علیرضا زارع در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر سال نرخ کرایههای ناوگان حملونقل عمومی با پیشنهاد سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری، مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید کمیسیون تطبیق فرمانداری افزایش پیدا میکند، اما گزارشها حاکی است که تعدادی از رانندگان تاکسی شهری بیش از نرخ مصوب از مسافران کرایه دریافت میکنند.
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شهروندان همچون رانندگان تاکسی از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند تاکسیرانان رشت به هیچ عنوان خودسرانه اجازه دریافت کرایه اضافی از مسافران را ندارند و ملزم به نصب برچسب نرخهای مصوب روی شیشه خودرو و تمکین از کرایههای قانونی فعلی هستند.
سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری رشت خاطرنشان کرد: این سازمان دارای آئیننامه و کمیته انضباطی است، چنانچه رانندگان تاکسی تخلف کنند، با خاطیان برابر آئیننامه برخورد خواهد شد.
زارع با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳۰۰ تاکسی شهری تحت نظارت سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری رشت فعال است، گفت: با توجه کمبود نیرو، این سازمان نمیتواند رفتار همه رانندگان را رصد کند، بنابراین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و دریافت کرایه اضافی از سوی تاکسیرانان در مسیرهای مختلف میتوانند گزارشهای خود را به سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری رشت یا به گشت و بازرسان سازمان که در خطوط امام خمینی (ره)، شریعتی، سعدی و سبزهمیدان حضور دارند اطلاع دهند و مطمئن باشند ظرف مدت یک هفته شکایت آنها در کمیته انضباطی بررسی و رسیدگی میشود.
به گزارش ایمنا، شهر رشت، مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانهروز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر میرسد.
نظر شما