محمد مداحی هرندی مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص بهبود روشها و عملکرد اظهار داشت: احصای فرآیندها در شهرداری قم از سال ۹۲ آغاز شد که ۲۰۰ فرایند شناسایی شد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بر روی ۷۰ فرایند آسیب شناسی، عارضه بندی و بهبود صورت گرفت که این کار با نظارت شورای اسلامی شهر قم انجام شد.
مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم گفت: تمام فرآیندها در سازمان پارکها، میادین میوه و تره بار، سازمان آتش نشانی و سازمان زیباسازی احصا شدند و برنامه بهبود آنها پیگیری شد و اکنون در حال اجرا هستیم و در سال ۱۴۰۲ نیز بهبود روشها را برای سایر سازمانها به کار میگیریم.
وی با اشاره به شناسایی فرآیندهای کاری در معاونتهای تخصصی شهرداری قم ابراز کرد: همچنین برخی از موارد ابر فرایند بودند که یکی از موارد ماده ۱۰۱ بود که در آن فردی که در شهرداری قصد دارد ملکی را از حالت بایر با شهرداری موافقت کند برای توافق با شهرداری فرایند طولانی در پیش دارد که با تلاش اداره کل املاک و همچنین شهرسازی تعاملات زیادی با معاونت مالی داشتیم که این ابر فرآیند، بررسی و فرآیند ابلاغ آن مشخص شد.
مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم عنوان کرد: یکی دیگر از فرآیندها بحث توافق املاک در جریان پروژههای کلان شهری بود که در این زمینه هم اقداماتی صورت گرفت.
وی گفت: امسال کلیه معاونتها و فرآیندهای شهرداری مورد رصد قرار میگیرد و مراحل فراخوان در دستور کار است.
مداحی ادامه داد: برای این منظور سه مشاور اخذ شده که تمام فرایندهای موجود در شهرداری را مورد بررسی و آسیب شناسی قرار میدهند.
نظر شما