشه در حالی که قطعا دوباره قبول میشه؟؟اموزش و پروش دلش برای هزینه خرید دفترچه و پول بیشتر میلرزه نه برای عدالت اجتماعی
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 2
    واقعا رای دیوان عدالت عادلانه هست. من نمی دانم‌چرا عده ای معتقدند تیزهوشند و حق خودشان می دانند که ۶ سال جا خوش کنن در این‌مدارس اما از آزمون‌می ترسند و میگن ما وقت گذاشیم پول خرج گردیم کلاس رفتیم‌حالا درس های سخت می خونیم خب چرا می ترسید؟شما که ادعای درس خوندن و هوش بالا دارید بسم الله ... عده ای یا بنا به دلایلی ششم امتحان ندادند یا براشون رفتن به کلاسهای فراوانی که دیگران رفته اند میسر نبوده الان می خواهند قبول شوند تکمیل ظرفیت هم‌عملا هیچ شانس نداره چون بسیار بسیار تعداد محدود هست . ممنون‌از دیوان‌عدالت اداری
  • پ الف IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 5
    واقعا رای دیوان عدالت عادلانه هست. من نمی دانم‌چرا عده ای معتقدند تیزهوشند و حق خودشان می دانند که ۶ سال جا خوش کنن در این‌مدارس اما از آزمون‌می ترسند و میگن ما وقت گذاشیم پول خرج گردیم کلاس رفتیم‌حالا درس های سخت می خونیم خب چرا می ترسید؟شما که ادعای درس خوندن و هوش بالا دارید بسم الله ... عده ای یا بنا به دلایلی ششم امتحان ندادند یا براشون رفتن به کلاسهای فراوانی که دیگران رفته اند میسر نبوده الان می خواهند قبول شوند تکمیل ظرفیت هم‌عملا هیچ شانس نداره چون بسیار بسیار تعداد محدود هست . ممنون‌از دیوان‌عدالت اداری
  • سمیرا IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 3
    واقعا عادلانه نیست بچه های سمپاد انقدر این سه سال سختی کشیدن که توان این استرس و ندارن خدا نبخشه کسانی که این قانون و بزارن
  • محمد IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    اون آزمون کارشناسی یا ارشدی که می گویید دوباره باید بدهنددردوره های قبلش پوست طرف کنده نشده،هرروز آزمون واسترس ودوره،سوالاتی که بچه های ما درامتحانات دارند جواب می دهند را جلوی یک دانش آموزی که درمدارس عادی برای خودش دارد خوشگذرانی می کندرا بگذارد حتی یکی راهم نمی تواند جواب بدهد،این را معلم ها به بچه ها گفته اند نه اینکه حرف من باشد،هرچندخودم معلم هستم ودقیق تفاوت را می بینم،بعد هم بقیه بچه ها هم فرصت شرکت در آزمون نهم به دهم رادارند ،پسربرادر خود من دوره متوسطه اول مدارس عادی بود همین امسال با تلاش وکوشش متوسطه دوم تیزهوشان قبول شد پس هیچ بی عدالتی نیست،بی عدالتی زمانی هست که اینها اینقدر اذیت شوند ودوباره استرس آزمون را داشته باسند.
  • موسوی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    21 2
    روا نیست که این بچه های بیچاره که یک بار این همه فشار و استرس و تحمل کردن و قبول شدن دوباره آزمون بدن از مسئولین تقاضا داریم این قانون رو بردارن یا حداقل برای بچه هایی که الان در حال تحصیل دراین مدارس هستن لحاظ نشه ..بچه من الان پایه نهم هست اصلا وقتی نداره که دوباره تست هوش و کلاس هشتم رو بخونه ..
