هوشمندسازی محاسبات شهرداری اصفهان با راه‌اندازی اصنو

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: با راه‌اندازی سیستم سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) به‌عنوان یک انقلاب اداری در ارائه خدمات شهری، بسیاری از مشکلات رفع شده است و این سیستم خدمتی هوشمند، شفاف و بدون خطای انسانی را به شهروندان اصفهانی در راستای دستیابی به شهر هوشمند ارائه می‌دهد.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دریافت پروانه ساختمانی بیشترین دلیل مراجعه شهروندان به شهرداری است و یکی از دغدغه‌های اصلی در محاسبات شهرداری خطای انسانی، نبود شفاف‌سازی، ارائه نشدن فاکتور و صورت‌حساب الکترونیکی بود.

وی افزود: با هدف کاهش مراجعه شهروندان و اتلاف زمان در ساختارهای اداری، همچنین کمک به حفظ محیط زیست، و برنامه‌ها در حوزه شهرسازی و درآمد در مناطق با استعانت و راه‌اندازی سیستم سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) به‌عنوان یک انقلاب اداری در ارائه خدمات شهری، بسیاری از مشکلات رفع شده است و این سیستم خدمتی هوشمند، شفاف و بدون خطای انسانی را به شهروندان اصفهانی در راستای دستیابی به شهر هوشمند ارائه می‌دهد.

معاون شهرسازی و معمار شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری‌های این سیستم جامع و هوشمند به گونه‌ای تدوین شده تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد، گفت: سیستم سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) مشتمل بر امکاناتی همچون صدور پروانه ساختمانی، امور مهندسان ناظر، نحوه محاسبات عوارض به‌صورت مکانیزه، کمیسیون ماده ۱۰۰، شهر نما، پلیس ساختمان، سیستم املاک و طرح برون‌سپاری است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی با رشد جمعیت و حاکم بودن دیوان‌سالاری در شهرداری‌ها، اتلاف وقت زیادی صورت می‌گیرد، بر همین اساس در شهرداری اصفهان در بستر فناوری شهری و با کمک سازمان فاوا، سیستمی طرح‌ریزی شد که هوشمندسازی سیستم و به دنبال آن سهولت ارائه خدمات به شهروندان با استفاده از اینترنت و بدون مراجعه حضوری، به دریافت خدمات مورد نیاز خود از شهرداری مدنظر بوده است.

مهدویان با اشاره به اینکه ساختار این برنامه بر اساس تحقق شعار شفافیت و ساده‌سازی امور برای شهروندان پیاده‌سازی شده است، اظهار کرد: با راه‌اندازی این سیستم در هر یک از مناطق شهرداری، تمام فعالیت‌هایی که در گذشته به‌صورت حضوری انجام می‌شد، در حال حاضر اینترنتی قابل انجام است و کنترل‌ها به صورت اتوماتیک از طریق سیستم انجام و از طریق این سامانه، امور مربوط به پروانه‌های ساختمانی، به‌صورت بیست‌وچهارساعته پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به نحوه استفاده از وبگاه http://my.isfahan.ir خاطرنشان کرد: شهروندان با وارد کردن نام سایت، به سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد وارد شوند و نقشه مناطق پانزده‌گانه شهری اصفهان و محدوده پلاک‌های ساختمانی را بدون نیاز به مراجعه حضوری و نصب برنامه خاص تصاویر ۳۶۰ درجه مکان را مشاهده و درخواست خود را ثبت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: از زمان راه‌اندازی سامانه سرا ۱۰، با شعار «در خانه پروانه بگیرید» بخش زیادی از مراجعات مردم به شهرداری اصفهان کاهش پیدا کرده است و در فرایندهای امور شهرسازی، در راستای مبارزه با فساد و تلاش برای تحقق شفافیت به‌عنوان یکی از محورهای اصلی اقدامی برای پایان فسادها، دلالی‌ها، کارچاق‌کن‌ها و واسطه‌گران در حوزه شهرسازی خواهد بود، همچنین گام بزرگی در راستای تسریع و افزایش کیفیت در ارائه خدمات به شهروندان بوده است.

کد خبر 683467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.