جمشید لقایی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بزرگراه شهید چمران یکی از قدیمیترین شبکه بزرگراهی حملونقل اصفهان در رینگ سوم ترافیکی این شهر است که با استانداردهای زمان گذشته تأسیس شده است و جداسازی خوبی بین تندرو و کندرو وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با گذر زمان، توسعه زیادی در حاشیهنشینی بزرگراه شهید چمران شکل گرفته است، افزود: زمان بازگشایی این بزرگراه، در قسمت شمال این بزرگراه ساختمان مسکونی وجود نداشت، اما در حال حاضر شاهد حجم زیادی از شهروندان ساکن حاشیه بزرگراه و محلههای اطراف این منطقه هستیم که جمعیت این شهروندان موجب افزایش تردد بهصورت متقاطع در بزرگراه چمران از مسیر شمال به جنوب و بالعکس شده است.
مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حملونقل شهرداری اصفهان تصریح کرد: افزایش ترددها در بزرگراه چمران موجب شد تا دسترسیها بازنگری شود، زیرا حدفاصل پل چمران تا میدان لاله هیچ دوربرگردانی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ پیشنهادهایی در خصوص اصلاح وضعیت بزرگراه شهید چمران ارائه شده است، ادامه میدهد: در مدت زمان به تعویق افتادن اصلاح وضعیت بزرگراه شهید چمران، توسعههای زیادی در معابر اطراف این بزرگراه شکل گرفت و دوباره با توجه به حساسیت این بزرگراه طرحهای متنوعی ارائه شد.
لقایی گفت: با آغاز فعالیت شورای ششم لازم شد تا دوباره کارشناسان شرایط بزرگراه شهید چمران را بررسی و با توجه به تغییر شرایط، پیشنهاد نهایی را ارائه کنند، از اینرو این پیشنهاداتی ارائه شد و مورد تأیید شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در طرح اصلاح وضعیت بزرگراه شهید چمران زیرگذر لاله حدفاصل اشراق تا آلمحمد ادامه داده میشود و در انتهای این زیرگذر ارتباطات شمالی جنوبی بهبود پیدا میکند، اضافه کرد: این طرح مزیتهای زیادی از جمله کاهش آلودگی، بهبود وضعیت ترافیکی و کوتاهتر شدن مسیر دسترسی شمال به جنوب و بالعکس را بهدنبال دارد.
مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حملونقل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بهطور معمول تغییر در معابر مخالفان و موافقان زیادی دارد، گفت: هرچه پیمایش وسایل نقلیه کاهش پیدا کند، موجب بهبود وضعیت شهر در زمینه کاهش آلودگی صوتی و ترافیک میشود که در نتیجه کاهش آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت.
لقایی تصریح کرد: با احداث زیرگذر شهید چمران بخشی از آلودگی ناشی از تردد خودروهایی که باید مسافت زیادی از بزرگراه را برای دور زدن طی میکردند، کاهش پیدا خواهد کرد و درنتیجه این کاهش آلودگی ناشی از اضافه تردد خودروها، کمبود درخت در این محدوده جبران خواهد شد.
وی اظهار کرد: شهرداری و شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری در پروژههای عمرانی سابقه خوبی دارند، اما به دلیل اینکه بزرگراه شهید چمران مسیر اصلی است و برای پیشرفت سریع پروژه نمیتوان بخشی از این مسیر را خالی از تردد کرد، برای عملیاتی کردن این پروژه مدت زیادی لازم است.
مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حملونقل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تعدادی از شهروندان بهویژه نوجوانان باوجود پلهای مکانیزه تردد عرضی زیادی از بزرگراه شهید چمران دارند که این عمل سبب وقوع تصادفات و درنهایت منجر به قطع عضو یا فوت میشود، ادامه داد: بعضی از سرویس کارخانهها و تاکسیها برای راحتی بیشتر از تندروی بزرگراه تردد و برای پیاده یا سوار کردن مسافر در حاشیه تندرو توقف میکنند، این اقدام بسیار خطرناک است، بنابراین باید جداسازی تندرو از کندرو صورت گیرد و با نمایشگاههای خودرویی که بخشی از کندرو را به فضای نمایشگاهی خود اختصاص دادهاند، برخورد شود.
نظر شما