  • ... DK ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 3
    اونایی که میگین چرا میترسیم از قبول نشدن، ما از قبول نشدن نمیترسیم ما میگیم وقتی سه سال از زندگی و خانوادمون گذشتیم و گذاشتیم پای نمره بالای ۱۸ گرفتن وقتی سه سال از زندگیمون تو استرس درس و امتحانا بودیم، وقتی سه سال از زندگیمون توسط معلما خوار و خفیف شدیم فقط بخاطر اینکه نمره ۲۰ مون شد چرا باید دوباره آزمون بدیم و بهشون ثابت کنیم ما تیزهوشیم؟ ما میگیم وقتی میتونیم با امکانات بیشتری تو مدرسه های دیگه با فشار کمتر درس بخونیم چرا باید سه سال عمرمونو بریزیم پای مدرسه ای که باید چندبار بهش ثابت کنیم که ما حالیمونه من یک سمپادی ام، ممکنه مشکلات اقتصادی خانوادم انقدر بالا باشه که با قرض و... تونسته باشن خرج مدرسه من رو بدن، در صورتی که میتونستم با خیلی کمتر از این پول برم تو یه مدرسه با کیفیت تر و فشار کمتر درس بخونم من ممکنه ماهی یه بار یا شایدم بیشتر بخاطر بیماری های عصبی ای که ایجاد شده تو بدنم برم بیمارستان من ممکنه خیلی از مسافرت های خانوادم رو بخاطر درس خوندن کنسل کرده باشم که تهش بیان جوری باهام رفتار کنن که انگار من هیچ کاری تو این سه سال نکردم!!
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 7
    منم نظرم اینه دوباره از همه ازمون گرفته شه اینجور عدالت برقرار میشه
  • دبیر سمپاد IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 6
    سلام واقعا آزمون نهم به دهم سمپاد باید برگزار شه و انواع سوالات هوش هم در این آزمون داده شود از زمانی که آزمون نهم به دهم برگزار نشد ما شاهد هستیم که واقعا بعضی توانایی لازم را برای تحصیل در این مدارس ندارند و باید از این مدارس خارج شوند اگر دانش آموزی واقعا تیزهوش است نباید از آزمون مجدد بترسد
  • حمیدرضا IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 4
    سلام ببخشید بالاخره برای ما نهمی های سمپاد امسال آزمون هست یا از سال بعد این آزمون برگذار میشه برای سمپادی ها
  • نجم US ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    13 0
    تمام کسانی که اعتقاد دارن عادلانه است این رای چون بچه های خودشون توی این مدارس نیستن یا قبول نشدن چون اگر بودند و قرار بود امتحان بدن این رای کاملا ناعادلانه بود
  • بابا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 6
    من با این رای موافقم تازه داره عدالت برگزار میشه مگر بقیه بچه ها تیز هوش نیستن ،بیایید بین بچه ها ازمون برگزار کنید ببینید بعضی بچه ها بهتر از تیزهوشان جواب میدهند همش شده باند بازی
    • Ayda IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      0 1
      این بچها یک بار زحمت کشیدن و یک تا دوسال از وقتشونو گذاشتن پای این ازمون!! این انصاف نیست که دوباره ناچار به یکسال زحمت و وقت گذاشتن بشن درصورتی که این بچها در دوره اول متوسطه خیلی خیلی بیشتر از سایر مدارس تحت فشار هستند و اینکه بخوان دوباره برای این ازمون بخونن واقعا زوره
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 0
    ببخشید مگه نهمی یایی که توی ازمون سمپاد شرکت می کنند قبلا یه بار ازمون داده وقبول شده اند خیر قطعا اینطور نیست با این صوبه دیوان عدالت اداری حق دانش اموزان سمپادی ششم به هفتم که قبلا در ازمون سنگین وسطح بالا شرکت کرده وپذیرفته شده اند ضایع میشود چون با این مصوبه ششمی ها باید دو بار ازمون بدهند ولی نهمی یک بار واین خلاف عدالت است
  • ALI 405 IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 7
    مگه شما نمی گین سمپادی ها سرمایه این مملکت هستن نیستین ببینین که چه هوشی دارن خب اگه این هوش رو دارین پس چرا نگرانینن
  • حامد IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 1
