عباس حلواییزاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دلیل اجرای سریع آسفالت مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیتالله بروجردی اظهار کرد: مسیر اتوبوس تندروی برای جلوگیری از آسیب به مسیر رفتوبرگشت بلوار در زمان بارندگی در اولویت اجرا قرار گرفت.
وی افزود: عرض مقطع بلوار آیت الله بروجردی ۷۰ متر است که از ابتدا قرار بود فاز به فاز این بلوار اجرا شود. در جریان اجرا مجبور شدیم به دلیل ایجاد ایمنی برای سواره شیب را در سه مقطع بشکنیم که این موضوع جهت هدایت آبهای سطحی را تند و به سمت وسط بلوار هدایت میکرد.
معاون فنی عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: زیرسازی و روسازی بلوار آیت الله بروجردی یک پروژه خاص از طریق بتن خشک با ضخامت ۱۷ سانتی متر و چهار سانتی متر آسفالت بود. در طول ۱۰ سال گذشته این زیرسازی بتنی خوب عمل کرده است اما اگر مسیر اتوبوس تندرو احداث نمیشد، بارندگیها مانند کاتر عمل کرده و موجب شستگی آسفالت و بتن دو سوی بلوار میشد.
حلواییزاده ادامه داد: برای جلوگیری از آبشستگی مسیر سواره، آسفالت مسیر اتوبوس تندرو در دستور کار قرار گرفت اما بهرهبرداری از آن قبل از نصب دوربینهای ثبت تخلف و عدم رعایت شهروندان در استفاده از این مسیر باعث شد مسیر دوباره مسدود شده و تا رفع این مشکل امکان تردد اتوبوسها در این مسیر نباشد.
وی گفت: با نصب دوربینهای ثبت تخلف بهزودی مسیر بازگشاییشده و تردد اتوبوسها از این مسیر آغاز میشود.
اجرای هیچ پروژهای بدون مصوبه شورای شهر ممکن نیست
به گزارش ایمنا، سیدمرتضی سقائیاننژاد شهردار قم در جلسه هفته جاری شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به انتقادات مطرح شده راجع اولویت نبودن اجرای مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیتالله بروجردی با هزینه ۳۵ میلیارد تومان تاکید کرد: برخی طرحهای شهرداری آثار خود را در بلندمدت نشان میدهد.
وی با اشاره به تصویب این طرح در قالب بودجه سالیانه در شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری نمیتواند بدون نظر و تصویب شورای اسلامی شهر حتی یک ریال از بودجه را در جایی صرف کند.
نظر شما