حامد خسروی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طراحی فضای سبز شهری مطابق با دستورالعملهای ملی اظهار کرد: نخستین بار بود در خصوص طراحی فضای سبز شهری یک دستورالعمل ترافیکی تدوین شد.
وی افزود: در طراحی این دستورالعمل که در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم انجام شد، الگوهایی که در دنیا انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل مطالعات و برنامهریزی حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: همچنین برای تدوین این دستورالعمل مطالب پراکندهای که در آئیننامههای داخلی نیز وجود داشت هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل تدوین شده و در شورای تصویب طرحهای شهرداری قم مورد تأیید قرار گرفته است، ابراز کرد: کاشت جدید در فضای سبز شهر بر اساس این دستورالعمل انجام و کاشتهای موجود هم بر این اساس هرس میشود.
خسروی با اشاره به اینکه فضای سبز شهری میتواند موجب بروز تصادفات یا مزاحم تردد پیاده در شهر باشد گفت: در مورد بروز تصادفات ناشی از کاهش دید در معابر مبنای تدوین دستورالعمل نظرات پلیس راهور بود که توسط کارشناسان مناطق نیز بررسی شد.
وی ادامه داد: بر مبنای این دستورالعمل کاشت درخت مثمر نباید در رفوژ وسط بلوارها اتفاق بیفتد چرا که میتواند موجب تصادفات شهری شود.
مدیرکل مطالعات و برنامهریزی حملونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در برخی نقاط شهر قم کاشت درختان مثمر در معابری که امکان ایجاد خطر دارند در گذشته اتفاق افتاده و قطع این درختان تبعات اجتماعی و زیستمحیطی دارد.
نظر شما