به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمساحسان امروز _یکشنبه بیستونهم مردادماه_ در صدوهفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محله طرشت متأثر از احداث بزرگراه شیخ فضلالله نوری (در دهه ۵۰) به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، اظهار کرد: با توجه به گذشت زمان، دغدغه اتصال این دو محله برای ساکنان مطرح شد و به همین دلیل زیرگذر خیابان چوبتراش در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضلاللهنوری، نقش پیونددهنده محلات طرشت شمالی و جنوبی را در مقیاس دسترسی محلی ایفا کرد.
وی افزود: این زیرگذر در وهله نخست، به عنوان کانال عبور آب طراحی شده بود که با توجه به ساماندهی مسیل آبهای زیرزمینی، در حال حاضر به عنوان زیرگذر ترافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه این زیرگذر حین بارش با مشکلات فراوان مواجه میشود، خاطرنشان کرد: طبق بازدید میدانی، رمپِ ورودی و خروجی بلوار چوبتراش به زیرگذرِ بزرگراه شیخ فضلاللهنوری شیب قابل ملاحظهای دارد و ارتفاع این زیرگذر بسیار ناچیز است، به نحوی که هر ماشینی امکان عبور از آن را ندارد.
شمساحسان با طرح این پرسش که چرا این کانال که خارج از اصول سلسله مراتب شبکه معابر شهری بوده، همچنان به عنوان مسیر حملونقلی مورد استفاده قرار گرفته است، تصریح کرد: ضرورت دارد معاونت حملونقل در راستای اصلاح هندسی دوربرگردان واقع در بلوار چوبتراش اقدامات جدی و بلندمدتی داشته باشد و در کوتاهمدت در راستای جلوگیری از تبعات منفی برای این محدوده، تعریض و ایمنسازی زیرگذر را در مقیاس محلی تعیین تکلیف کند.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت جلوگیری از پیامدهای منفی استفاده غیرمعمولِ حملونقل از کانال زیرگذر چوبتراش، از شهرداری تهران درخواست میکنم، تمام برنامهریزیها و مداخلات این محدوده با هدف افزایش رفاه و آسودگی بیشتر شهروندان پیگیری و گزارش منسجم از طرح ساماندهی زیرگذر چوبتراش در صحن شورا ارائه شود.
نظر شما