به گزارش ایمنا، خیرالله خادمی اظهار کرد: خطکشیهای کل مسیر ۲۱۲ کیلومتری و مبلمانهای جادهای آزادراه شیراز-اصفهان انجام و نصب شده است. ضمن این که برای اولین بار طولانیترین بهرهبرداری از یک مسیر آزادراهی در کشور با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی موجود انجام میشود.
وی ارزش روز این پروژه را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بهرهبرداری از این پروژه ضمن افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر با رعایت استانداردهای جهانی سبب کاهش ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اتصال آزادراهی دو مرکز فرهنگی و گردشگری کشور را دستاورد دیگری از دولت مردمی دانست و گفت: بهرهبرداری از این آزادراه یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور به ویژه استانهای هرمزگان و بوشهر نیز به حساب میآید که در آینده به منظور تکمیل کریدور آزادراهی تهران تا بنادر جنوبی کشور ادامه خواهد یافت.
خادمی در تشریح آخرین وضعیت اجرایی قطعه ۷ این آزادراه اضافه کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی در این قطعه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا است و به منظور بهرهبرداری از سرمایهگذاریهای انجام شده در این آزادراه ابتدا ۶ قطعه اول به طول ۲۱۲ کیلومتر به بهرهبرداری میرسد و با برنامهریزی انجام شده ظرف ۷ ماه آینده عملیات اجرایی این قطعه نیز تکمیل و آزادراه به شهر شیراز متصل میشود.
وی اعلام کرد: تلاش میشود یک باند از ۹ کیلومتر ابتدایی قطعه ۷ نیز همزمان با بهرهبرداری از آزادراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست زیر عبور قرار گیرد.
منبع: تسنیم
نظر شما