    شلام متاسفانه چگونه دیوان عدالت به یک دفعه بااین همه سال تازه به فکرآزمون افتاده است.مگرمیشه مافیای آموزشگاه‌های ازادوکتاب های کمک درسی نفع نبرند.چرااسترس بایددوباره بادانش آموزان وخانواده هاحاکم شودمگرچقدرظرفیت هست.چراحاشیه درست میفرمایید. قطعادانش آموزنهم که هم عادت به مطالعه سخت کرده وسنگینی درسهاوساعتهای طولانی کلاس رفتن خسته شان کرده حالابیان برای آزمون دهم وقت بگذارند.بایدازهمان پایه ورودی هفتم اعلام شودتاهم اولیاوهم دانش آموزان آمادگی ذهنی وروحی پیداکروه تابااماواگرکه الان وضع شده رویروشوند.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 0
    ما خواستار لغو رای دیوان هستیم
  • حسین US ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    دوستان عقده گشایی نکنید، پسر من سمپادی هست و با فرصت برابر وارد سمپاد شده و شبانه روز تلاش کرده، چرا باید سه سال تا ۵ بعدظهر کلاس باشه، شهریه سمپاد داده باشه، پول سرویس داده باشه، درسهای سخت دوره دبیرستان ۲ رو در دبیرستان یک خونده باشه،تفریح نرفته باشه و شبانه روز استرس درسهای سخت مدرسه سمپاد رو داشته باشه، بعد بچه های شما در شرایط رفاهی و آسان بیرون سمپاد بیان بگن باهوش نیست،دلیل نمیشه، عادی هستن، ما هم فرصت برابر میخواهیم، شما اگه به نتایج قبولی کنکور و المپیادها توجه کنید متوجه می‌شوید سمپادیها چه هوشی دارند و نیاز نیست به دانش آموزان سمپاد برچسب ناتوانی بزنید. در تکمیل ظرفیت شرکت کنید و دوباره رقابت کنید و برای دانش آموزان زحمت کش سمپاد زحمت مضاعف درست نکنید
  • امیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 1
    خدا کنه هوش و استعداد فرزندانمان برای کشور عزیزمون استفاده بشه و قدر وجودشون رو بدونن وگرنه این همه استرس در دو مقطع حساس جوانی و نوجوانی بچه ها را پریشون می‌کنه واقعا
  • بهار IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 4
    تنها تصمیم درستی که طی چند سال گرفته شده قطعا همینه....اگه کسی واقعا باهوش و درس خوان باشه مجدد قبول میشه چرا میترسید؟
  • نیما IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 1
    یعنی منی که الان در پایه نهم هستم آزمون دوباره میدم یا شامل من نمیشه؟
  • مریم IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 1
    بحث فقط هوش نیست زمان بچه ها کمه . استرس و اینکه هنور قطعی چیزی رو اعلام نمی کنند . من سه سال سبی ۳ ساعت خوابیدم فقط به امید اینکه دبیرستان بتونم برم من ششم آزمون دادم سه سال بدبختی و درس های سخت و زجر آور و تحمل کردم امسال که نهمم بگن دوباره آزمون بدید ؟ یعنی که چی؟ از اول بایداعلام بشه . استرس ربطی به هوش نداره تمام دوستان من در شک هستند . من خودم ترسیدم .
  • . IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    4 0
    مخالفم دانش اموزایی ک سمپادین خیلی برای رسیدن ب نتیجه دلخواهشون تلاش کردن و این نامردیه در حقشون
  • اسد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 2
    واقعا رای مسخره ای هست مگه بچه هایی که وارد سمپاد میشن بدون آزمون و باپول وارد شدند خدا میدونه که اون آدم کم بضاعت اگر نتونه یک بار هزینه کنه تا بچه اش قبول بشه دو بار هم نمیتونه هزینه کنه چون بیشترین خرج قبل از ورود هست اینا یک مشت دلال هست به فکر جیب انتشارات و موسسات خودشون هستند نه مردم کم بضاعت
  • امیر IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 1
    تو یک کلمه میگم سمپادیا متوجه میشن بقیه شاید نفهمند. با یک سوال حرفم رو میرسونم پایش چیست ؟
  • US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 1
    بچه های دیگه هم امتحان بدن اگه قبول شدن وارد سمپاد بشن کسی جلوشون رو نگرفته .در صورتی بی عدالتیه که دیگه کسی نتونه شرکت کنه . واقعا جای تأسف داره این قانون مسخره که دوباره از بچه ها امتحان بگیرن .باید این قانون لغو بشه .
