سعیدرضا امینی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ایستگاه نقش جهان خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: عملیات اجرایی این ایستگاه از مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده و برنامه زمانبندی آن ۳۲ ماهه بوده است.
وی با اشاره به موانع و مشکلات این پروژه از جمله میراث فرهنگی و تملیک زمینهای اطراف آن افزود: این پروژه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در نظر داریم طبق زمانبندی انجام شده، این ایستگاه تا پایان ۱۴۰۳ به بهرهبرداری برسد.
مدیر اجرایی ایستگاه نقش جهان خط دو متروی اصفهان تصریح کرد: برای این ایستگاه ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه پیشبینی و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.
وی ادامه داد: روش اجرایی ایستگاه نقشجهان خط دو متروی اصفهان با عنوان NATM بسیار خاص است و میتوان گفت در ایران نخستین ایستگاه کامل با این روش، نقشجهان است.
امینی با بیان اینکه ایستگاه نقشجهان به لحاظ احجام، شرایط ویژهای دارد و مقاطع در آن بسیار بزرگ است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالای ۱۰۰ نفر کارگر و حدود ۳۰ مهندس در دو شیفت کاری در این ایستگاه مشغول فعالیت هستند و طی یکسال گذشته حدود ۵۰۰ متر در طول به صورت تونلی در این ایستگاه حفاری انجام شده است.
مدیر اجرایی ایستگاه نقشجهان خط دو متروی اصفهان گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای بررسی ابزار دقیق و کنترل نشستهای این ایستگاه هزینه شده و حدود سه هزار متر بتنریزی داشته است.
وی اضافه کرد: در این ایستگاه تاکنون دو هزار متر مکعب شاتکریت زده شده و حدود ۴۳۰ هزار تن آهن مصرف شده است.
امینی با بیان اینکه این ایستگاه به لحاظ روش اجرا خاص است و مزایا و معایب خود را دارد، گفت: روش اجرایی در ایستگاه نقش جهان حجم عظیمی از ماشینآلات را میطلبد و زحمت سازماندهی نیروهایی که زیر زمین در آن فعالیت میکنند، بر عهده پیمانکار است، از سوی دیگر هوا گرم است و گاهی در بحث تأمین مصالح از طرف کارخانهها نیز ممکن است مشکلاتی بهوجود آید که در تمام این موارد برای پیشرفت سریعتر ایستگاه، همراهی و همکاری کسبه اطراف پروژه را لازم داریم.
نظر شما