تقاطع بلوار حافظ و ریل راه‌آهن در قم احداث می‌شود

شورای اسلامی شهر قم آغاز فرایند معاملات اجرای تقاطع غیرهمسطح بلوار حافظ و ریل راه‌آهن را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه امروز _دوشنبه ششم شهریورماه_ شورای اسلامی شهر قم که به صورت رسمی در سالن شهید باکری ساختمان شورا برگزار شد، آغاز فرایند معاملات اجرای تقاطع غیرهمسطح بلوار حافظ و ریل راه‌آهن تصویب شد.

سیدمحمدحسین دهناد در این جلسه با بیان اینکه با اجرای این پروژه خیابان حافظ در منطقه سه به خیابان تهرانی‌مقدم در منطقه ۶ متصل می‌شود، اظهار کرد: بودجه اختصاص یافته به این پروژه احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بر اساس اولویت‌های طرح جامع در لایحه بودجه ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به مذاکراتی که در شورای اسلامی شهر قم برای نحوه اجرای این پروژه صورت گرفته است، افزود: این تقاطع به صورت روگذر با طول ۲۰۰ متری اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این روگذر هفت پایه خواهد داشت، گفت: اجرای این پروژه معارض ملکی ندارد، اما نیاز به جابه‌جایی دو دکل برق است.

وی با اشاره به ۱۶ ماه زمان برای اجرای پروژه اظهار کرد: برآورد مالی این تقاطع ۸۰ میلیارد تومان است.

دهناد در توضیح نقشه این پروژه گفت: کوله پل از حافظ جنوبی آغاز می‌شود، از ریل راه‌آهن عبور می‌کند و به انتهای خیابان تهرانی‌مقدم در منطقه ۶ می‌رسد.

به گفته وی این پروژه دو مسیر رفت، دو مسیر برگشت و کنارگذر عابر پیاده خواهد داشت که استانداردهای آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری در آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه این روگذر رینگ دوم ترافیکی شهر قم را تکمیل می‌کند، اضافه کرد: محور فردوسی بعد از عبور از تقاطع میدان ارتش به تقاطع شهدای پرواز می‌رسد و پس از آن وارد محدوده منطقه دو می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اتصال این محور به میدان نوبت و بعد از ورود به منطقه ۶ و بلوار کشاورز افزود: پس از بلوار کشاورز این محور ترافیکی به بلوار شهید تهرانی‌مقدم می‌رسد که با احداث این پل روگذر اتصال بین دو منطقه شهر قم و دو محور صورت می‌گیرد.

وی پروژه احداث پل رودخانه برای اتصال منطقه سه و منطقه یک را یکی دیگر از پروژه‌های مکمل این طرح دانست و گفت: این پروژه علاوه بر کارکرد ترافیکی و اتصال دو منطقه شهری، خیابان حافظ را از بن‌بست خارج و در آن محدوده رونق شهری ایجاد می‌کند.

دهناد با بیان اینکه فضای سبز دو طرف، یکی از چالش‌هایی است که این پروژه دارد و موجب شده است که اجرای آن قدری دیرتر در دستور کار قرار بگیرد، اضافه کرد: در رفوژ وسط بلوار حافظ تعدادی درخت کاج است که باید جابه‌جا شود، در سمت دیگر پروژه در بوستان فاطمیه هم چند درخت داریم.

وی با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی شهر هم فضای سبز پیش‌بینی نشده است، اما به این دلیل که در حریم دکل بوده، فضای سبز ایجاد شده است، گفت: با احداث زیرگذر کل فضای سبز از بین می‌رفت، اما با احداث روگذر فقط پایه‌ها با فضای سبز تداخل دارند، بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها از فضای زیر پل برای مبلمان شهری و فضای سبز استفاده خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وجود معارض تاسیساتی در این پروژه خاطرنشان کرد: نقشه پروژه به برق منطقه‌ای تهران ارسال شده است که دو دکل باید تلسکوپی شود.

کد خبر 683408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.