  • نازنین IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    4 0
    کلی فشار روی ماسمپادی ها هست ولی متاسفانه دارن فشار ازمون رو هم میارن همه شدن صدای بچه های مدارس عادی اما انگار کسی نیست که ما رو درک کنه هر امتحان ما سطحش با ازمون نهم به دهم برابر (انقدر که سخته)تو رو خدا کمکمون کنین
  • نه به آزمون نهم به دهم IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 1
    به خدای محمد من خودم تیزهوشانی هستم امروز بعد از چند هفته تازه تونستم وقت اضافه گیر بیارم دانش آموزان مدارس دیگه از مدرسه که میان به خدا دیدم میاد تو کوچه گل‌ کوچکی بازی می‌کنه وقت اضافه داره ما چی؟ماوقت برای خواندن آزمون نداریم بقیه میان یه ساعتی درسا تموم بعدش کلاس و هزار تا چیز دیگه ولی ما به خدا تو روز وقت کم میاریم شبا هزار بارشده بیدار شمو درسام رو بخونم بخدا انصاف نیست ظلمه اینا همش به خاطره اینه که تیزهوشانی نیستند بعضی افراد
  • ........ IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 0
    اونایی که دارن حرف از عدالت میزنن وقتی من داشتم شب تا صبح با گریه و سرماخوردگی درس میخوندم کجا بودن؟ وقتی داشتم مطالب متوسط دوم رو در متوسطه اول میخوندم کجا بودن؟ وقتی حتی با وجود اینکه مریض بودم قرص و شربت نمیخوردم از استرس اینکه خواب آور باشن و نتونم مطالب رو تموم کنم کجا بودن؟ وقتی از استرس شدید دچار مشکلات گوارشی و عصبی شدم کجا بودن؟ این وضعیت بچه ها توی این مدارسه حالا باید عدالت باشه؟ هدر رفتن سه سال عمر این بچه ها عدالته؟ من خودم الان یازدهمم و الان اصلا قرار نیست حرص بخورم که وای قبول نمیشم فقط و فقط اینو نوشتم چون دیدم این بچه ها چی میکشن چون خودم تجربش کردم
  • یک سمپادی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 2
    ببینید دوستان کسی که تو ششم میاد آزمون رو قبول میشه نباید دوباره آزمون بگید حالا میگید چرا مگه سمپادی نیس پس براش راحته دیگه داری اشتباه برداشت میکنی یه بچه ۱۲ . ۱۱ ساله دو سال از عمرش تفریحش گذشته تا بتونه قبول بشه تویی که همون موقع حواست به این آزمون نبود ما داشتیم جون میکندیم الانم اگه آزمون بدیم قطعا ۹۰ درصد از سمپادی ها قبول میشن و اینکه درسته غیر سمپادی هم داریم که واقعا خیلی باهوشن که برای اونا آزمون تکمیل ظرفیت هست پس نیاز نیس سمپادی ها دوباره آزمون بدن واقعا تو این شرایط استرس زا فقط باعث میشه بیشتر استرس بکشیم در حالی که ما میتونیم قبول شیم لطفا حمایت کنید که سمپادی ها دوباره آزمون ندن🥲🛑🔉
  • سمپادی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 2
    مخالف این قانونم اخه ما درس خودمون رو به زور وقت میکنیم بخونیم حالا کیه بشینه تست هوش بزنه این اصلا به نفع سمپاد و سمپادی ها نیست ولی اگه هم قرار باشه گرفته بشه باید از قبولی های ۱۴۰۳ به بعد گرفته بشه برا ما ۶ سال توصیفه
  • پریا IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    4 2
    بابا اگه تیزهوشانیا بیان با ما امتحان بدن که صد در صد اونا قبول میشن چون مدرسه با اونا کار می کنه و دانش آموزای عادی خودشون باید بخونن مدارس سمپاد قطعا دانش آموزان خودش رو برای آزمون آماده میکنه اینجوری رقابت سخت تر میشه و شانس ما خیلی میاد، اینجوری که بدتره
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 5
    وای چقدر سخت می گیرید، آزمون بدین بره دیگه، این همه نق میزنید چررراااا آزمون دادن که این همه غرغر کردن نداره
  • مقدم IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 2
    به نظر من گرفتن آزمون دوباره کاملا اشتباه هست و هدر دادن وقت، پول و انرژی دانش آموزان سمپادی است .با توجه به اینکه این بچه ها به شرط قبولی ۶ ساله و داشتن معدل خوب در این ۶ سال وارد مدرسه شدن اگر غیر این را انجام بدهند در اصل مرتکب اشتباه میشوید و قابل دفاع نیست .مگر اینکه قبل از آزمون در دفتر چه عنوان کرده باشید . این آزمون مورد نظر خیلی از موسسات و معلمین کلاس های خصوصی در این زمینه هست و بیشتر کامنتها مخصوص همین افراد هست به دلیل اینکه جیب های مبارکشان با کتابهای بدرد نخور و تدریسش پر می‌شوند. اگر دانش آموز ششمی که لیاقت مدرسه سمپاد را داشت و نتوانست ثابت کند .دوباره می تواند سال نهم آزمون بدهد و راه هست برای ورودش مگر اینکه هدف چیز دیگری باشد. و این بچه های سمپادی وسیله رسیدن به اهداف شوم این موسسات آموزشی و فروشنده های کتاب ها باشند. تمام .
