به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی اظهار کرد: با توجه به آغاز موج برگشت مسافران برنامهریزی نشده از مرز مهران، در بعضی ساعتها و در برخی خطوط مشکلاتی داریم که با برنامهریزی و داشتن اتوبوس کافی و تردد منظم اتوبوسها این مشکلات به حداقل رسیده است.
وی افزود: در مرز مهران ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده اعزام است و هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در شبانهروز گذشته از این مرز، حرکت کرد. مسافرانی نیز هستند که از مرزهای دیگر سفر خود را انجام دادند و در مسیر بازگشت به شهرهای خود، مرز مهران را انتخاب کردهاند که برای آن پیشبینیهایی را انجام دادیم، به عنوان نمونه وقتی تعداد مسافران خوزستان زیاد میشود، اتوبوس در اختیار آنها قرار میدهیم تا از مرز مهران به خوزستان بازگردند.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای تاکید کرد: در مرز مهران برنامهریزیهای خوبی انجام و پیشبینی شده است تا روزانه ۱۸۰۰ سرویس را به اغلب نقاط کشور اختصاص دهیم و معطلی مردم کمتر شود.
امانی در خصوص اتوبوس و ترددهای اینترنتی نیز اعلام کرد: هماکنون بستر کار فراهم است و از مسافران خواستهایم تا در مسیر بازگشت چنانچه اتومبیل آنها ظرفیت پذیرش مسافر یا مسافرانی را دارد با «نذر مسافر یا نذر بازگشت» این همکاری را با سایر هموطنان داشته باشند، همچنین در بعضی خطوط تاکسیهای اینترنتی موجود است و برای جابهجایی مسافران ظرفیت مناسبی ایجاد شده است.
امانی گفت: قیمت اتوبوسها نظارت میشود و اجازه دلالی در این خصوص داده نمیشود. هماینک دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات در وزارت راه و شهرسازی مستقر است و در این خصوص تعزیرات نیز حضور دارد و چنانچه حقی از فردی ضایع شده باشد، رسیدگی خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای تصریح کرد: مسافران چنانچه در طول مسیر با تخلفی مواجه شدند، حتماً با مراجعه به سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری، شکایت خود را اعلام کنند؛ این سامانه آماده رسیدگی به شکایتها در خصوص تخلفات احتمالی در سفرهای اربعین را دارد.
امانی گفت: نیاز است در سفرهای جادهای از جمله سفر اربعین از سیستمهای نوین بهره کامل را ببریم که در این خصوص تلاشها در حال انجام است.
نظر شما