به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد جعفرینسب در برنامه تلویزیونی تهران بیست درباره وظایف سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گران فروشی در سرویس مدارس اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در مواردی شروع به رسیدگی میکند که گزارش از سازمان صمت و نظارت بر قیمتها، مراکز دولتی به طور مثال آموزش و پرورش و مراکز قضائی، اشخاص حقیقی و حقوقی و یا گزارشهای مردمی در خصوص گران فروشی را دریافت کند.
وی درباره نحوه برخورد سازمان تعزیرات حکومتی با گرانفروشی در سرویس مدارس افزود: هر زمانی یک ارگان، مجموعه یا شرکتی نرخ مصوب برای ارائه خدمات نداشته باشد یا نرخی مصوب شده باشد و بالاتر از این نرخ خدمات در بازار ارائه شود و مازاد بر تعرفه در سرویس مدارس گرفته شود، از نظر تعزیرات گرانفروشی است و بر این گرانفروشی ورود خواهیم کرد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره نحوه شکایت از هزینههای بالای سرویس مدارس تصریح کرد: اگر مردم مشاهده کردند که قرارداد سرویس مدارس از نرخ مصوب اعلامی بالاتر است، میتوانند به تعزیرات گزارش دهند.
وی ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات آمادگی دریافت گزارشها و شکایتهای آنها را دارد و کد رهگیری بدون دریافت هیچگونه هزینه و دوندگی داده میشود.
جعفرینسب در پاسخ به سوالی مبینی بر اینکه تعزیرات حکومتی در چه صورتی میتواند به کرایه بالای سرویس مدارس ورود کند؟ گفت: به طور حتم اگر قیمت مصوب وجود نداشته باشد و قیمت متعارفی باشد و در سرویس مدارس از قیمت متعارف هم بالاتر دریافت شود، باز هم تعزیرات حکومتی میتواند به این موضوع ورود کند.
وی افزود: قبل از بازگشایی مدارس به تمام استانها، بخشنامهای ارسال شد که چنانچه مردم برای سرویس مدارس شکایتی داشته باشند، پیگیری کنند، آموزش و پرورش نیز میتواند با مشاهده این موارد، گرانفروشی را به تعزیرات حکومتی اعلام کند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: طی نامهنگاری با آموزش و پرورش مقرر شد؛ موارد گرانفروشی سرویس مدارس به سازمان تعزیرات اعلام شود، به طور حتم طی یک روز آینده این مشکل را پیگیری خواهیم کرد و مباحث را به مردم اطلاعرسانی میکنیم.
نظر شما