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 1
    الان دیگه تیزهوشان ربط زیادی به هوش نداره ،شاید شما از هر کلاس تیزهوشان حداکثر پنج یا شش نفر تیزهوش واقعی باشن ،در طی این چند سال اخیر بیشتر دانش آموزان سمپاد با تست زنی زیاد و شرکت در کلاس ها و آزمون های متعدد تیزهوشان آوردن، و خب دانش آموز نهم اگر واقعا تیز هوش باشه ورودی دهم هم رو هم می رسونه
  • یک سمپادی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 1
    اینکه میگن باید این ازمون دوباره برای نهم های سمپادی هم برگزار شه کسانین ک نتونستن تو ازمون ششم به هفتم قبول شن و الان چشم دیدن سمپادی ها رو میرن دهم رو ندارن واقعا متاسفم براتون شما نمیتونی درک کنید ک ما تو تیزهوشان چقد درس میخونیم یا برای قبول شدن هم شبو روز تلاش کردیم چون شما سمپادی نیستین ک اینو درک کنین متاسفم واقعا متاسفم
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 2
    آزمون دوباره غلطه برای ورودی دهم آزمون تکمیل ظرفیت گرفته میشد که باعث میشد اونایی که به خودشون اومدن بیان جای اونایی که نتونستن تو مدرسه بمونن اما این آزمون دوباره خیلی از سمپادیا را حذف میکنه چون فشار درس سمپاد از مدارس عادی خیلی بیشتره و سمپادیا فرصت خیلی کمتری دارند تا بخوان دوباره برای آزمون ورودی دهمشون بخونن و اینطوری کسایی که وقتشونو می‌زارن رو این آزمون جای قبلیا رو میگیرن ولی سمپادیا نمیتونن درسو ول کنه و برای آزمون بخونه چون ممکنه بخاطر ضعف تحصیلی وسط سال از مدرسه اخراج بشن !
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 0
    تصمیم کاملا به جایی اگر واقعا سمپادیها باهوشند نباید از یک آزمون ساده نگران باشند.
  • بختیار یوسفی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 2
    کاملا کاملا مخالفم ما یه بار ثابت کردیم که تیزهوشیم....دیگه آزمون برا چی؟
  • تلا IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 2
    چرا اینکارا میکنن اخه بچه های مردم چه گناهی کردن مدارس سمپاد و سمپادیها رو اینقدر استرس میدن قانونو اول میذاشتن تا بچه ها با تصمیم قبلی انتخاب کنن که به این مدارس بیان یا نه احتمالا مافیای موسسات تست زنی دستشون تو کاره کلا با این قانون غربال نمیشن بچه های تیزهوش و دوباره براساس کلاس و استاد و اینا میشه
  • زهرا محمدی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 1
    کسی نگفته که شما مدرسه عادی ها آزمون ندید . حرف اینه که سمپادی ها آزمون بدند یا نه. سمپادی ها یک بار آزمون را قبول شدند. شما که به هوش بچه هاتون ایمان دارید ببرید آزمون بدند ان شاالله قبول میشن. چیکار به سمپادی ها دارید. در جواب دوستی که گفته حق ما ضایع میشه...
  • Raha IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 1
    بعضیا تو کامنتا یجوری میگن شما هوش ندارید و فقط یه آزمون بوده و اینا خواستم ببینم شما این امتحان و دادین و به راحتی قبول شدین که دارید این حرفو میزنید ؟ شما نمیدونید که ما چقدر زحمت و استرس کشیدیم تا به اینجا برسیم ، من خودم هرروز تا ساعت دو و نیم تو مدرسه هستم و روز های فرد هم که کلاس های المپیاد دارم تا ساعت 5 تو مدرسه میمونم ، هر روز امتحانای سختتت و خواندن مطالب اضافه و سطح بالا کار راحتی نیست ، توی سال دوبار آزمون پایش و دوبار هم آزمون علامه حلی و یک آزمون سراسری سمپاد داریم ، و شما بازم اینهمه زحمت مارو نادیده میگیرید و میگید فقط یک دهم بچه های سمپاد واقعا هوششون بالاست ؟ ما الان باید تمرکزمون روی کنکور باشه نه آزمونی که یک بار دادیمش و قبول شدیم .
