توزیع شیر در مدارس ابتدایی اجرایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر، دو هفته زمان نیاز دارد، گفت: تا دو هفته دیگر توزیع شیر در مدارس کشور سراسری می‌شود و دو روز در هفته و تنها برای دانش‌آموزان ابتدایی توزیع می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در حاشیه جشن طلیعه‌داران تعلیم و تربیت که به منظور استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: توزیع شیر پس از سال‌ها بازگشت و این امر همت و اهتمام رئیس جمهوری به تربیت جسمانی بچه‌ها در کنار تربیت فکری و معنوی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر به دو هفته زمان نیاز دارد، افزود: تا دو هفته دیگر توزیع شیر در کشور سراسری و دو روز در هفته و تنها برای دانش‌آموزان ابتدایی توزیع می‌شود، همچنین آن مقداری از شیر که در روزهای قبل داده نشده است نیز داده می‌شود و شاید در بعضی هفته‌ها سه روز در هفته شیر توزیع شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کیفیت بخشی و ارتقای دانشگاه فرهنگیان، کنکور اختصاصی است. روز یکشنبه در ستاد ملی تربیت کلیات این کنکور تصویب شد و در اردیبهشت ۱۴۰۳ این کنکور اجرا می‌شود. جزئیات آن به جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش موکول شده است، اما کنکور تربیت معلم را نیز سازمان سنجش برگزار می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموزی گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت نداریم؛ چراکه آن مقداری از سهمیه آزمون دبیری و هنرآموزی که اعلام نشده در کد رشته محل‌هایی است که متقاضی نداشته است.

صحرایی ادامه داد: در حدود ۴۵۰۰ کد رشته محل دبیری و فنی متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرده است به آن تعداد قرارداد کار معین جذب شود. اگر این مجوز به ما داده شود از بین کسانی که در این آزمون ما شرکت کرده و در گزینش قبول شده‌اند، انتخاب می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره باز شدن در مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه برای فعالیت ورزشی خانوادگی، خاطرنشان کرد: به طور غیر رسمی اقدامات این امر در حال انجام است و در مدارسی که خود برنامه‌ریزی کردند این امکان هست، اما برای تبدیل این امر به یک پویش سراسری باید مقدمات با هماهنگی سایر دستگاه‌ها فراهم شود که پیگیر آن هستیم. برگزاری این امر در اختیار مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

کد خبر 698655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.