  • نوشین IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 1
    شما به این میگین عدالت کسی که از بهترین زمانش برای خوش بودن گذشته و یک عالمه کتاب های اضافه رو تحمل کرده تا دوره ی دوم راحت باشه دیگه نیازی به امتحان نداره بعدم ما با شرط ۶سال تحصیل در سمپاد امتحان دادیم و قبول شدیم اگر هم قرار بر برگذاری امتحان باشه باید از سال های بعد روی دفتر چه ذکر بشه تا کسی که امتحان میده بدونه که قرار هس نهم به دهم ازمون بده شما که به خودتون میگین عادل این اعتدال نیست!
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 2
    به نظر من رای دیوان عدالت اداری عین عدالته.چون خیلی از دانش اموزان مستعد که بنا به هردلیلی نتونستن وارد مدارس تیز هوشان بشن واقعا حقشون ضایع میشه.خیلی از بچه های ابتدایی ویا حتی والدینشون نمی دونن که باید چقدر وچطور درس بخونن ویا شایدم امکانات مالی کلاسهای مختلف رو ندارن اما وقتی به نهم میرسن میتونن با تلاش بیشتر تو ازمون سمپاد قبول بشن
  • یک معلم IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 3
    یک بچه چند بار باید بهش استرس وارد بشه میدونید قبولی در سمپاد یعنی چی چقدر باید بچه کلاس پنجم و ششمی درس بخونه تا قبول بشه واقعا نمی کشد که سه سال بعد دوباره این استرس را تحمل کنه
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    3 2
    بچه های سمپادی که امسال نهم هستن فشار بیش از اندازه ای روشون هست، این بچه ها امسال علاوه بر استرس امتحان نهایی باید استرس آزمون تیزهوشان رو هم بکشن، بچه های سمپاد نهمی توی این شش ماه چقدر می تونن برای آزمون مجدد درس بخونن؟ اصلا می دونین حجم دروس چقدر هست؟ دانش آموز الان بلاتکلیف مونده که زمان مطالعه خودش رو برای دروس مدرسه بذاره (که اونم حجمش خیلی بیشتر از دروس مدارس عادی هست هزار نوع جزوه و کتاب تکمیلی و...) یا بیاد روی تست زنی و آزمون کار کنه. خواهشا اینا رو هم مد نظر داشته باشین، اینطوری نه تنها دانش آموز پیشرفت نمی کنه بلکه با افت تحصیلی مواجه میشه
  • حسن IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    3 1
    دیوان تصمیم درست و بجا گرفته اگر غیر این باشه پس عدالت آموزشی چی میشه. بچه های سمپاد ی آزمون قبول شدند و 3 سال ازش استفاده کردند حالا هم در یک آزمون دیگر رقابت کنند و 3 سال دیگر از آن استفاده کنند.
  • مصطفی پونه IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    اگر قرار باشد دانش آموز سمپادی با معدل بالای 18 بدون آزمون بالا بره پس برای دانش آموزان مدارس عادی هم باید یک شرط بذارن که با معدل بالای 19 بدون آزمون وارد سمپاد شوند.
  • دانش آموز IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    رئیس سمپاد گرامی کسی که با ۱ صدم درصد رد شده چقدر کم هوش تر از کسیه که با ۱ صدم بیشتر قبول شده ؟ واقعا این عدالته ؟ الان یادمافیای کنکور و تیزهوشان افتادید در حالی همیشه در کشورمون هستند ؟ یا تیزهوشان رو کلا بردارید یا آزمون نهم به دهم اجرا بشه
  • نونا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    3 2
    اون هایی که موافق آزمون دوباره بودن برن کشکشون رو بسابن.رای دیوان عوض شد .تا سه سال آینده هم خدا بزرگه
  • سهند IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    1 1
    من خدم سمپادی هستم اما موافق این طرحم چون خیلی از دانش آموزانی که توی مدرسمون هستن علکی و فقط با پول قبول شدن
  • فاطمه IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    2 1
    واقعا تصمیم درست و هوشمندانه ای هست. اونکه استعدادش و داره که دوباره پذیرفته میشه ولی اون که با خیال راحت شش ساله بودن تلاشی نداشته دلهره میگیره.